• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-05-06 16:40:59 följande:
    SD har inget emot invandrare.

Över 20% av partiets medlemmar har invandrarbakgrund.

Däremot vill man stoppa den misslyckade invandringspolitik som sossar och moderater drivit de senaste 20 åren, som resulterat i att en halv miljon invandrare inte ens kan försörja sig själva.

Sossar och moderater låtsas inte ens som att det är ett problem.

Jag googlade lite på detta och min bild av dessa 20% (som jag inte hittade något stöd för) är att det är invandrare som ogillar muslimer. Och muslimer är något som Sd starkt har uttryckt vara ett hot mot Sverige.

Även invandrare kan vara främlingsfientliga. Och invandrare kan vara finnar, danskar, tyskar, amerikaner osv dvs folkgrupper som Sd inte har något emot.
  • sjuttiofemman
    Arbitration skrev 2014-05-06 17:07:46 följande:
    Mönstret är sig likt. Fråga Dorian om källa och han blir knäpptyst, loggar av efter ett tag sen kommer han tillbaka några timmar senare och fortsätter som inget hänt.

Lustigt, det är exakt så som Sd-lobbyisterna arbetar. Och så skapar de nya konton hela tiden.

Du tex skrev nåt om hur min inställning till Sd gestaltas i mina inlägg, trots att jag aldrig sett ditt nick här förrän nyligen.
  • oOOo  oOOo
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-06 16:21:47 följande:
    Du kanske glömde att det på den tiden inte fanns några val i Rumänien. Fanns inget behov av en väljarbas, fattig eller rik.
    Väljarbas eller maktbas eller vad du vill kalla det.  De är tragikomiska de här vänsterstyrena med sina enpartistater, demokrati och vänster verkar vara varandras motsatser
  • Velouria

Däremot vill man stoppa den misslyckade invandringspolitik som sossar och moderater drivit de senaste 20 åren, som resulterat i att en halv miljon invandrare inte ens kan försörja sig själva.
    Jo, det har de visst. Det är just därför som de kallar det för "misslyckad" invandring, för att så många i den gruppen består av FLYKTINGAR och invandrare från MENA. En lyckad invandring består av människor som kommer från av SD godkända länder och kulturer.
    Bajsbrygga
  • oOOo  oOOo
    Errol Flynn skrev 2014-05-06 16:37:43 följande:
    Eller Bottenslam.
    Hahaha, bedjande slamkrypare
  • Velouria

"Som inte ens kan försörja sig själva" Och det tror du enbart beror på...?

Det är så många faktorer som spelar in och en invandrare eller flykting får jobb i Sverige. En av de mest avgörande är om arbetsgivaren är villig att ge jobb till en "babbe" till att börja med. Om en sverigedemokrat tycker att det är synd att en del invandrare och flyktingar inte kan försörja sig själva så kan de ju vara så rättvisa att anställa dessa OCKSÅ. Invandrare och flyktingar är även de människor. Och människor har den egenskapen att de lär sig. I lilla Sverige ser man inte till människan så mycket verkar det som. Och allra minst SD ser till människan/individen. De ser bara det som är ytligt och tänker essentialistiskt.

Såhär tänker SD: Babbe ----->invandrare eller flykting----->Analfabet/okunnig/kan aldrig lära sig/lägre stående människa/värd noll.

Kräks
    Bajsbrygga
  • Arbitration
    sjuttiofemman skrev 2014-05-06 18:41:32 följande:

Lustigt, det är exakt så som Sd-lobbyisterna arbetar. Och så skapar de nya konton hela tiden.
    Du tex skrev nåt om hur min inställning till Sd gestaltas i mina inlägg, trots att jag aldrig sett ditt nick här förrän nyligen.
    Haha var skrev jag det? Postnummer tack, jag har så vitt jag vet inte addresserat dig undantaget den diskussion vi hade om "rasist kakorna" i den andra tråden.
  • maria diaz

Dorian har inte varit här ikväll.

Har han gått och blivit en verklighetsförankrad Sverigedemokrat?

• FDFMGA
    maria diaz skrev 2014-05-06 23:50:19 följande:
    Dorian har inte varit här ikväll.

Har han gått och blivit en verklighetsförankrad Sverigedemokrat?
    Det där var rätt kul mot bakgrund av att en av forumets sverigedemokrater för något år sen kapade Dorians signatur och i hans namn tog avstånd fån tidigare och förvillelser och i stället utgav sig för att ha förstått Åkessons storhet.

Till att börja med var FL:s sverigedemokrater försiktigt tveksamma till den nye Dorian och det var en avvaktande församling som samlades för att bedöma honom, men efter ett tag släppte den avvaktande inställningen och toksekten höll ett för mig oförglömligt bönemöte, kanske det roligaste jag läst på FL när de välkomnade Dorian till skaran av sverigedemokrater på FL

Men sen kom den riktige Dorian in och störde och påpekade att han aldrig  kommer att bli en del av SD-fansen - och så var det slut på det roliga och toksekten droppade av från tråden.

Hm, det var bättre förr.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?