• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    Philipsson skrev 2014-06-23 20:44:59 följande:
    Kommunerna har definitivt med nationalekonomi att göra. Hade du läst en bok om nationalekononomi skulle du ha vetat det.

Befolkningstillväxt kan under vissa omständigheter gynna tillväxten, men den behöver inte göra det. Befolkningsökning ger alltså inte automatiskt bättre ekonomi, vilket en del obildade imbeciller tycks tro.

Stjernqvists mål om en ny lag belyser vad det handlar om. T.o.m. politikerna från S och M (ja, Ullenhag håller med LS), har insett att den höga den invandringen håller på att slita sönder det svenska samhället. Det insåg många av oss för länge länge sen.

Exempelvis har ju Polisen inget att sätta emot när det gäller gangstergrupper i i synnerhet Göteborg. Dessa personer har levt hela sina liv i förorten, där det i princip saknas etniska svenskar, de lever utanför lagen, och har ingen respekt för, eller koppling till, det svenska samhället. Para-samhällen. Det är politikerna och PK-ismen som har skapat dessa ghetton, som inte gynnar någon alls. Allra minst dem som bor där.
    Inte i sammanhanget men det verkar vara för svårt att greppa sammanhanget överhuvudtaget. Vi skulle inte haft den här sidodiskussionen överhuvudtaget om du faktiskt klarade av att läsa inlägg ordentligt, en rätt rolig position att kaxa upp sig ifrån.

Förstår du inte ens sammanhanget som diskuteras så är vidare diskussion knappast lönt.

Ta överflödet krafs med någon annan, inte intresserad av något ämnesbyte.

Nationens ekonomi behöver knappast lida och lider knappast idag för att kommunerna har svårt med sina offentliga resurser. Om du inte tror mig så hänvisar jag till dagens Sverige som stöd för sak - så kan du själv avgöra huruvida det 1.) finns goda finanser i dagens Sverige eller inte samt 2.) huruvida det samtidigt finns kommuner med dåliga resurser i dagens Sverige eller inte.
    Kan du få bukt på denna svåra uppgift med ett liv i landet Sverige som grund för att klara av den? Hoppas på det..

• Digestive
    Philipsson skrev 2014-06-23 20:44:59 följande:
    Kommunerna har definitivt med nationalekonomi att göra. Hade du läst en bok om nationalekononomi skulle du ha vetat det.

Befolkningstillväxt kan under vissa omständigheter gynna tillväxten, men den behöver inte göra det. Befolkningsökning ger alltså inte automatiskt bättre ekonomi, vilket en del obildade imbeciller tycks tro.

Stjernqvists mål om en ny lag belyser vad det handlar om. T.o.m. politikerna från S och M (ja, Ullenhag håller med LS), har insett att den höga den invandringen håller på att slita sönder det svenska samhället. Det insåg många av oss för länge länge sen.

Exempelvis har ju Polisen inget att sätta emot när det gäller gangstergrupper i i synnerhet Göteborg. Dessa personer har levt hela sina liv i förorten, där det i princip saknas etniska svenskar, de lever utanför lagen, och har ingen respekt för, eller koppling till, det svenska samhället. Para-samhällen. Det är politikerna och PK-ismen som har skapat dessa ghetton, som inte gynnar någon alls. Allra minst dem som bor där.
    Förklara under vilka omständigheter en ökad efterfråga på den inhemska marknaden inte banar väg för ökad tillväxt. Är så kallat idel i örat!!

Kanske den där rimliga omständigheten som att den ökade efterfrågan inte alls eller på något vis möts upp av en ökad produktion och försäljning? Helt klart Sveriges situation det, helt klart.. vi är redan en mättad industri och marknad - eller vi kanske inte har någotdera överhuvudtaget?

Nå, låt höra.

• Digestive

Eller nej, vad dum jag är - individerna som utgör befolkningsökningen vill ju inte ha någonting alls överhuvudtaget! Där har vi omständigheten! Förstår precis nu.. de uppstår och dör sedan, helt enkelt, och utan att ett enda spår i Sveriges tillväxt görs på något vis.

• tobbe01
    Digestive skrev 2014-06-23 21:31:00 följande:

Eller nej, vad dum jag är - individerna som utgör befolkningsökningen vill ju inte ha någonting alls överhuvudtaget! Där har vi omständigheten! Förstår precis nu.. de uppstår och dör sedan, helt enkelt, och utan att ett enda spår i Sveriges tillväxt görs på något vis.

