• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Arbitration skrev 2014-05-05 22:54:34 följande:
    Hörrö kasta inte sten i glashus. Och sen är det du som begår felet att associera sådant här till rasism och tror du på något sätt "bekämpar" den genom att förbjuda allt som kan hur långsökt det än må vara till någon drabbad.

Det är väl ingen hudfärg som är unik till någon specifik ras eller folkgrupp heller? Vem är rasistisk nu?

Som sagt, med kunskap kommer man långt. Du vill så gärna få det till att vissa är så lättkränkta men hur är du själv? Du är mäkta upprörd över att man inte får använda nidbilder utan att någon blir upprörd. Varför? Om en del blir upprörda över detta så är det inte din sak att bestämma hur de ska känna..

Ungefär som mitt exempel om sexuella trakasserier på krogen, den som utför det anser säkert inte att han gör något fel. Ska han få bestämma det..?
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-05 22:12:27 följande:
    Jo, det är precis det jag varit. Klart, det kallades "huckle" istället för "niqab", men inte menar du väl att det är den enorma skillnaden som gör er så rädda? Att det kallas något annat för samma plagg?

Fast även du ser väl skillnad på ett huckle och en niqab där man bara ser en springa av ögonen? Och jag tror att även du är medveten om laddningen som niqab/burka har.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-05-05 22:50:33 följande:
    Ta och läs på lite om den omfattande rasism världen över som drabbat svarta människor så skulle även ni förstå. Med lite insikt så kan även en Sd-lobbyist se lite längre än sin näsa räcker.

Politisk åskådning är för övrigt inte en ras eller folkgrupp sist jag kollade. Eller är ni/de enbart en grupp unga vita kränkta män? I så fall kan vi ta det i en separat diskussion.
    Reinfeldt gick med i ett parti som offentligt tog parti för apartheid...

När ska media granska det?

Sd som parti har definitivt aldrig tagit ställning för någon rasistisk regim. Däremot har väl en och annan tagit ställning för Israels rasistiska politik (Ekeroth). Å andra sidan, den synen delar han ju med 'främlingsvänliga' Folkpartiet bl.a.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-05-06 07:31:09 följande:
    Reinfeldt gick med i ett parti som offentligt tog parti för apartheid...

När ska media granska det?

Sd som parti har definitivt aldrig tagit ställning för någon rasistisk regim. Däremot har väl en och annan tagit ställning för Israels rasistiska politik (Ekeroth). Å andra sidan, den synen delar han ju med 'främlingsvänliga' Folkpartiet bl.a.
    Det vore mig främmande att ifrågasätta dina upplevelser - och de är ju självklart sanna för dig - men samtidigt är det min upplevelse att sanningen på ett mer allmängiltigt plan ofta kommer i kläm när det SD-kramas alltför ivrigt.

Min minnesbild är inte att Moderaterna tog ställning för apartheidregimen men att de var mot en bojkott eftersom de inte ansåg detta vara rätt metod.

Det ska bli spännande att se om du lyckas styrka att dina upplevelser av att Moderaterna tog ställning för apartheid har bäring utanför ditt alldeles personliga upplevelsecentrum.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Kofot
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-05 22:04:41 följande:
    Oki. Tja. I så fall kommer SD aldrig bli svenskt för mig. Rasism och intolerans är inte svenskt.
    Håller med dig. Sverige är byggt på invandring. Hela vår historia bygger på det.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Kofot skrev 2014-05-06 08:43:08 följande:
    Håller med dig. Sverige är byggt på invandring. Hela vår historia bygger på det.
    Och det gör att man måste tycka jättebra om islam och vara jättenöjd med dagens invandring och hur den sköts (eller möjligen förespråka en ännu generösare politik på området) eller vad menar du?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Velouria
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-06 08:45:20 följande:
    Och det gör att man måste tycka jättebra om islam och vara jättenöjd med dagens invandring och hur den sköts (eller möjligen förespråka en ännu generösare politik på området) eller vad menar du?
    Men det verkar ju som att islam och kristendomen har mycket mer gemensamt än du vill acceptera

"Håret betraktades som kvinnans förnämsta prydnad och hade också ett sexuellt symbolvärde. En gift kvinna fick därför inte visa håret, det ansågs farligt. Hon hade högre status än en ogift, och därför eftersträvade alla att få bära den gifta kvinnans huvudbonad.”

Tada!!

www.interasistmen.se/svenskhet/sd-star-svenska-traditioner-%E2%88%92-kanner-inte-till-dem/

www.algonet.se/~hogman/bondesamhallet.htm
    Bajsbrygga
  • Velouria

Jag tror att kristendomen och islam kommer att uppgå i varandra och att det kommer att födas en ny religion här i Sverige: Kristenslam.

Bajsbrygga
Svar på tråden Varför hatar folk SD?