-
-
Åh, önskar jag kunde spara det inlägget till nästa gång någon SD-fantast kommer med tjafset om att de minsann är logikstyrda och "PK-vänstern är känslostyrd".Gert skrev 2014-04-24 17:30:48 följande:Jag kan inte förklara varför, det känns bara rätt. -
Ungefär som att bli kallad PK, vänsterextremist, miljömupp eller liknande.Gert skrev 2014-04-24 17:51:46 följande:En äldre kvinna ber en man köpa en tågbiljett som alla andra. Mannen svarade med att kalla henne för "rasist", spotta henne i ansiktet och misshandla henne.
www.tv3.se/efterlyst/efterlysta/kvinnan-ber-m...
www.friatider.se/j%C3%A4vla-rasist-%E2%80%93-...
Det är väldigt enkelt att bli kallad för rasist i dag. -
Absolut. Men några av dina meningsfränder tycker inte det.Gert skrev 2014-04-24 18:29:05 följande:Varför skulle inte sverigedemokrater vara känslostyrda? Alla människor är känslostyrda. Alla människor är även logisk tänkande, mer eller mindre. -
Nej, jag ser ingen betydande skillnad.Naranjos skrev 2014-04-24 17:38:43 följande:Och du ser inte (eller struntar i) skillnaderna mellan de två andra världsreligionerna och "The religion of peace".
Då kanske du kan börja med att berätta om vilka andra religioner som försöker begränsa yttrandefriheten genom FN-resolutioner?
en.wikipedia.org/wiki/Defamation_of_religion_...
Eller vilka andra politiska och/eller religiösa ledare som helt officiellt lägger ut ett mordkontrakt värt drygt 21 miljoner på en författare (och som fortfarande gäller så här drygt 25 år senare)?
www.dailymail.co.uk/news/article-2560683/Iran...
Eller vilka ickemuslimska länder som hotar och försöker mörda medborgare i ett litet demokratiskt land för att statsministern inte ändrar lagstiftningen och förbjuder tidningar att publicera teckningar på en sagofigur?
Ja, det blev protester i samband med Ecce Homo. Vad gjorde den svenska regeringen? Inget annat än att de ställde ut alstren i riksdagen.
Finns det kanske någonting någon kan säga till dig om din religion eller politiska uppfattning som skulle göra att du startade ett upplopp och gav dig ut för att döda?
Om du börjar med att svara på ovan, så tar vi det därifrån...
USA, för att svara på din första fråga, ett av världens mest kristna länder. Där presidenten MÅSTE erkänna sig som troende kristen för att ens ha en chans att nå den posten.
Ecce Homo genererar dödshot och rabalder än idag. Media skriver förstås inte om det lika stort som i första vevan, men det händer.
Nej, men så är jag inte fascist heller. Och det är inte direkt så att majoriteten muslimer, eller ens en betydande minoritet, skulle ge sig ut och mörda heller. Det är en liten extrem grupp som gjorde stort rabalder. Precis som en liten extrem grupp kristna hurrade när svenskar dog i tsunamikatastrofen för ett gäng år sedan. -
Och jag upprepar: antalet dödade av islamister i politiskt våld i Sverige: 0. Dödade av extremhögern: 14. Vet inte, tycker inte att islam verkar så läskigt jämfört fascister, som ofta vurmar för kristendom.Dorian Ertymexx skrev 2014-04-24 18:34:00 följande:Nej, jag ser ingen betydande skillnad.
USA, för att svara på din första fråga, ett av världens mest kristna länder. Där presidenten MÅSTE erkänna sig som troende kristen för att ens ha en chans att nå den posten.
Ecce Homo genererar dödshot och rabalder än idag. Media skriver förstås inte om det lika stort som i första vevan, men det händer.
Nej, men så är jag inte fascist heller. Och det är inte direkt så att majoriteten muslimer, eller ens en betydande minoritet, skulle ge sig ut och mörda heller. Det är en liten extrem grupp som gjorde stort rabalder. Precis som en liten extrem grupp kristna hurrade när svenskar dog i tsunamikatastrofen för ett gäng år sedan. -
Ett tips vad gäller länkar - FL hanterar långa länkar (dvs normallånga länknamn) uselt - är att välja ett ord eller fras som du skriver, och markera det, sedan klicka på kedjan bredvid smileyn i verktygsmenyn ovan, och infoga länken i översta raden, sedan klicka på okey. Då blir ordet/meningen länken.Gert skrev 2014-04-24 18:36:18 följande:Nej, det är inte alls samma sak.
Föresten funkar inte länkarna. Gå in på TV3 hemsida och Program Efterlyst.
Och jo, det är PRECIS samma sak. -
Och antalet skadade av kristet våld i Irak är..?Gert skrev 2014-04-24 18:49:29 följande:Antalet dödade av islamister av politiskt våld i Sverige är 0. Antalet dödade av islamister av politiskt våld i USA, London och Madrid är minst 3239 människor och omkring 8750 människor skadade. -
Försök ta reda på det.Gert skrev 2014-04-24 18:53:23 följande:Vet inte? -