• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • realist14
    FDFMGA skrev 2014-06-29 22:40:53 följande:
    Jag har inte den medicinska kompetensen att bedöma hur angeläget det är med obligatoriska hälsokontroller. Jag noterar att du heller inte har det eftersom du uppenbarligen tror att man kan vaccinera sig mot ett av de största hoten - antibiotikaresistenta bakterier.

Jag har heller inte noterat att medicinsk expertis har gjort bedömningen att det är angeläget att lagstifta om hälsokontroller av alla som vistats i områden som anses vara särskilt utsatta för farliga smittor.

Och skulle medicinsk expertis komma att föreslå obligatoriska hälsokontroller så skulle det säkerligen inte begränsas till invandrare utan även svenskar som rest i sådana områden.

Du menar alltså att alla som inte kan styrka sin identitet med giltiga identitetshandlingar ska skickas tillbaka varifrån de kom omgående?
    Så bara för att det finns andra hot, som antibiotikaresistenta bakterier. Så ska man rycka på axlarna åt allt annat som vi kan skydda oss mot då? Ja det lät ju j-igt logiskt.

Det ÄR angeläget med dessa kontroller, annars hade man väl inte velat att fler ska ta dem....men nu vågar man inte kräva det...där hade du problemet.

Och åter igen- de flesta svenskar som reser vaccinerar sig innan de far.

Jag tycker man ska vara mer restriktiv ja, väl medveten om att alla gör allt de kan för att komma in i landet och tar till alla knep.
    Dels för att skydda människor som är svenska medborgare, att man ska ha koll och inte släppa in kriminella och potentiellt farliga människor...och för att man ska ta in de som behöver det- inte de som ljuger bäst. Enkel matematik.
  • FDFMGA
    realist14 skrev 2014-06-30 16:16:54 följande:
    Säger inte emot dig helt.
    Men..........

Bilden av invandrarligister säger du,,,när man säger "bilden av", så menar man väl ändå- hur man tolkar något.
    Men pratar vi problem-förorter så är det ju inget som behöver tolkas....tycker det är en ganska klar bild av vad som händer....visst, förvisso kan man tolka orsaker...ändå....men ...
    Undrar om att ständigt ursäkta och bagatellisera skulle vara mer...gott..mer vänligt, mer snällt???
    Varför är det fel att ställa krav?

Känslor för sverige....tja beror ju på vad du menar. Du älskar dina närmaste, inte mig....även om jag passerar dig på gatan och ger dig en tusenlapp så lär du inte börja älska mig...eller hur. Men du tycker sannolikt att jag var en hygglig ty,...knappast mer än då.

Men säg mig...vilka försökte stoppa kravallerna. Blir glad om jag missat något där...för jag såg fasen inga insatser i någon av de otaliga reportage som gick i tv då.....ja frånsett från svenskt håll.
    Efteråt har jag heller inte sett några demonstrationståg med kraftfulla plakat som- Inga stenkastare på våra gator...eller - nu får det vara nog, ert skitbeteende spiller över på oss skötsamma invandrare...elller- Inga bilbränder i vår stad.

Har inte sett det..inte då...inte förr...inte senare. Tyvärr.
    Mycket kort svar - återkommer i övrigt.

Bilden av invandrarligister som är likgiltiga för Sverige skrev jag. Du kan inte kapa meningen i två delar för att få fram min naivitet. Tja, kan kan du ju - men vill du diskutera utifrån vad jag skriver, inte det du önskar att jag skrivit, kan du inte det.

Så nästa punkt. Var har jag skrivit att det är fel att ställa krav. I vår diskussion om hälsokontroller har jag inte påstått att det nödvändigtvis är fel att införa sådana om det är medicinskt motiverat. Jag är inte epidemiolog, jag kan inte bedöma om det är motiverat och vilka som i så fall borde omfattas. Överhuvudtaget så anser jag att diskussionen om kravlöshet är märklig. Jag möter sällan eller aldrig några som anser att det är fel att ställa krav, däremot händer det alltsomoftast att jag träffar folk som inte vet hur man gör, och inte heller förstår att krav kan vara något positivt.

Återkommer i övrigt.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Morsan 027
    realist14 skrev 2014-06-30 16:22:47 följande:
    Dels för att skydda människor som är svenska medborgare, att man ska ha koll och inte släppa in kriminella och potentiellt farliga människor...och för att man ska ta in de som behöver det- inte de som ljuger bäst. 
    Måste det ena utesluta det andra? Behöver man absolut inte hjälp om man ljuger?
  • realist14
    FDFMGA skrev 2014-06-30 20:24:39 följande:
    Mycket kort svar - återkommer i övrigt.

Bilden av invandrarligister som är likgiltiga för Sverige skrev jag. Du kan inte kapa meningen i två delar för att få fram min naivitet. Tja, kan kan du ju - men vill du diskutera utifrån vad jag skriver, inte det du önskar att jag skrivit, kan du inte det.

