Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

FDFMGA skrev 2014-05-11 20:56:07 följande:
    Min uppfattning är att passivkonstruktioner är en metod att låtsas som att avsändaren är ett orakel.

Var finns subjektet i påståendet. Är det anhängare till toksekten som anser att det råder demokratur i Sverige och att de riksdagsledamöter som inte är med i toksekten bör sparkas med omedelbar verkan pch att Åkesson ska stiga fram och säga "Jag tar befälet".

Herregud. SD:s ledning försöker ju iallafall få SD att framstå som ett demokratiskt parti, trist för ledarna att sekten kacklar som de gör.
    Demokratur: när inte SD får regera ostört och får stå oemotsagda.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-11 21:30:14 följande:
    Skitsnack. Demokratur är när vissa åsikter inte är önskvärda eller ens möjliga att framföra i det offentliga rummet. Eller, om man så vill, när det av kreti och pleti anses helt okej av en stor kvällstidning att med hjälp av en vänsterextrem "researchgrupp" hänga ut folk som donerat pengar till fel mottagare. Det har ingenting med SD att göra.
    Aha. Så demokratur är när Avpixlat och andra extremhögergrupper får hänga ut minderåriga, medan tidningar och antirasister inte får hänga ut folk som gjort sig skyldiga till lagbrott.

Trodde det var precis det jag faktiskt skrev ovan va...
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-11 22:31:45 följande:
    Inte ett rätt.

Vem av dem som "Researchgruppen" hängde ut har begått lagbrott?

Och "barnen" som AP hängde ut, gick de inte ut offentligt med egna namn och porträtt på Facebook för att skryta med sina gärningar inför likasinnade?
    Alla. Olaga hot, hets mot folkgrupp... fast förlåt, jag glömde, SD och dras svans tycker ju inte att sådant ska vara brottsligt, bara att säga emot "sverigevännerna" ska vara straffbart i deras drömvärld.
  • Dorian Ertymexx
    Velouria skrev 2014-05-11 22:33:56 följande:
    Shit, vad mycket ni har skrivit sedan igår kväll när jag härjade. 

Så Sveriges fängelser är överfulla av babbar, enligt Guillou. Då var det ingen lögn. Jag vet att han är en ärlig människa. Det är därför klippet med hans kommentarer om SD och Jimmie var så bra! Så verklig, så riktig, så sant...
    Och vad som är ännu roligare är att SD är det parti med flest dömda brottslingar. Det ni!
    URS, nu generaliserar du och är rasist mot SD!!!!!! KRÄNGCKHT!!! Drömmer
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-05-11 22:34:42 följande:
    Ansvariga politiker som inte gör sin plikt (visar resultat) ska sparkas med omedelbar verkan.
    Ansvariga politiker kan inte ansetts ha gjort sin plikt när 700.000 människor saknar ett jobb, skolresultaten rasar, och landets försvar inte klarar en kränkning av luftrummet på en Långfredag.

Kan tillägga att även SD-politiker som inte gör sitt jobb ska sparkas.
    Då SD röstat för alliansens politik blir det inte många SD-politiker kvar i riksdagen...

Och du, du förutsätter att politikernas jobb är att fixa jobb. Det är det inte. Deras jobb är att följa den politik de lovat, och som röstats fram av befolkningen. Om man nu inte vet vilken politik alliansen vill föra och vad deras mål är kanske man ska läsa på LITET mer. Med ett starkt ironiskt "LITET".
  • Dorian Ertymexx
    FDFMGA skrev 2014-05-11 22:55:25 följande:
    Nu är det ju så att Alliansen anser att de gör ett bra jobb, att Sverige klarat sig bättre genom en internationell kris än många jämförbara länder.

Det kan så vara att jag inte håller med dem - men i så fall kommer jag att lägga min röst på något annat än ett Alliansparti i valet i september. Det är så en demokrati fungerar och de partier som kan forma en majoritet i riksdagen blir också de som får ansvaret för hur Sverige sköts.

Visst. Jag är medveten om att det finns personer som spottar på demokratin och ser sig själva som folkets representanter som bättre än folket självt kan avgöra vem som ska regera.

Demokrati är inte en självklarhet  för alla - och det är trist.

Demokraturtjafset däremot - det tycker jag man ska ta för vad det är, det är ju bara gnällgänget som går upp i falsett när de inte tycker att de får gehör för sina synpunkter.
    Precis. Om man kallar hets mot folkgrupp, personangrepp, hat och liknande dumheter som "brott mot yttrandefriheten" så har man missat en hel del av hur demokrati fungerar. Men det är ju inget nytt direkt, att SD inte fattar demokrati...
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-05-11 23:04:52 följande:
    Jag menar förstås antal medlemmar. 
    Inte väljarundersökningar som går upp och ner hela tiden.
    Ja de får många nya medlemmar nu när ett alternativt fascistiskt rasistparti lagt ned.
  • Dorian Ertymexx
    chrissandra skrev 2014-05-11 23:08:11 följande:

Jag vill inte ha betalt för att ta hand om alla möjliga, jag vill ha bra arbetskraft.
    Bra arbetskraft är värt att betala för.

Tror du på fullt allvar att alla är duktiga, arbetsamma och lojala? Är det därför de inte har ett arbete?
    Och du tror att 700 000 inte är duktiga, arbetsamma och "lojala" (screw that, lojalitet förtjänas av arbetsgivaren!)

Ändå är det så många företag som missbrukar praktikanter och Fas 3. Konstigt va?
  • Dorian Ertymexx
    FDFMGA skrev 2014-05-12 08:40:25 följande:
    Och hur menar du att Alliansen ska sparkas med omedelbar verkan?

Vem är oraklet som avgör om en regering inte skött sitt jobb?

Och vilka ska verkställa beslutet att sparka Alliansen med omedelbar verkan? SD:s stormtrupper som marscherar in i riksdagen beväpnade med järn- eller aluminiumrör?

Den demokratiska vägen att sparka en regering som misskött sig är att man ställer en misstroendeförklaring mot regeringen i riksdagen - och om riksdagsmajoriteten stöder den så faller regeringen.

Men nu finns det inget stöd för en sådan aktion i riksdagen, inte ens SD skulle väl komma på tanken att ställa till ett sådant spektakel i riksdagen.
    Nej gud nej, inte mot alliansen. Men om SD sitter var och "vänstern" (host harkel) vinner så kommer det nog dyka upp, gissar jag. SD vill ju så gärna vara med i Alliansen, men Alliansen är inte lika kelna tillbaka, av förståeliga skäl.
  • Dorian Ertymexx
    chrissandra skrev 2014-05-12 10:28:25 följande:

Jag tror inte att alla arbetslösa är duktiga, arbetssamma och lojala.
    Visst finns det några guldkorn men de brukar snabbt bli anställda.

Missbrukar företag praktikanter och FAS 3? Är det inte meningen att de som hamnar på en arbetsplats ska lära sig arbeta/arbetet?

Det är absolut ingen dans på rosor att ta in oerfarna, icke arbetsvana, icke arbetsvilliga och försöka integrera dem på en arbetsplats.
    Skitsnack, helt enkelt. Som sagt, varför anställa om man kan få det gratis, eller rentav med pengar som bonus!

Ja, det gör de. Nej, meningen är att man ska praktisera, och att det ska leda till jobb. Inte att man ska bli kickad så fort det börjar närma sig löneanställning. Alltför många företag garvar sig igenom praktikanter utan att ha minsta plan på att anställa.

Ja, fast nu talar vi om arbetslösa, inte om Sverigedemokrater.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?