• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FDFMGA
    Orcha skrev 2014-05-17 23:15:54 följande:
    Men Jimmie är ju en kotlettfrilla med skitåsikter tagna från -30talet?
    Vem gillar honom?
    På riktigt?
    Nej, just därför. Åkesson har inget att säga som lockar mer än några få om man får lyssna på vad han säger - men nu flyttas fokus från sakfrågor till SD:s bästa gren - att framstå som offer.

Och här är det dessutom sant. Man kan tycka vad man vill om SD - men det handlar om ett riksdagsparti där ledaren inte tillåts tala på torgmöten inför ett val.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Orcha
    FDFMGA skrev 2014-05-17 23:22:33 följande:
    Nej, just därför. Åkesson har inget att säga som lockar mer än några få om man får lyssna på vad han säger - men nu flyttas fokus från sakfrågor till SD:s bästa gren - att framstå som offer.

Och här är det dessutom sant. Man kan tycka vad man vill om SD - men det handlar om ett riksdagsparti där ledaren inte tillåts tala på torgmöten inför ett val.
    Ett (!) torgmöte.
    Därför att folk som tänker råkar tänka och råkar vara där. Just då....
    Och hey presto.
    Alla som tänkte till under det härninga torgmötet råkade visst försova sig under alla andra.
    Ser nån ett problem här?

Saker väcks till liv.
    Ibland tror man inte på det man läser.

Hur kan man vara human utan att bry sig om?

Lite så.

Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
  • FDFMGA
    Orcha skrev 2014-05-17 23:38:25 följande:
    Ett (!) torgmöte.
    Därför att folk som tänker råkar tänka och råkar vara där. Just då....
    Och hey presto.
    Alla som tänkte till under det härninga torgmötet råkade visst försova sig under alla andra.
    Ser nån ett problem här?

Saker väcks till liv.
    Ibland tror man inte på det man läser.

Hur kan man vara human utan att bry sig om?

Lite så.

Ett?

Jag ser det nog mer som så att det bästa sättet att stoppa SD är att låta dem stoppa sig själva genom att de dels får gnälla utan orsak och dels får ge svaret att det är invandringens fel på alla tänkbara och otänkbara frågor.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Orcha
    FDFMGA skrev 2014-05-18 00:05:28 följande:
    Ett?

Jag ser det nog mer som så att det bästa sättet att stoppa SD är att låta dem stoppa sig själva genom att de dels får gnälla utan orsak och dels får ge svaret att det är invandringens fel på alla tänkbara och otänkbara frågor.
    Så. Vi tänker eg lika?

Isf vad du än säger så kommer jag att jävlas lite.

Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
  • FDFMGA
    Orcha skrev 2014-05-18 00:13:58 följande:
    Så. Vi tänker eg lika?

Isf vad du än säger så kommer jag att jävlas lite.

Så gärna. Det kan behövas.

Vi har ju en tendens att ta oss själva på för stort allvar, du och jagFlört
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-05-17 23:22:33 följande:

Tycka vad man vill om oväsnet när SD håller torgmöten runtom i landet, men detta är något vi sällan eller aldrig tidigare sett i Sverige inför en valrörelse vilket i sig är tankeväckande.
  • gaymarrige

Istället för att överrösta så föreslår jag VÄNDA RYGGEN TILL tror det tar både mer effektivt på den som talar och man slipper tjafset om att det är odemokratiskt att överrösta. 

• sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-17 23:18:25 följande:
    Alltså, spränga ett par japanska städer... mja. Rasa ett par torn där tusentals dör... mjovars. Föra krig mot civila med bomber och minor... sisådär. Tårta i ansiktet... TERROREXTREMISM!!!!!!

Haha precis, det är svenska extremismen gestaltad! :)
  • sjuttiofemman
    gaymarrige skrev 2014-05-18 07:18:12 följande:
    Istället för att överrösta så föreslår jag VÄNDA RYGGEN TILL tror det tar både mer effektivt på den som talar och man slipper tjafset om att det är odemokratiskt att överrösta. 

Instämmer helt. Ingen tjänar på våldsamma protester.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?