-
Också en sorts mobbing.effemgea skrev 2014-03-10 20:11:26 följande:Jag tror det är mer effektivt att ignorera fullt ut. -
Jag tror inte det, eftersom hon verkar tycka det är helt okej att sprida lögner om div FL-folk.effemgea skrev 2014-03-10 20:22:48 följande:Men annars tror jag att du slipper Nihka fullständigt om du föreställer dig den där ignoreraknappen du efterlyste. -
*suck* don't get me started...Errol Flynn skrev 2014-03-10 21:04:47 följande:Det är vi svenskar som ska integreras som Mona Sahlin uttryckte sig. Den kvinnan är mer än lovligt efterbliven.
-
Det blir PP för mig i EU-valet iaf. Bestämt mig!
Alla borde rösta på dem. -
PRECIS!! Det ÄR rena häxjakten på FL.Åkesson2014 skrev 2014-03-11 21:01:03 följande:Självklart är det intressant att veta härkomst på krimnella! Speciellt om det handlar om signalement. Detta betyder inte att jag måste gå ut med vem jag är och vart jag kommer ifrån, jag har inte begått något brott, aldrig ens fortkörning. Anledningen till att folk väljer att vara anonyma om sitt stöd till SD är för att folk som ni i detta forum bedriver någon slags häxjakt på alla som sympatiserar minsta med SD. Varför inte ge sig på Centern exempelvis? Inse att SD är Sveriges tredje största parti, demokratiskt framröstade av svenska folket.
Tack för ditt inlägg.
-
Hummelnr12 skrev 2014-03-11 21:16:36 följande:Tja what goes around comes around så att säga. Har läst otaliga trådar där SD anhängare tycker det är kul att dra skämt med människor som har annan hudfärg, har sett otaliga Sd anhängare bete sig som grottmänniskor mot feminister, miljöpartister och andra som inte hyllar Åkesson till skyarna. Så ger man sig in i leken får man lite leken tåla. Heter sen trådstarten varför folk hatar SD så kommer folk att säga /skriva varför de hatar SD.
Sen kommer folk alltid att reagera mot de som inte följer normer och sticker ut. Hade sen de som är anhängare till SD ibland kanske visat lite ödmjukhet och sagt att det där uttalande var väl inte så välgrundat så hade det nog varit ett annat ljud i skällan.
Jag tycker att de vänsterextrema är lika illa som de som stöder fascisiter/nazister. All form av våldsamma handlingar är i mina ögon föraktfulla.
Jag har lika stort förakt för alla politiker oavsett partitillhörighet och det står jag för. Jag är så krass att jag är ganska säker på att de bara en agenda och det är att fylla sin plånbok så mycket som möjligt. Om jag skulle rösta så skulle jag rösta på det parti som jag tyckte lurade mig minst, och det partiet är inte SD för de har en agenda som jag inte kan stå bakom.Jag vill gratulera dig till att vara den första som hållit sig ON TOPIC i sisådär tjugo tusen sidor (orkar inte kolla).
Grattis. :trofé:

Sen tycker jag att du får väl ha dina åsikter, men snälla, jämför inte SD med fascister och nazister. För de är ett politiskt parti, de älskar demokrati. Det gör inte fascister eller nazister. Alls.
Och du det där du säger med att ledarna inte visat tillräcklig ödmjukhet... hur ödmjuk var Göran Persson? Hur ödmjuk är Reinfeldt?
Och följdfråga - har du lyssnat med ödmjukhet?
Har du försökt lyssna till vad SD faktiskt har att säga?
Bara undrar.
-
KÄLLA på att SD vill att man ska placera en sverigedemokrat på varje redaktion, tack!effemgea skrev 2014-03-11 21:17:39 följande:Det är väl inte så svårt att förstå att sekten vill att alla ska få ta del av hatseanserna på avpixlat, så det räcker naturligtvis inte för sverigedemokraterna med den och liknande sajter, utan alla måste få skåda ljuset.
Och därför blir det den vanliga gnällvisan - men varför kan inte vi göra som andra länder.
Nej, vi kan inte placera en sektmedlem på varje redaktion som censor utan vi värnar den svenska traditionen med pressfrihet och låter media själva avgöra vad de vill publicera.
Och de som så önskar kan gå till partiets avlopp avpixlat och tillfredsställa sig där med ett urval av brottsliga invandrare i en gemensam hatexcess.
-
effemgea skrev 2014-03-11 21:46:23 följande:1 Varför då?
2 Är det inte bättre att du ber någon i din närhet tolka mitt inlägg?
3 Här har det ju snyftats om att medierna borde publicera bild på invandrarbrottslingar så det står härliga till.
4 Jag kan inte göras ansvarig för om det är så att du läst mina tankar och kommit fram till att jag egentligen tror att SD vill placera en censor på varje redaktion. Jag har bara försökt förklara vad pressfrihet är för något - och valfrihet: Sekten kan ha sina excesser på avpixlat och vi övriga kan hålla oss till andra medier. Men sekten kan inte avgöra hur media ska jobba.
5 Jag sysslar alltså inte med tankeläsning så jag har ingen aning om hur sektledningen ser på pressfrihet när de inte måste vara PK.1 Ska du vara den enda på FL som är undantagen att visa källa när man ifrågasätter din information?
