Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

daxare skrev 2014-04-22 19:28:26 följande:

Ne, man vill inte lära sig.

Världen är så mycket enklare om den är svart och vit Skrikandes

Kolla på inlägg Idag 19:19 #11562.

Där man vill överbefolka landet kontra antal faktiska bostäder som existerar.

Kanske man ska hejda sig i nått år så man komemr ikapp byggandet igen.

För vad vill man uppnå med en än mer överhettad bostadsmarknad?

Annars varför folk är arga på SD, är för dom inte vet bättre.

Det som man gör med SD är demokratiskt livsfarligt, där man ignorerar den demokratiska processen.

Ett sätt att åter ta rösterna från SD, är att andra partier ser över invandrar politiken.

Exakt hur menar du att SD utsätts för något "demokratiskt livsfarligt"? Exakt vad är det som SD utsätts för som inte alla andra partier också utsätts för?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-22 19:29:00 följande:
    Jag tycker att Anders Wilhelmsson ska föregå med gott exempel och leva som han lär.
    Precis som vi tycker att SD ska göra när de vill hjälpa flyktingar "på plats". Tror SD skulle vinna mycket på att Söder, Ekerotharna och några toppnamn till drog ned med litet folk och pengar och faktiskt hjälpte till på plats.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-22 20:41:20 följande:
    Negativa egenskaper? Det är upp till betraktaren att bestämma vad som är negativa egenskaper. Du kanske ser lathet, vara kort,  vara svart som negativa saker, men det gör inte jag. Därav kallar du mig rasist, fast jag inte är det.

Mjaha, så om jag anser någon vara dum i huvudet, så är det bara DIN TOLKNING att det är något negativt, eftersom jag kan ha en neutral eller rent av positiv syn på att vara dum i huvudet?

Det var ju en... tolkning. Obestämd

• Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-22 20:57:41 följande:
    Jag tycker helt ärligt att svarta människor har bättre musikalitet än vita människor. Speciellt inom rytm.  Svarta är även snabbare och starkare än vita. Det är alltså enligt dig rasistiskt att säga dessa saker. Jag blir ju verkligen inte förvånad. 
    Vad du TYCKER är helt irrelevant.

Ja, det är det.
  • Dorian Ertymexx
    daxare skrev 2014-04-22 21:20:53 följande:

Inte SD som så, utan samhället, där man anser att det demokratiska är inte så noga längre när det kommer till SD.

Ska tillägga att jag har inget övers för SD, så inbilla dig inget.

Skulle ALDRIG rösta på dom, fast jag är med på att invandrarpolitiken suger hästballe.

Och jag frågar igen - hur har de missgynnats?
  • Dorian Ertymexx
    Minnie7 skrev 2014-04-22 21:25:59 följande:
    Dorian- vem har pratat om korrekt svenska? Jag talar om att klara sig utan tolkhjälp efter fem år. Att behärska språket så att du själv kan gå till läkaren tex. Döva och stumma är oftast läskunniga. Det är inte per automatik det verbala språket som är huvudsaken. Språket är fortfarande svenska och de kan göra sig förstådda utan tolk. Det antal döva som behöver dövtolkar är en annan sak. De har inget val, invandrare elle inte. En icke döv invandrare har ett val att lära sig svenska eller inte. Ja, det tar längre tid för vissa men de flesta har ändå förmågan att lära sig ett främmande språk.
    Kan de? Jag möter ofta dövstumma i mitt jobb, och vi kan inte kommunicera utan tolk.
  • Dorian Ertymexx
    Minnie7 skrev 2014-04-22 21:41:33 följande:
    Hur många är dövstumma? Jag har aldrig träffat någon men däremot använder vi språktolk varje vecka där jag arbetar.
    Och? Det är väl bra att tolkarna får jobb.
  • Dorian Ertymexx
    daxare skrev 2014-04-22 22:18:25 följande:

Missgynnas?

Jag pratar om demokratin urholkas, i att man utesluter SD från vissa sammanhang inom politiken.

Och att detta accepteras från vissa håll, detta på ett sätt vi inte sett innan.

Här kan otrevliga saker ske.

Det är så enkelt SD har valts av väljarna, detta är var demokratis skyldighet att acceptera.

Detta är givetvis inte samma som att stå upp att prata för SIN sak.

Riksdagspartier och kommunpartier, beter sig som små barnrumpor på vissa ställen i landet gent emot SD.

