• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FDFMGA
    Runes skrev 2014-05-19 04:35:47 följande:
    Ja de som är emot SD verkar minst sagt naiva för vad är Främlingsfientlighet egentligen, att man är fiende till främlingar, men asylkramarna är ofta inga främlingar.
    Det är med SD som med dina inlägg - det finns ingen anledning att tysta dem.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • gaymarrige
    Prologic2 skrev 2014-05-18 20:39:36 följande:

Även dom som bor en weekend på scandic?
    Scandic är oförlåtligt
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-05-18 13:50:57 följande:
    Så trevligt att du tycker det. Sprid gärna den informationen till fler inom SD exempelvis riksdagsledamot Kent järnröret Ekeroth. I Ekeroths utalande i klippet som denna diskussion mellan dig och mig bottnar i finns nämligen inte det utgångsläget.

Jag upprepar: "Det är allas som lever och verkar här inklusive invandrare naturligtvis."
    Fast de som inte är svenska medborgare då, och vill behålla sitt gamla medborgarskap. Det är väl f.ö. inte alls säkert att man känner sig som "svensk" för att man bor och jobbar i Sverige.

Vem är du att sätta etiketter på vad folk ska känna sig som?
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-18 13:58:21 följande:
    Det är alla des land som bor här. Oavsett om de kallar sig svenskar, judar, samer, romer, finnar, jämtar, gutar eller, som Åkesson kallar sig "etnisk skåning". Eller, för den delen, norrmän, danskar, tyskar, syrier, ungrare, jänkare, britter, sydafrikaner, egyptier, kineser, japaner, chilenare etc etc etc etc
    Fast om man inte är svensk medborgare får man ju inte rösta i riksdagsvalet, även om man är över 18 år. Då röstar man istället fram parlamentets sammansättning i det land man är medborgare i.

Det vore konstigt att tala om vuxna "svenskar" utan rösträtt. Lämpligare är då att tala om personer som är bosatta i Sverige men som förvisso inte är svenskar.

Förstår du?
  • gaymarrige
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-19 09:33:25 följande:
    Än till tydligt "inte rasist" här...
    fast hon/han är egentligen snäll har jag läst på hennes/hans presentation
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-19 09:33:25 följande:
    Än till tydligt "inte rasist" här...

Skulle just länka ut detta. Inväntar med spänning på att Sd's nollvision ska kasta ut honom ur partiet..

Åkesson säger väl som vanligt att han inte känner till just detta och ska titta på det - och lämnar utan åtgärd. Ringer sannolikt upp killen och berättar att han respekterar hans engagemang.
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-05-18 10:53:36 följande:

Om det är odemokratiskt att överrösta undrar jag varför Ekeroth här använder förstärkare som gör att hans röst dånar ut över det allmäna luftutrymmet. "Det här är svenskarnas land":

" target="_blank">

Det råder tydligen delade meningar om vad som är demokratiskt och odemokratiskt.

För en del är det tydligen odemokratiskt att tycka och anse att Sverige bör ta emot ett mindre antal invandrare än landet gör nu.

Det 'konstiga' är att ingen har lyckats förklara varför det skulle vara en odemokratisk åsikt. De bara säger det, upprepar det, som lallande tokar!
  • Quintus Zebra
    Philipsson skrev 2014-05-19 10:55:45 följande:
    Det råder tydligen delade meningar om vad som är demokratiskt och odemokratiskt.

För en del är det tydligen odemokratiskt att tycka och anse att Sverige bör ta emot ett mindre antal invandrare än landet gör nu.

Det 'konstiga' är att ingen har lyckats förklara varför det skulle vara en odemokratisk åsikt. De bara säger det, upprepar det, som lallande tokar!

Tja. Fråga den som hävdar det. Har nog aldrig sett någon påstå det. Har du citat?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?