2 Nej - varför skulle det vara det?
3 Har det? Jaha? Det kände inte jag till, återigen ett "fakta" som du kastar ut utan minsta tillstymmelse till källa.
4 Ursäkta men vad pratar du om? Försöker du få mig att framstå som dum? Det är helt förvirrat, ingen ordning på dina meningar. Du har inte ALLS försökt förklara någonting, du försöker däremot smutskasta, men jag skall skriva otroligt, oerhört tydligt åt dig.
Du skrev:
EFFEMGEA CITAT :
"Och därför blir det den vanliga gnällvisan - men varför kan inte vi göra som andra länder.
Nej, vi kan inte placera en sektmedlem på varje redaktion som censor utan vi värnar den svenska traditionen med pressfrihet och låter media själva avgöra vad de vill publicera."
EFFEMGEA SLUT CITAT
A: Du antyder att SD ska ha sagt att "varför kan inte vi göra som andra länder".
B: Du antyder att SD vill placera ut "sektmedlem", vilket på fmganska blir SD-are, på VARJE REDAKTION.
Du kan antyda så det står härliga till, men så länge du inte håller med källa eller liknande, så kommer ingen ta dig på allvar.
Det är så det fungerar, även här på FL. -
Hummelnr12 skrev 2014-03-11 21:40:55 följande:
ja det har jag. Jag har läst deras partiprogram med. Tja jag har sett Åkesson göra olämpliga hälsningar med höger handen på en nation i Lunf när han studerade där det är liksom en bild som etsats sig fast. Men det är klart han var väl ung och dum. Har inte speciellt över för Oersson i heller inte Reinfeldt i heller inte riktigt av samma skrotb och korn som Åkesson. Men de ljuger med lite mer stil eller de fastnar inte med handen i kak burken så att säga. Sen undrar jag lite varför du tar upp en fd politiker ????Tack för svaret! Ja men då har du ju åtminstone skaffat dig en egen åsikt om var du vill stå politiskt. Det är faktiskt ganska uppfriskande, då jag vågar påstå att de flesta antagonisterna i tråden inte har gjort detta.
Tyckte GP var ett bra exempel bara - dessutom har han väl varit statminister lika länge som Fredde.
-
Glömde nr 5 i inlägg # 80005
Jag trodde inte att vi talade religion i denna tråd utan om politik. -
Nån annan som vill försöka sig på en tolkning av EFFE's kommentarer?
""Och därför blir det den vanliga gnällvisan - men varför kan inte vi göra som andra länder.
Nej, vi kan inte placera en sektmedlem på varje redaktion som censor utan vi värnar den svenska traditionen med pressfrihet och låter media själva avgöra vad de vill publicera."//CITAT EFFE -
Ja fy fasen det var fruktansvärt av GP.Thomas66 skrev 2014-03-11 22:31:20 följande:
Nu vad det väl ändå finanskris , och S och Fp va tvungna att låna av pensionspengarna (150-200 miljarder ) som iof aldrig har betalats tillbaka . Så att säga att Göran va moderat stämmer ju inte riktigt. Den du borde ångra och där det gick fel va ju på Monas tid.
-
Jag vet i alla fall vilka det är som mest "viftat rör" här inne i tråden... inte är det sd-anhängarna...themia skrev 2014-03-11 22:51:52 följande:Den hätska hatiska tonen har vi lärt oss av ALUMINIUMrörsviftarnas sällskap, det är det enda språk de förstår, eftersom de fått sin skolutbildning på Avpixlat. -
Philipsson skrev 2014-03-11 23:04:00 följande:Nej: www.metro.se/nyheter/moderaterna-har-tappat-2...!sZ9KMxM5PsO9w/
Vanligt folk är inte lika dumma som journalisterna...
Fixad länk: tinyurl.com/metroartikelSD
Lite från artikeln:

-
Noterar att 12,5 sagt "annat, vet ej, blankt".
12,5% av Moderatorernas segerröstare 2010.
Vad kommer de rösta när det väl blir dags? -
...och TROTS detta lyckades de vinna valet 2010.....effemgea skrev 2014-03-11 23:40:53 följande:Fast det finns inte så många moderatorer, så 12,5 procent av dem är knappt en flugskit i universum
-
Men jaja. Stavfels-skämt.
JA jag stavade fel. Menar så klart moderaterna och inget annat. -
jomenvisstsörru joråsåattehhh. Där fuck du allt till det. *slår sig på knäna*effemgea skrev 2014-03-11 23:50:10 följande:Aha. Du brukar ju klaga på moderatorena, så det kanske var ett slags default-ord.
-
Så du tycker det är helt okej att debattera på det sättet?effemgea skrev 2014-03-11 23:49:01 följande:Jo, det brukar bli lite hätskt i vissa trådar.
Testa att klicka på visa endast "ditt nuvarande nick" och samla upp dina inlägg tillsammans med dem du fått borttagna och visa dessa för någon närstående, så kan du återkomma efter att ni diskuterat dem.
Om jag någon enstaka gång gör det så tenderar de inläggen ryka snabbare än en avlöning från samhall.