Så nästa punkt. Var har jag skrivit att det är fel att ställa krav. I vår diskussion om hälsokontroller har jag inte påstått att det nödvändigtvis är fel att införa sådana om det är medicinskt motiverat. Jag är inte epidemiolog, jag kan inte bedöma om det är motiverat och vilka som i så fall borde omfattas. Överhuvudtaget så anser jag att diskussionen om kravlöshet är märklig. Jag möter sällan eller aldrig några som anser att det är fel att ställa krav, däremot händer det alltsomoftast att jag träffar folk som inte vet hur man gör, och inte heller förstår att krav kan vara något positivt.

Återkommer i övrigt.
    Ok....sorry om jag missförstod.
    Tja likgiltig är väl ett starkt ord....och jag vill inte spekulera om någons eller någras känslor i det fallet, men jag är jätteledsen....så många gånger som jag inte ser annat än motsatsen....och ingen blev gladare om det var tvärtom....men jag gör det inte, och det gör mig smått förtvivlad och maktlös..har du sett hur de ser på oss vad gäller den biten i andra länder...det framstår inte riktigt som vi har koll kan jag säga...

• realist14
    Morsan 027 skrev 2014-06-30 20:30:58 följande:
    Måste det ena utesluta det andra? Behöver man absolut inte hjälp om man ljuger?
    Beror väl på hur man definierar "hjälp".
    nu är det ju totalfokus på romer....tex.
    Vilka varken svälter eller lever i krig.
    Det finns länder där barn svälter ihjäl.....många som nu är på tårna och skryter med sina insatser för tiggarna som aldrig skänkt en krona till dem..
    Så..ja ibland är det de som gastar högst som anses mest hjälpbehövande...

• Morsan 027
    realist14 skrev 2014-06-30 20:37:20 följande:
    Beror väl på hur man definierar "hjälp".
    nu är det ju totalfokus på romer....tex.
    Vilka varken svälter eller lever i krig.
    Det finns länder där barn svälter ihjäl.....många som nu är på tårna och skryter med sina insatser för tiggarna som aldrig skänkt en krona till dem..
    Så..ja ibland är det de som gastar högst som anses mest hjälpbehövande...
    Sant med att gasta högst, men vad jag undrade var om det faktum att man ljuger, med automatik innebär att man INTE behöver den hjälp man efterfrågar, vad det nu än kan röra sig om?
  • realist14
    Morsan 027 skrev 2014-06-30 20:43:15 följande:
    Sant med att gasta högst, men vad jag undrade var om det faktum att man ljuger, med automatik innebär att man INTE behöver den hjälp man efterfrågar, vad det nu än kan röra sig om?
    Visst kan man ha den, men om man samtidigt som det är en fara för människor som bor i landet och vi inte kan skydda dem så kan vi heller inte bara släppa in sådana personer, tycker jag.
    Terrorister, tex.

• Morsan 027
    realist14 skrev 2014-06-30 20:48:51 följande:
    Visst kan man ha den, men om man samtidigt som det är en fara för människor som bor i landet och vi inte kan skydda dem så kan vi heller inte bara släppa in sådana personer, tycker jag.
    Terrorister, tex.
    OK, jag förstår vad du menar, även om det, i mina ögon, var ett märkligt exempel. Tycker själv att det är svårt att säga vilka som tenderar att ljuga, och vilka som inte gör det. Tror dock snarare att det handlar om enskilda personer, än om grupper.
    Oftast tror jag att man ljuger av desperation. Men, som sagt, det vet jag inte.
  • realist14
    Morsan 027 skrev 2014-06-30 20:58:13 följande:
    OK, jag förstår vad du menar, även om det, i mina ögon, var ett märkligt exempel. Tycker själv att det är svårt att säga vilka som tenderar att ljuga, och vilka som inte gör det. Tror dock snarare att det handlar om enskilda personer, än om grupper.
    Oftast tror jag att man ljuger av desperation. Men, som sagt, det vet jag inte.
    Det är nog blandat där....finns det grupper vi inte tar in så är det väl flest i de grupperna..antar jag .)

I norge tror jag de är tuffare mot de som vill bluffa sig in.
    Är det som denna person säger så är det illa.

meritwager.wordpress.com/2014/06/25/en-migga-sverige-gratuleras-sa-har-ser-det-ut-pa-migrationsverket/

• nihka
    realist14 skrev 2014-06-29 08:54:07 följande:
    Givetvis ska det vara obligatoriska hälsokontroller,speciellt på människor från länder där svåra sjukdomar finns. Du kan inte jämföra det med svenska turister, de tar väl oftats vaccinationer innan de åker.

Eller är det mer pk att vi ska utsättas för smittorisker bara för att man inte kan ställa krav, eller vågar ställa krav...ynka 40 procent tar hälsokontoller, övriga vill man "försöka" påverka genom en liten teaterföreställning....ja du läste rätt.
    Att ställa krav, nääe, bättre att svenskarna får riskera lite nya spännande sjuldomar tydligen. Skandal!!!

Tror du folk från andra länder är dumma i huvudet??? Om de är sjuka eller misstänker att de bär på någon smitta VILL de naturligtvis ha hjälp från sjukvården - precis som svenskar.

Det låter som du vill att människor från andra länder ska behandlas som boskap när de kommer till Sverige medan svenskar ska få kila fram och tillbaka över gränsen för att vi alla är så "förståndiga" att vi inte kan dra på oss smitta eller utsätta andra. Vidrigt!!!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?