Hört om "gyllene medelväg"? 
  • Digestive
    tobbe01 skrev 2014-06-24 07:12:19 följande:
    Hört om "gyllene medelväg"? 
    Hört om Moderaterna - vars politik förklarar vart enda ekonomiskt fenomen vi ser idag; ifrån att stimulera folktillväxten så att bostadspriserna stiger när samma gäng förvägrar folket hyreslägenheter, till att dra ner på offentliga resurser åt folket så att folket mer och mer får börja betala för välfärden ur egen plånbok, ner till självklara samhällsklyftor via en politik som gynnar höginkomsttagare upp till en osäker marknad med hög arbetslöshet som ämnas sänka löner och reformera arbetsmarknaden (med mera, med mera)?

Utslagsfrågan: Hade exakt samma ekonomiska fenomen uppstått, om folktillväxten istället var naturlig? Svar: Ja, för det handlar inte om folktillväxten i sig som skapar de ekonomiska fenomenen singelhanda, utan om politiken som förs ihop med folktillväxten, som då skapar de ekonomiska fenomenen ovan.

Det monetära systemet bryr sig inte riktigt om Buddhas insikter och när du kollar ut genom fönstret eller tar en tur in till centrum - är det verkligen "med måtta" du ser någonstans? Kan avslöja att det inte riktigt ser mer "måttfullt" ut ur ett makroperspektiv heller. Inte riktigt därför som planeten står och blöder, för att det ekonomiska systemet trivs och fungerar bäst i "måttfullhet".

Så, vad finns det kvar att beskylla invandringen i sig för? Jo, att de inte riktigt liknar oss och kommer hit med diverse främmande element. Håll er på den nivån, tack, för ekonomidelen har ni ingen som helst koll på.

Och Sverigedemokraterna använder vart och varenda medel för att sänka invandringen och drar sig inte en sekund för att peka ut invandringen som singelhanda skyldig till vart enda ekonomiskt fenomen av negativ natur som går att finna. Det vill säga - de fungerar som vilket parti som helst kring sin hjärtefråga, med skillnaden att människor pekas ut som ett problem medan de andra partierna håller sig inom politikens ramar för problemen de ser.
  • Dorian Ertymexx
    Digestive skrev 2014-06-24 13:32:39 följande:
    Hört om Moderaterna - vars politik förklarar vart enda ekonomiskt fenomen vi ser idag; ifrån att stimulera folktillväxten så att bostadspriserna stiger när samma gäng förvägrar folket hyreslägenheter, till att dra ner på offentliga resurser åt folket så att folket mer och mer får börja betala för välfärden ur egen plånbok, ner till självklara samhällsklyftor via en politik som gynnar höginkomsttagare upp till en osäker marknad med hög arbetslöshet som ämnas sänka löner och reformera arbetsmarknaden (med mera, med mera)?

Utslagsfrågan: Hade exakt samma ekonomiska fenomen uppstått, om folktillväxten istället var naturlig? Svar: Ja, för det handlar inte om folktillväxten i sig som skapar de ekonomiska fenomenen singelhanda, utan om politiken som förs ihop med folktillväxten, som då skapar de ekonomiska fenomenen ovan.

Det monetära systemet bryr sig inte riktigt om Buddhas insikter och när du kollar ut genom fönstret eller tar en tur in till centrum - är det verkligen "med måtta" du ser någonstans? Kan avslöja att det inte riktigt ser mer "måttfullt" ut ur ett makroperspektiv heller. Inte riktigt därför som planeten står och blöder, för att det ekonomiska systemet trivs och fungerar bäst i "måttfullhet".

Så, vad finns det kvar att beskylla invandringen i sig för? Jo, att de inte riktigt liknar oss och kommer hit med diverse främmande element. Håll er på den nivån, tack, för ekonomidelen har ni ingen som helst koll på.

Och Sverigedemokraterna använder vart och varenda medel för att sänka invandringen och drar sig inte en sekund för att peka ut invandringen som singelhanda skyldig till vart enda ekonomiskt fenomen av negativ natur som går att finna. Det vill säga - de fungerar som vilket parti som helst kring sin hjärtefråga, med skillnaden att människor pekas ut som ett problem medan de andra partierna håller sig inom politikens ramar för problemen de ser.
    Toksupermedhåll! Skönt med fler som förstår sig på ekonomi. Och enkla, grundläggande fakta.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • tobbe01
    Dorian Ertymexx skrev 2014-06-24 14:33:05 följande:
    Toksupermedhåll! Skönt med fler som förstår sig på ekonomi. Och enkla, grundläggande fakta.
    Hahahahahahaha 
  • Digestive
    tobbe01 skrev 2014-06-24 14:36:34 följande:
    Hahahahahahaha 
    Det är ett så fascinerande fenomen, att de som kan minst och har minst att säga - nödvändigtvis ska låta och synas mest.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?