Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

maria diaz skrev 2014-05-05 17:04:34 följande:
    Niqab svenskt????

Var du inte närvarande på historielektionerna?
    Jo, det är precis det jag varit. Klart, det kallades "huckle" istället för "niqab", men inte menar du väl att det är den enorma skillnaden som gör er så rädda? Att det kallas något annat för samma plagg?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-05-05 23:29:47 följande:
    Just därför har Sverige så få tiggare.

Rumänien som har flest tiggare i Europa, har sedan länge regerats av vänstern.

Din politik fungerar bara i sagorna, inte i verkligheten.
    ...som ändå flyr utomlands.

Och det är först efter att vänstern kickades, och kapitalismen släpptes in, som tiggarna börjat fly. Innan var det inte många tiggare som kom hit därifrån. Kanske säger något.

Du vet inte ens vad "min politik" är!
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-05-05 23:39:56 följande:
    Kalla det vad du vill.
    Men du menar på allvar att svenska kvinnor förr bar heltäckande slöja??

Eftersom du påstår att traditionen är "svensk".
    Japp. Eller, nej, JAG menar inte det, svenska kulturhistoriker menar det. Hijabliknande klädedräkt var regel, inte undantag.

Den är i alla fall svensk nu. Precis som kaffe, köttbullar och kåldolmar.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-05-06 06:58:23 följande:

Fast även du ser väl skillnad på ett huckle och en niqab där man bara ser en springa av ögonen? Och jag tror att även du är medveten om laddningen som niqab/burka har.
    Laddningen sitter i den som tolkar. Inte i tyget, och inte i personen som väljer att bära plagget. Det du uttrycker är en omvänd variant av "men hon bar ju korkort kjol, hon borde förstått hur laddat det är!!"

Om folk slutar lägga "laddning" och värde i hur kvinnor klär sig så får vi en bättre värld.
  • Dorian Ertymexx
    Dansar alltid nykter skrev 2014-05-06 12:37:19 följande:
    Att de inte kom hit kan ju bero på att de inte fick resa ens när vänstern regerade. 
    Tror du att de ville behålla fattiga tiggare? De hade nog glatt gett dem utresetillstånd.
  • Dorian Ertymexx
    Dansar alltid nykter skrev 2014-05-06 13:41:00 följande:
    Så det fanns inga fattiga eller tiggare i det lyckliga Rumänien på Ceausescus tid.
    Ja, det var ju EXAKT det jag skrev!!

• Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2014-05-06 13:57:01 följande:
    Klart de vill, fattiga tiggare är ju vänsterns väljarbas. Sedan tvingar de andra att jobba som givetvis inte heller får flytta. Får man flytta så kommer även vänsterväljarna på tillslut att vänsterstyre leder till elände och vill flytta. Det är då de måste bygga murar och skjuta dem som försöker fly eländet. Tillslut brakar det hela samman och övergår till ett fritt samhälle varpå de fattiga tiggarna ånyo försöker tigga sig till tillgångar när väl samhället börjat fungera igen.

Circle of life.
    Du kanske glömde att det på den tiden inte fanns några val i Rumänien. Fanns inget behov av en väljarbas, fattig eller rik.
  • Dorian Ertymexx
    FDFMGA skrev 2014-05-07 00:11:19 följande:
    Det där var rätt kul mot bakgrund av att en av forumets sverigedemokrater för något år sen kapade Dorians signatur och i hans namn tog avstånd fån tidigare och förvillelser och i stället utgav sig för att ha förstått Åkessons storhet.

Till att börja med var FL:s sverigedemokrater försiktigt tveksamma till den nye Dorian och det var en avvaktande församling som samlades för att bedöma honom, men efter ett tag släppte den avvaktande inställningen och toksekten höll ett för mig oförglömligt bönemöte, kanske det roligaste jag läst på FL när de välkomnade Dorian till skaran av sverigedemokrater på FL

Men sen kom den riktige Dorian in och störde och påpekade att han aldrig  kommer att bli en del av SD-fansen - och så var det slut på det roliga och toksekten droppade av från tråden.

Hm, det var bättre förr.
    Ja jisses... Vad ska man säga om det alltså...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?