• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-05-19 13:38:48 följande:

Och breivik skulle inte få något straff tydligen enligt honom, det är väl om något att angripa demokratin?
    Meh, det är för att du inte förstår demokrati - sann demokrati i SD-anda betyder också friheten att få skjuta invandare och "vänsterextremister" fritt kanske?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Velouria skrev 2014-05-19 13:40:01 följande:
    Yep. Det är inte bra att stödja terrorism. Det vet ju till och med SD..
    Att skjuta ihjäl folk och bomba ett riksdagshus = demokratiskt korrekt.

Att kasta en tårta på någon = värsta tänkbara ultratrerrorism.

Om SD själv får välja. :-P
  • sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-05-19 16:30:03 följande:
    Det måste vara för att SD är lite populärare än de andra partierna, bland svenska journalister.

Och ni som brukar gnälla över en vänster-miljöpartist-konspiration mot Sd, nu menar du att de är populära i media helt plötsligt?
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-05-19 19:31:46 följande:

Och ni som brukar gnälla över en vänster-miljöpartist-konspiration mot Sd, nu menar du att de är populära i media helt plötsligt?
    Intern logik är PK. Tungan ute
  • Velouria
    sjuttiofemman skrev 2014-05-19 17:53:03 följande:

På ren svenska: vad fan har folks seder och bruk med politik att göra? Sd beter sig värre än Kim Jong Un om de ska diktera ifall folk ska fira midsommar snarare än ramadan..
    Eller hur? Jävla kulturdiktatorer är vad de är. Och jul är väl inte så jävla svenskt det heller. Om SD är sååå svenska så borde de väl diktera om att alla måste bara fira vikingasaker.
    Nästan nolltolerans
  • Rataxes
    Velouria skrev 2014-05-19 19:56:10 följande:
    Eller hur? Jävla kulturdiktatorer är vad de är. Och jul är väl inte så jävla svenskt det heller. Om SD är sååå svenska så borde de väl diktera om att alla måste bara fira vikingasaker.
    Vilka vikingasaker? bäst att dom passar sig så det inte råkar firas på något norskt eller danskt vikingasätt.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Velouria
    Rataxes skrev 2014-05-19 20:02:12 följande:
    Vilka vikingasaker? bäst att dom passar sig så det inte råkar firas på något norskt eller danskt vikingasätt.
    Inte fasen vet jag! Svenska vikingasaker? Det är ju mer intressant för SD att det ska vara svenskt. 
    Nästan nolltolerans
  • Rataxes
    Velouria skrev 2014-05-19 20:07:15 följande:
    Inte fasen vet jag! Svenska vikingasaker? Det är ju mer intressant för SD att det ska vara svenskt. 
    Sverige fanns inte som begrepp på vikingatiden. Dessutom var vikingarna inte främmande för att ta till sig nya seder.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-19 19:06:07 följande:
    Meh, det är för att du inte förstår demokrati - sann demokrati i SD-anda betyder också friheten att få skjuta invandare och "vänsterextremister" fritt kanske?

Glöm inte miljöpartister och feminister, alla sverigedemokraters hatobjekt!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?