• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • realist14
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-07-03 11:42:22 följande:

Det är något med emfasen. Nu är jag visserligen helt okej med att sakfel i artiklar belyses och rättas till, oavsett vem det i slutändan "gynnar" - men när man blir mer bestört över att en tidning skrivit något fel än att 60 småflickor barbariskt stympats bör man nog fundera lite över vad som egentligen är viktigast. Är det att synliggöra missförhållanden eller är det att täppa till käften på de där jävla rasisterna?

Du har en klar poäng.
  • Hen
    realist14 skrev 2014-07-03 15:18:30 följande:
    En femtedel är det.
    Och det är väl givet att i de fall sådant behövs så ska det utföras oavsett vem det handlar om.

Ibland handlar det om svenskar, i akuta situationer...inte konstigare än så.

www.expressen.se/nyheter/svart-sjuk-svenska-holl-plan-i-karantan/
    Enm femtedel av den totala invandringen ja, vilket innebär precis det jag skrev.

Vad menar du "i akuta situationer"? Frågan gällde väl sjukdomar som kan komma från utlandet överlag?
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2014-07-03 11:35:40 följande:
    Det viktiga är att ta bort fokus från 60 sönderskurna barn.

Inbillningssjuk much? Nej, det gör man inte heller. Om du hade läst artiklen jag länkade till så hade du märkt det i stället för att leva kvar i din fantasivärld.

I Norrköping gör man dessutom ett riktigt bra jobb för att hjälpa dessa traumatiserade flickor.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-07-03 11:42:22 följande:
    Det är något med emfasen. Nu är jag visserligen helt okej med att sakfel i artiklar belyses och rättas till, oavsett vem det i slutändan "gynnar" - men när man blir mer bestört över att en tidning skrivit något fel än att 60 småflickor barbariskt stympats bör man nog fundera lite över vad som egentligen är viktigast. Är det att synliggöra missförhållanden eller är det att täppa till käften på de där jävla rasisterna?
    Hur har du fått för dig att någon har blivit "mer bestört över att en tidning skrivit något fel än att 60 småflickor barbariskt stympats"???

• nihka
    realist14 skrev 2014-07-03 15:13:32 följande:
    Ok, om dessa indienresenärer som du hänvisar till, hade utgjort ett problem för oss andra med sitt resande, så utgår jag ifrån att vi hade hört talas om det och åtgärder hade vidtagits.
    Om nu sverige VILL att fler hälsotestas, så utgår jag ifrån att behövet finns.
    Och då  förstår jag inte varför det är så livsviktigt att det är frivilligt, du får ju visa upp intyg om att du tagit erfordeliga vaccinationer när du åker till vissa länder. Det är inte frivilligt.
    Inte konstigare det.
    Var i det ligger det vidrigheter?

Bara för att du inte har hört talas om något innebär det inte att det inte existerar.

SVERIGE vill ingenting. VISSA i Sverige vill, andra inte. Folkhälsomyndigheten (tidigare smittskyddsinstitutet) anger i en rapport att TBC bland nyanlända är ett allvarligt problem som behöver en "ökad uppmärksamhet" och att det är viktigt att "nyanlända personer erbjuds hälsoundersökning tidigt efter ankomst".

http://www.folkhalsomyndigheten.se/amnesomraden/statistik-och-undersokningar/sjukdomsstatistik/tuberkulos/

Man ERBJUDER hälsoundersökning med provtagning, men man TVINGAR ingen rutinmässigt varken svensk eller icke-svensk. 2013 rapporterades det 655 fall av TBC i Sverige. 11% av dem var svenskar och resten icke-svenskar. De allra flesta både svenskar och icke-svenskar har alltså INTE diagnosticerats med TBC, men du vill testa tiotusentals människor innan de får komma in i landet - såvida de inte är svenskar förstås.

Jag vill att det ska vara samma för alla och tycker det är vidrigt att singla ut och tvinga människor enbart baserat på nationalitet eller ursprung. Det ska vara relaterat till behov.  

• Vitrysk hockeyhjälte
    nihka skrev 2014-07-03 23:22:01 följande:
    Hur har du fått för dig att någon har blivit "mer bestört över att en tidning skrivit något fel än att 60 småflickor barbariskt stympats"???

Det är så det verkar. Du själv t.ex. valde att inleda med att raljera över Merit Wager.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-07-04 06:58:02 följande:
    Det är så det verkar. Du själv t.ex. valde att inleda med att raljera över Merit Wager.
    Du får gå till dig själv och varför du läser in sådant. Du misstar dig iaf. Man kan inte ta upp ALLT varje gång man skriver ett kortare inlägg på ett forum och så ska man försöka hålla sig skapligt till ämnet. Jag berättade inte heller att jag tycker det är förfärligt att en del av dessa könsstympade och ihopsydda flickor så småningom kommer att sprättas upp med en kniv på bröllopsnatten av sin man vilket då INTE innebär att jag inte tycker det är vidrigt eller skulle vara OK med det. Dessutom inledde jag inte med det utan det kom tvärtom sist i mitt inlägg.

Ämnet här är "Varför hatar folk SD?". Jag raljerade inte utan talade om att Marit Wager, som det så flitigt refererats till av SDare bara i den här tråden, var med och hjälpte till att framställa saker på ett missvisande sätt.

Jepp. Det tycker jag illa om. Mycket illa om.
  • Errol Flynn
    Hen skrev 2014-07-02 23:50:22 följande:
    Den största andelen invandrare varje år är återvändande svenskar. Så något slags karantän för de då? Till skillnad mot tex polackerna så vete ju gudarna var svenskarna varit så de måste kollas extra noga. Polackerna torde alltså slinka igenom lätt, annat med dessa utvandrare..
    Vad skulle det vara för fel att kolla svenskar som återvänder från vissa högriskländer?

Och visar statistiken bland återvändande svenskar hur många som är invandrare med svenskt medborgarskap?
    2012 delades 111 090 uppehållstillstånd ut. Hemvändande svenskar får inte PUT. Så bara för att 20 000 någonting svenskar återvänder per år så säger det väldigt lite om den kraftiga invandringen vi har. 2000 asylsökande i veckan (dvs anhöriginvandring som är den största posten är inte inräknad) och ukrainarna och irakierna har inte börjat komma än. Danmark tänker ta 6000 på ett år. Lika många som vi tar på 3 veckor. Rimligt?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-07-03 23:15:59 följande:

Inbillningssjuk much? Nej, det gör man inte heller. Om du hade läst artiklen jag länkade till så hade du märkt det i stället för att leva kvar i din fantasivärld.

I Norrköping gör man dessutom ett riktigt bra jobb för att hjälpa dessa traumatiserade flickor.
    Kommer man även att straffa föräldrarna? Har det stått något om det?
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-07-03 23:15:59 följande:

Kommer man även att straffa föräldrarna? Har det stått något om det?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?