Det som är allra bäst av allt, är att jag ogillar SD och skulle aldrig någonsin rösta på dom.

Anser man måste vara helt blind och inte se detta.

Men tankarna är väl, det är ju SD så skit samma om demokratin urholkas, det är ju bara ett gäng äckliga rasister ändå.

Farliga tankegångar.

Från vilka sammanhang har SD uteslutits?

Knappast, partierna agerar mot SD så som de agerar mot varandra. V har varit utmobbade, och är det fortfarande (till och med av SD), inte tusan gör de stor sak av det. Det är så det fungerar - Alliansen kommer inte vilja jobba med V någonsin, och S är också tveksamma då de är ett höger-centerparti numer. Skillnaden på V och SD är hur de hanterar det - V tar det med ro, SD gnäller som sandlådeungar och iklär sig offerkoftor. Är man med i den politiska leken får man den politiska leken tåla - och där ingår att folk inte leker med alla.

Nej, det farliga är att rasistiska och fascistiska idéer får fotfäste och normaliseras, DET är farliga tankegångar!
  • Dorian Ertymexx
    daxare skrev 2014-04-22 23:06:13 följande:

Måste svara på denna också.

Att vilja ha en invandrarpolitik av annat slag än den idag,  är INTE fascistiskt eller rasistiskt.

Dagens partier och media, har skapat SD från grund och botten till toppen idag.

Det är dessa som har ansvaret till SD´s framgångar.

De flesta jag pratar med om SD, röstar på SD av en enda orsak.

Och det är pga de vill nått annat med invandrarpolitiken.

Inte nödvändigt så mycket som de proklamerar, men helt klart en ändring.

Detta erbjuder inga andra partier idag.

Sen att de i övrigt ogillar/hatar resten av deras politik, är nått de kan leva med.

Så jävla illa är det hos en del SD väljare, varför kan inte partier och media enas.

Om att nu ska vi äga tillbaka invandrarpolitiken.

Sen vad denna ska vara, det kan man diskutera.

Men en grund princip vore för mig, att man ska kunna ta hand om de som kommer och integrera dom i samhället på alla plan.

nu är det så illa i min stad, som aldrig haft problem med lägenheter innan.

Då det gått fått en lägenhet på rätt kort tid 6-12månader.

Till vara helt omöjligt att hitta nått, om man inte är student och kan ta ettor för 5k i månaden.

Eller köpa svin dyra bostadsrätter eller hus.

Inte så enkelt för ensam och 2 barn att få lån till sånt.

Och detta är en del som retar upp folk, i alla fall de som är runt mig.

Dock kommer inte denna irritation få mig att rösta SD.

Det finns sju partier med litet olika syn på invandrINGSpolitiken (inte invandrarpolitiken). SD kan ju inte ens stå för sin politik, utan de säger litet olika saker efter vad som verkar mest PK för stunden. I alla fall offentligt; på Avpixlat är det desto tydligare att deras ursprungliga politik och ideologi inte alls är borta, utan bara dolts bakom lager på lager av fina texter.
  • Dorian Ertymexx
    daxare skrev 2014-04-23 00:48:58 följande:

Du vet mycket väl vad jag menar.
    Och även berättat att jag aldrig skulle få för mig att rösta på dom.

Sen koncentrera sig alla på deras historiska syn på invandrare officiellt.
    En del såklart på nuvarande syn, men folk i allmänhet har inte en susning om vad SD står för i övrigt.

Det säger såklart en del om okunnigheten, men även hur illa folk tycker om invandrarpolitiken.

Kanske dax att vakna nu andra partier?
    Nä, jag tror det blir tvärtom, att skapar ett än bättre utgångsgång läge för nästan val för SD.

Det är väldigt tydligt vad SD står för. Det är bara att läsa Avpixlat, eller SDs toppolitikers Twitter-inlägg. Eller att se vilka de vill samarbeta med på europanivå. Och att läsa deras tidigare partiprogram skadar inte heller, innan de blev helt PK-hysteriska och försökte dölja sina åsikter. Man kan låtsas som att det är ett parti som alla andra, men då måste man blunda hårt för vad som händer i och kring partiet på nästan daglig basis.

Folk tycker inte alls illa om invandrings(!)politiken. Det är inte en särskilt viktig fråga för svenska folket.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?