Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Velouria skrev 2014-05-10 22:10:27 följande:
    Wow, samma lögn som alla andra "invandringskritiska" drar.

"Jag har besökt ett fängelse och såg så många invandrare!!! smile3.gif "

Män är överrepresenterade vad gäller alla typer av brott. I AAALLLAAA länder världen över...
    Är du man, "Errol Flynn"?
    Men det ÄR SKILLNAD!!! Att peka ut invandrare är rätt och riktigt, att peka ut män, däremot, som är LÅNGT mer överrepresenterade, det är MANSHATARFEMINISM!!! Drömmer

*Sarkasm, för de som inte fattar*
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-05-10 22:23:59 följande:
    Nej det är vi inte. Men ni är.
    Godnatt.
    "AMENDURÅ!!!!"

Allvarligt, kliv ur sandlådan, det här är en seriös diskussion.
  • Dorian Ertymexx
    Naiw skrev 2014-05-10 23:47:41 följande:
    Ja för det kommer ju säkert fungera att lura väljare, för vilket parti känner du till som fått solklarmajoritet och fått igenom alla sina ämnen?

Och vad det gäller dig så tycker jag du är rätt korkad, häver ur dig massa påståenden som du inte kan backa upp överhuvudtaget. 
    Mhm, för du kan inte tänka dig att faktiskt ta reda på fakta istället för att ducka och låtsas. Och vad du tycker om mig är så löjligt irrelevant för ämnet. Jag struntar i om du tycker att jag är smart eller korkad, söt eller ful. Vi diskuterar SD, inte din åsikt om min person.
  • Dorian Ertymexx
    Naiw skrev 2014-05-11 00:10:16 följande:
    Källor? 
    Som sagt, fråga ekonomer.
  • Dorian Ertymexx
    Naiw skrev 2014-05-11 00:18:16 följande:
    Det är källor som är relevanta när man kläcker ur sig saker. "Att fråga ekonomer" är bara ett korkat svar för du tror väl inte att alla ekonomer tycker detsamma? 
    Nej, det är det inte. Källor är relevanta i en vetenskaplig diskurs, med folk som har ett öppet sinne och kan tänka sig att ändra sin åsikt. Jag har för länge sedan lärt mig att källhänvisningar är en fantastisk slöseri med tid här på FL, för få läser, och de som läser kommer ändå bara komma med ursäkter ("Jaha, men författarens hunds förra ägares brosters frus bryllings bästa kompis RÖSTADE VÄNSTER EN GÅNG, SÅ DEN GILLS INTE!!!!!") till varför den inte är giltig. Sorry, men jag värderar min tid högre än att leta pärlor åt svin, om du ursäktar det gamla ordstävet.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-05-11 01:41:58 följande:
    Om jobbskatteavdraget gör att företagen säljer mer varor, så måste de anställa fler arbetare.

Fler som arbetar gör att vården och skolan också kan få mer pengar.

Hoppas du förstår.
    Eller så måste de inte alls det, eftersom Alliansen så snällt ordnat med Fas 3, där företag får betalt för att ha någon som jobbar hos dem. Som du kanske vet har arbetslösheten ÖKAT under allianstiden, inte minskat. Och att ge pengar till de som redan har, istället för de som inte har, är inte att bättra för företagen - de som redan har har ju redan vad de behöver. Om man försämrar för de arbetslösa så blir effekten ändå att färre kan konsumera. Ingen familj, oavsett hur mycket skattesänkningar de får, kommer köpa fler tv-apparater, diskmaskiner eller cyklar än de faktiskt behöver.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-05-11 01:59:49 följande:
    Absolut.

