• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Arbitration skrev 2014-05-05 22:12:38 följande:
    Och vad fan har det hudfärgen att göra? För det första om du läst artikeln tillverkades kakorna i ALLA färgkombinationer, på bilden finns SVART, VIT och BRUN som exempel.

För det andra den som ser rasism i färger måste väl gå och ha dessa tankar så snart denne ser en mörk person?

Det är bara löjligt resonemang du för nu.

Så det är okej att sexuellt ofreda kvinnor så länge man inte särbehandlar någon? Dvs att du klappar alla kvinnorna på krogen på rumpan. För då har du väl ryggen fri?

Samma resonemang.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-05 22:07:59 följande:
    Det där var ju inte fasligt självmotsägelsefullt inlägg...

Religion ska inte vara nationsbundet, men kristendomen har en plats här men inte islam. Riiiight.
    Om du är så förtjust i islam, varför flyttar du inte till ett muslimskt land då?

Varför ska kyrkor, moskéer, sygagoger o.s.v., nödvändigtvis finnas på samma plats. Det är ju mkt bättre om de som vill gå till kyrkor bor där kyrkorna finns, de som vill gå till moskeerna, där moskéerna finns o.s.v.

Tycker det är nog oväsen med dessa kyrkklockor. Än värre skulle det bli med minareter!

F.ö. borde inte fler byggnadstillstånd ges till kyrkliga byggnader. Där finns tillräckligt av dem!
  • Arbitration
    sjuttiofemman skrev 2014-05-05 22:19:01 följande:

Så det är okej att sexuellt ofreda kvinnor så länge man inte särbehandlar någon? Dvs att du klappar alla kvinnorna på krogen på rumpan. För då har du väl ryggen fri?
    Samma resonemang.
    Om det är samma resonemang så är det samma resonemang att du är rasist för du hetsar på alla du tror är "SD:are".

• Vitrysk hockeyhjälte

Samma resonemang.
    Vilket jävla skitsnack. Hade det bara funnits bruna/svarta kakor, fine, men nu är det ju inte så.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • kenneth768768

Samma resonemang.
    Så du menar alltså att det är ok att äta sverigedemokrater till eftermiddagskaffet? Lika logiskt tänkande.
  • sjuttiofemman

Ta och läs på lite om den omfattande rasism världen över som drabbat svarta människor så skulle även ni förstå. Med lite insikt så kan även en Sd-lobbyist se lite längre än sin näsa räcker.

Politisk åskådning är för övrigt inte en ras eller folkgrupp sist jag kollade. Eller är ni/de enbart en grupp unga vita kränkta män? I så fall kan vi ta det i en separat diskussion.

• Arbitration
    sjuttiofemman skrev 2014-05-05 22:50:33 följande:
    Ta och läs på lite om den omfattande rasism världen över som drabbat svarta människor så skulle även ni förstå. Med lite insikt så kan även en Sd-lobbyist se lite längre än sin näsa räcker.

Politisk åskådning är för övrigt inte en ras eller folkgrupp sist jag kollade. Eller är ni/de enbart en grupp unga vita kränkta män? I så fall kan vi ta det i en separat diskussion.
    Hörrö kasta inte sten i glashus. Och sen är det du som begår felet att associera sådant här till rasism och tror du på något sätt "bekämpar" den genom att förbjuda allt som kan hur långsökt det än må vara till någon drabbad.

Det är väl ingen hudfärg som är unik till någon specifik ras eller folkgrupp heller? Vem är rasistisk nu?
  • Thomas66
    Thomas66 skrev 2014-05-05 22:23:49 följande:
    Du som inte är svensk varför är du så ivrig dissa Sverige . Om du nu verkligen ville förändra något så har ni väl större problem i ditt hemland?

På att
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-05 22:10:27 följande:
     I Sverige finns det inhemska tiggare för att Alliansen och SD skapat ett sådant samhälle. Grattis!
    Just därför har Sverige så få tiggare.

Rumänien som har flest tiggare i Europa, har sedan länge regerats av vänstern.

Din politik fungerar bara i sagorna, inte i verkligheten.
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-05 22:12:27 följande:
    Jo, det är precis det jag varit. Klart, det kallades "huckle" istället för "niqab", 
    Kalla det vad du vill.
    Men du menar på allvar att svenska kvinnor förr bar heltäckande slöja??

Eftersom du påstår att traditionen är "svensk".
Svar på tråden Varför hatar folk SD?