• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Velouria skrev 2014-05-19 19:56:10 följande:
    Eller hur? Jävla kulturdiktatorer är vad de är. Och jul är väl inte så jävla svenskt det heller. Om SD är sååå svenska så borde de väl diktera om att alla måste bara fira vikingasaker.
    Är du inte klok människa? Vikingarna var ju värsta ras... ehm, etno... ehm... kulturförrädarna!!! De inte bara "importerade" invandrare, de BOKSTAVLIGEN massimporterade invandrare! Och de inte bara tog in främmande kulturelement, de RÖVADE hit främmande kulturelement! Från världens alla hörn, "arabislam"-världen inkluderat! De är SDs och "nationalisternas" värsta mardröm!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-05-19 20:36:07 följande:
    Jag är ingen hen, utan en han. Var så vänlig med att omtala mig med rätt pronomen.
    ---
    Skulle det vara nån hemlighet menar du, att Sd:s viktigaste fråga har varit att minska invandringen till Sverige? Snacka om att slå in öppna dörrar...
    Hur ska jag veta vad du har för kön? Men visst, "han".

Med tanke på hur mycket andra SD-fans försöker begrava invandringsfrågan i en massa verbalt siden och sammet (eller snarare wellpap och fulplast) så verkar det väldans tabu att utpeka SD som ett enfrågeparti mot invandring, ja.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-19 22:01:14 följande:
    Hur ska jag veta vad du har för kön? Men visst, "han".

Med tanke på hur mycket andra SD-fans försöker begrava invandringsfrågan i en massa verbalt siden och sammet (eller snarare wellpap och fulplast) så verkar det väldans tabu att utpeka SD som ett enfrågeparti mot invandring, ja.
    Men om man har en man i avataren så talar man väl om vilket kön man har. Motsvarande för kvinnor. De som har en bild på en person med icke-identifierbar könstillhörighet, kan möjligen möjligen utgöra korrelat till hen.
    --
    Sd är ju inget enfrågeparti, men den fråga som har gjort partiet stort är naturligtvis invandringsfrågan.

Nu när partiet är lite större utgör det en bra kraft. De fyller en plats. Bl.a. driver Sd ju S till att ta ställning för avtalsenliga löner för arbetare trots att detta innebuit att LO blev kallat för rasistiskt av Bildt & co.

Samma sak med invandringen. Sverige har högst invandring per capita i hela Europa. Problemen med detta är påtagliga. T.ex. över 30 skjutningar i Gbg i år. Alla vet att det handlar om invandrargäng.

Det räcker nu. Invandringen är en politisk fråga som ska skötas av våra politiker. Alliansen driver en extrem politik i detta avseende, som skapar växande klyftor i samhället = sociala problem.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-05-19 22:17:21 följande:
    Men om man har en man i avataren så talar man väl om vilket kön man har. Motsvarande för kvinnor. De som har en bild på en person med icke-identifierbar könstillhörighet, kan möjligen möjligen utgöra korrelat till hen.
    --
    Sd är ju inget enfrågeparti, men den fråga som har gjort partiet stort är naturligtvis invandringsfrågan.

Nu när partiet är lite större utgör det en bra kraft. De fyller en plats. Bl.a. driver Sd ju S till att ta ställning för avtalsenliga löner för arbetare trots att detta innebuit att LO blev kallat för rasistiskt av Bildt & co.

Samma sak med invandringen. Sverige har högst invandring per capita i hela Europa. Problemen med detta är påtagliga. T.ex. över 30 skjutningar i Gbg i år. Alla vet att det handlar om invandrargäng.

Det räcker nu. Invandringen är en politisk fråga som ska skötas av våra politiker. Alliansen driver en extrem politik i detta avseende, som skapar växande klyftor i samhället = sociala problem.
    Inte nödvändigtvis, nej. Smecker har en kvinna på sin avatar, till exempel. Jag har lärt mig att inte ta saker för givet. Men så är jag inte så fördomsfull heller, just därför. Skillnaden mellan mig och många SD-are där. De tar gärna en massa för givet, så pass så att de hittar på värsta romanfigurerna kring sina meningsmotståndare.

Tja, när alla partiets frågor slutar med "den ansvarslösa massinvandringen" så, jo, då är man ett enfrågeparti.
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-19 22:19:22 följande:
    Tja, när alla partiets frågor slutar med "den ansvarslösa massinvandringen" så, jo, då är man ett enfrågeparti.
    En fråga, som kan vara lösningen på många problem vi ser i dagens samhälle.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-05-19 22:55:10 följande:
    En fråga, som kan vara lösningen på många problem vi ser i dagens samhälle.
    Nej, det kan inte det. Det är en "red herring", ett blindspår. Att jaga efter invandrare när problemen skapas på helt andra håll, av helt andra grupper är liksom klassisk idiotlösning, som aldrig slutar väl för någon.
  • Philipsson
    Inte nödvändigtvis, nej. Smecker har en kvinna på sin avatar, till exempel. Jag har lärt mig att inte ta saker för givet. Men så är jag inte så fördomsfull heller, just därför. Skillnaden mellan mig och många SD-are där. De tar gärna en massa för givet, så pass så att de hittar på värsta romanfigurerna kring sina meningsmotståndare.
    Fast om du kallar en person som ser ut som en kvinna, för hen, så kommer hon sannolikt att ta det som en förolämpning. Samma sak om du kallar personer som ser ut som män, för hen. De människor som ser ut som män, är nämligen oftast män, och de som ser ut som kvinnor, är i regel kvinnor.

Ockams rakkniv vet du...
    ---
    .
    "Slutar med"!?
  • Orcha

Så varför inte tala om vad som är bra respektive dåligt med sd?

(istället för att diskutera könstillhörighet alltså)

Jag kan börja.

SD för mig är ett parti som BESTÅR till största delen av rasister.
    Eller wannabe-rasister möjligen.

I min värld är det ingen skillnad på folk och folk så länge de visar respekt. Men SD för mig har liksom gjort bort sig i media gång på gång där och jag har svårt att ta dem på allvar.
    Litet pojkparti som inte har någon riktig agenda annat än att dölja varifrån de kommer.
    Och enligt vad jag sett så handlar det om en högerhand i vädret, järnrör och att avsätta de som råkat försäga sig.

Inte så imponerande hittills mao.

Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-19 23:09:30 följande:
    Nej, det kan inte det. Det är en "red herring", ett blindspår. Att jaga efter invandrare när problemen skapas på helt andra håll, av helt andra grupper är liksom klassisk idiotlösning, som aldrig slutar väl för någon.
    Ingen har skyllt något i svensk politik på någon invandrare.

Ett medvetet trick av vänstern att anklaga invandrare, när det i själva verket handlar om en förändrad politik.

Hela jordens befolkning är fantastiska människor.

Sverige kan oaktat detta, inte försörja hur många som helst, utan att arbetsmarknaden hänger med.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-05-19 22:17:21 följande:
    --

Jag tycker du håller en jämn linje. Förenklade "sanningar" om allt från avatarer till invandrare.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?