Men hela vårt samhälle bygger på att människor drar sitt strå till stacken. Arbetar kan vi kalla det.
    Idag saknar 700.000 svenskar ett arbete.
    Då måste politikerna tänka lite längre än näsan räcker innan de öppnar gränserna för ännu fler arbetslösa.
    Till slut är det dom sjuka som drabbas hårdast.
    Och som förklarats för dig tusen och en gång fungerar det inte så. Invandrare startar företag oftare än svenskar, vilket ju är bra. Och arbetslösheten är procentuell, inte statisk. Med fler personer i landet ökar behovet av varor och tjänster.
  • Dorian Ertymexx
    chrissandra skrev 2014-05-11 08:57:27 följande:

Är det inte meningen att folk ska arbeta?
    Har man inte gjort det på mycket länge så är man inte attraktiv på arbetsmarknaden.
    De som hamnar i FAS 3 är kanske inte de personer som har lätt att få jobb = företagen väljer inte att anställa dem.

Bra om man får chansen att komma tillbaka.

Jobbskatteavdragen är till för att visa att det lönar sig att arbeta.
    Det är dessutom endast de som arbetar och producerar som ger skattekronor till kistan, utan dem blev det inga pengar alls.

Det finns de som arbetar och bara kostar pengar också men de personerna är nödvändiga för att vi ska ha ett bra samhälle. Sjukvård, skola, rättsväsende o.s.v.
    "Meningen?" Enligt vem eller vilka? Du måste definiera vems "mening" du syftar på.

Företag vill ha gratis arbetskraft. Vem vill inte få pengar för att någon ska göra jobbet åt dig? Skulle inte du gilla att någon gjorde jobb åt dig, inte bara gratis, utan att du dessutom fick 5000 i månaden för det?

Dumheter. Det lönade sig att arbeta redan innan, det handlade aldrg om det. Det handlar om alliansens ideologi, att allt ska vara privat. Det är en ursäkt för att sälja ut så mycket som möjligt. Och för att försämra för de som inte har jobb; att sänka skatterna fungerar dåligt för att skapa jobb, eftersom de som mest gynnas är de som redan har allt de behöver. De som gynnas minst är de som ändå inte har råd.
  • Dorian Ertymexx
    Quintus Zebra skrev 2014-05-11 10:37:44 följande:
    Precis!

Dessa fakta väljer många, frustrerande nog, att ignorera.

Läste Marlena Ehrmans krönika om Europa nyss. Den är fin tycker jag. Kul att den är så pass omtyckt.

Kommentatorsfältet på Aftonbladet.se är ju inte lika fint att se.

Det första jag kom att tänka på var hur så många, som själva påstår sig vara insatta, egentligen (medvetet eller omedvetet) har missförstått vad asylinvandring går ut på. I varenda debatt på nätet eller i verkligheten om dessa frågor så kommer "hjälpa på plats"-argumentet upp. Argument om hur vi kan hjälpa fler sjuka barn och svältande mödrar och bygga mer skolor om vi lägger mer pengar på det.

Och om folk som påstår sig vara insatta i invandringspolitiken, inte ens kan se skillnad på bistånd och asylflyktingar?

Om de inte är medvetna om att ALLA är överens om att vi ska bota sjukdomar eller fattigdom på plats, att INGEN säger att detta ska lösas genom invandring?

Om de inte är medvetna om att Sverige redan är bäst i klassen i OECD på bistånd och att det går utmärkt att göra.

Om de inte vet att asylinvandring stöttas av UNHCR för att det går ut på att erbjuda hjälp åt dem som är speciellt utsatta eller som kommer från en speciellt utsatt plats, och som inte KAN hjälpas på plats?

Om de nu på allvar tycker att det är så viktigt att man måste få debattera invandringspolitik?

Självklart tycker jag att människor får ha andra åsikter än vad jag har. Självklart är jag för yttrandefrihet! Men om många inte ens verkar bry sig om att förstå vad man debatterar?

Vad gör då debatten för nytta?

Alltså, debatten är ju en fakedebatt. Vi diskuterar sakfrågor, SD diskuterar varför vi borde göra oss av med "babbarna". Fast de säger det aldrig rakt ut, för det vore ju att skrämma bort folk med ärlighet.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-05-11 11:14:37 följande:
    Du vet ingenting om mig men fortsätt gissa om det gör dig glad.
    Tja du/ni yttrar er om mig, och sist jag hörde så har ni inte ensamrätt på att gissa vilt och angripa person...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?