Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-04-27 21:31:41 följande:
    Invandrare och sverigedemokrat. 

www.svd.se/kultur/de-nya-nationalisterna_3499...

Jag ångrar inte att jag gick med i SD. Däremot ångrar jag att jag var så naiv. Nu är jag stämplad för livet. Jag och min familj har fått betala ett högt pris. Frågan är om det var värt det. Jag kunde ha hållit käft, haft kvar mitt arbete, tjänat pengar. Nu hoppas jag att mina avslöjanden kan krossa rasismen.
    Du bör verkligen läsa igenom artiklar du länkar. Såvida du inte ändrat ståndpunkt, alltså...

"Men varför stannade Daniel Assai så länge? Varför fortsatte han att bidra till att partiet växte?

– Om jag hade hoppat av så hade ingen trott mig. Jag ville vara kvar för att dokumentera alla rasistiska händelser.

Han hävdar att han flera gånger talade om för SD:s ledning att de måste ta itu med rasismen i partiet. Han uppfattade att det fanns de i partiet som inte ens förstod eller trodde på FN:s konvention om mänskliga rättigheter."

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-27 22:24:43 följande:
    Jag hade lite för bråttom. Daniel Assai ska man inte tro på. Det märks att PK-media börjar få slut med SD avhoppare. Det är inte första gången Assai intervjuas om sin tid i SD. Och varje intervju handlar om samma sak.
    Hahaha, så han var trovärdig så länge han skrev saker du trodde att du gillade, men blev opålitlig så fort han skrev något du inte gillar? You are SO busted mate!
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-04-28 23:08:29 följande:
    Fascinerande att vissa här undviker att svara på en så enkel fråga om mordhot ryms inom ramarna för yttrandefrihet. Samma personer ylar i högan sky över när deras meningsmotståndare stör sd's möten.

Samma regler ska alltså inte gälla för alla med andra ord. Och de påstår sig vara för demokrati..
    Som sagt: Quad licet Iovi, non licet bovi.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-04-29 10:08:02 följande:

Eh nej. Jag skulle gärna låta skiten stå kvar för att folk ska få se vilka sjuka värderingar vissa har. Men när mina inlägg blev bortplockade så insåg jag att vissa här använder det som debatt-teknik att provocera till övertramp för att sedan anmäla. Då började jag anmäla inlägg också, men bara de som riktas mot mig bortsett från när Philipsson la ut bild, namn och personnummer på några invandrare.

Debatten måste väl ändå ske på lika villkor utan att vissa här plockar fram offerkoftan direkt..? Reglerna finns här av en anledning. Annars kan du ju hålla dig till avpixlat där allt är tillåtet, även hot om våldtäkt på tonårs-tjejer!
    Fast nu överdriver du. Allt är faktiskt inte tillåtet på Avpixlat heller! Att säga något "PK" (det vill säga vettigt), att säga emot TS eller att uttrycka något svenskfientligt (dvs något anitirasistiskt eller mot SD) är strikt förbjudet!!
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-04-29 10:14:46 följande:
    När folk som kallar sig yttrandefrihetsförespråkare vill  inskränka yttrandefriheten, för att 'folk kan känna sig kränkta', då är det dags att dra öronen åt sig.

Vad de vill är ju att inskränka yttrandefriheten för alla som inte tycker som de själva.

Det är då de börjar babbla om "mordhot" o.d. Att det redan är förbjudet i lagen att hota nån till döden, och heller inte omfattas av nån större polemik: Det råder konsensus i samhället om att det är fel att hota folk till döden, och de personer som faktiskt gör sådant, straffas också för det, i den polisen och rätssystemet klarar av att utföra sitt jobb.

Vad Sjuttiofemman ägnar sig åt är klassisk demagogi, d.v.s. falsk argumentation, som går ut på att istället för att diskutera det saken handlar om, börja prata om sådant som inte är relevant för sakfrågan, för att försöka vinna poänger. Istället för att konstruktiv debatt, gör demagogerna allt för att förstöra debatten.

De stora demagogerna här på forumet är Sjuttiofemman och Dorian. De agerar som politruker i totalitära regimer, för att sprida sina förljugna meddelanden.. Deras verksamhet utgör den den raka motsatsen till kunskapssökande/vetenskap.

I totalitära regimer har man ju just ägnat sig åt att sprida information om att det fria ordet är farligt för samhällsmedborgarna: "Sanning är lögn, frihet är slaveri", använde sig Orwell av för att visa på denna sjuka.
    Där är vi överens. Och jag tycker det är vidrgit hur SD och SD-fansen använder offerkoftan stup i kvarten för att försöka tysta meningsmotståndare, hur SDs svans använder anonyma hot för att skrämma folk, hur Avpixlat bara tillåter meningsmotståndare några enstaka svar per tråd, medan värsta rasistdyngan får stå oemotsagd och ocensurerad. SD och deras fans är verkligen duktiga på att inskränka yttrandefriheten för andra.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-29 10:15:22 följande:
    Okej. Först ett stycke offerkofteretorik ("de andra är dumma, då måste jag också sänka mig till den nivån, buhu") och sen en avslutning där du vänder dig mot just offerkoftor, samt återigen drar den gravt felaktiga slutsatsen att folk som inte håller med dig tycker att hot i kommentarsfälten på t.ex. Avpixlat skulle vara okej.

Stringensen lyser lite med sin frånvaro, för att uttrycka saken milt.
    Du måste ursäkta 75-an, han glömmer ibland att SD har monopol på nyttjandet av offerkoftor.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-29 12:40:14 följande:
    Bull.

För det första måste väl till och med du hålla med om att det blir skevt när man först ikläder sig offerkofta och sedan deklarerar att man inte klarar av offerkoftor, oavsett om man är sverigedemokrat eller inte.

För det andra: SD utnyttjar offerkoftor eftersom de tjänar på det. Folk tilltalas av att stödja det där "missförstådda partiet" som motarbetas av allt och alla i etablissemanget. Jag tycker fortfarande det är stenkorkat att så beredvilligt som ofta sker hänga fram offerkoftorna. Det funkar liksom inte, för att ta ett exempel, att först släppa in alla partiledare utom Jimpa på brandstationen/sjukhuset/whatever och sedan börja gnälla när SD använder detta för att ragga väljare. Och det oavsett hur många "värdegrunder" man åberopar.
    Fast nu släppte myndigheterna in Jimpa. Det var folket som protesterade. Och det var mycket dåligt för SD, som försöker måla upp bilden hur de är ett folkligt parti som är hatade av myndigheterna, inte tvärtom. Deras stöd kraschade ju efter dessa händelser.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-29 12:46:28 följande:
    Vänta nu här, du tror alltså att SD själva inte begriper att en inte oansenlig del av befolkningen har oerhört svårt för dem?
    Jodå, det tror jag att de gör, men det är inte BILDEN de försöker skapa.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-29 12:49:30 följande:
    Definiera "folket" förresten - den där läkaren det brukar pratas om, representerade han "folket"? Gjorde eleverna som barrikaderade ingången till skolan när JÅ skulle komma på besök också det?
    Tillsammans med brandmännen, poliserna och många andra - ja. Vilka andra skulle vara folket?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?