• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Breaking Bad
    gaymarrige skrev 2014-05-17 11:15:04 följande:
    störst vinner så hör folk inte vad jimmieponken säger så får han väl ropa högre

Exakt, störst går först!
  • Breaking Bad
    gaymarrige skrev 2014-05-17 08:26:08 följande:
    frågan är väl om det som Hess skrev faktiskt är fakta eller inte?

Nej, enligt domen saknade det betydelse om det han skrev var sant eller inte.
  • gaymarrige
    Breaking Bad skrev 2014-05-17 11:33:45 följande:

Nej, enligt domen saknade det betydelse om det han skrev var sant eller inte.
    mycket möjligt att det är oväsentligt enligt domen men rent etiskt är det viktigt om han ljuger eller inte
  • Breaking Bad
    gaymarrige skrev 2014-05-17 11:37:44 följande:
    mycket möjligt att det är oväsentligt enligt domen men rent etiskt är det viktigt om han ljuger eller inte

Jaha, du tänker så. Jag vill nog inte yttra mig mer om detta.
  • sjuttiofemman

Nog borde väl en riksdagspolitiker ha bättre saker för sig än att spionera på folk? Pinsamt.

wp.me/p2oCcR-3Oh

Det är alltså till detta svenska folket ska assimileras till enligt Sd. Nä utvisa Sd istället.

• Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-05-17 10:46:27 följande:
    Om antalet jobb i stort sett ligger stilla, som de gjort i Sverige de senaste åren, så påverkar givetvis en hög invandring arbetslösheten.

Logiskt för de flesta av oss.
    Logiskt, mnjae. Felaktigt, definitivt. För, som skrivits tusen och en gånger nu, det är inte så att fler människor i landet inte påverkar behovet av varor och tjänster - och om behovet av varor och tjänster ökar, ökar också behovet av personer som kan tillgodose dessa varor och tjänster, som kan skapa eller importera dem, etc etc etc. Så procentuellt kanske arbetslösheten inte minskar, men i faktiska siffro så minskar den definitivt.

Sedan skulle det förstås varit effektivare om det inte fanns den sortens generösa praktikplatser och Fas 3 som Alliansen, med SDs goda minne, skapat. Så det är nog snarare dit dina arga blickar ska vändas. Eller, ja, borde vändas, om det faktisk var ekonomin du oroade dig för.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    kenneth768768 skrev 2014-05-17 11:02:10 följande:
    Visst är det härligt och mänskligt att folk kan visa känslor. Men om demokrati nu betyder folkstyre: det behövs inte speciellt många störande personer för att förstöra en hel politisk tillställning. Vad är det som säger att dessa störande personer hade rätt att göra sig till tolk för var och enskild individ? Det är väl bättre att respektera varje enskild individs rättighet att ta in ett budskap?

Fem personer med vevezuleor kan förhindra 5000 personer att bilda sig en egen uppfattning. Kallar du det folkstyre?

Det kan vara fullt förståeligt att folk ogillar partier och vill protestera, men att tycka det är mer demokratiskt att några får störa ut deras budskap på bestraffning av övriga, det kan jag nog aldrig tycka.

Det undrar vi varje gång SD försöker göra sig till språkrör för alla "riktiga svenskar" också.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-17 16:31:50 följande:
    SDs kunskapsreserv gör det igen:

Haha inte ett dugg förvånad :)
  • Breaking Bad
    sjuttiofemman skrev 2014-05-17 17:20:30 följande:
    Haha inte ett dugg förvånad :)

Haha ja det där säger ju inte lite om SD och deras "politik". Hahah...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?