• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Kunigunda
    hezekiel skrev 2014-08-07 20:03:11 följande:

Hej Kunigunda!

Undrar om du vet nån bra sida där man kan få lite information om lagförda politiker inom sverigedemokraterna.

Har hittat en sida om dom övriga partierna i Sveriges riksdag.

docs.google.com/document/d/1xO_kruy8hgikQBZ3KYJfpjN2RNXUiP-i3HFJVz84zL8/edit

Dock saknas sverigedemokraterna på den här listan,så därför hade jag varit tacksam om du kunde berätta vad du hittade att SD är mer straffade än dom övriga partierna.

Med vänlig hälsning Hezekiel

Det finns dömda brottslingar i alla partier. Dock är det SD som grundar sin politik på att man ska ta krafttag mot brottslighet och genom att peka ut invandrare som mer kriminella än andra. Ändå har partiet tvingats aktivt rensa ut kriminella ur partiet, för att gå från 24 % till 10 % förtroendevalda med tidigare domar. Det är ju journalister (för SR, AB, Expressen etc) som sammanställt dessa undersökningar och SD brukar försvara sig med en blandning av att "det där tror jag inte på" och "det är inte Jimmies bord". Om jag lägger upp något här kommer du bara ropa pk-media.
  • hezekiel

Lovar att inte ropa "pk media eller nåt annat otrevligt"Oskyldig.
    Men eftersom du inte vill göra jobbet åt migSkrattandefår jag väl göra manuella sökningar på lexbase
    Då jag troligen kommer att rösta på SD i kommande val hade det varit intressant att se om personerna på valbara platser är kriminellt belastade.
    Hade blivit fruktansvärt besviken på mig själv om jag hade röstat på en person som hade begått ett "feghetsbrott".
    .
    Med vänlig hälsning Hezekiel

• Philipsson
    Kunigunda skrev 2014-08-07 20:43:08 följande:
    Det finns dömda brottslingar i alla partier. Dock är det SD som grundar sin politik på att man ska ta krafttag mot brottslighet och genom att peka ut invandrare som mer kriminella än andra. Ändå har partiet tvingats aktivt rensa ut kriminella ur partiet, för att gå från 24 % till 10 % förtroendevalda med tidigare domar. Det är ju journalister (för SR, AB, Expressen etc) som sammanställt dessa undersökningar och SD brukar försvara sig med en blandning av att "det där tror jag inte på" och "det är inte Jimmies bord". Om jag lägger upp något här kommer du bara ropa pk-media.
    Källhänvisning?

• JTA
    Kunigunda skrev 2014-08-07 00:47:34 följande:
    Jaha. Så jag har inbillat mig. Jag arbetar med utbildning och mina kontakter med asylsökande har inget med beslutsprocessen att göra. Ofta framkommer deras berättelser först efter många möten, till mig eller till de rektorer, kuratorer eller lärare som möter dem. Att i sin yrkesroll lyssna till professionell, högutbildad personal som har regelbundna kontakter med dem (jag), eller att som bekant grunda sin uppfattning från oprofessionell, lågutbildad personal som pratar med obehöriga om individer på asylboendet (du) är två olika sätt att ta reda på hur verkligheten är beskaffad. Var och en får väl välja vilken man föredrar.
    Kunigunda:

Har det någon gång stått klart för dig att en asylsökandes berättelse är osann?
  • JTA
    Kunigunda skrev 2014-08-07 20:43:08 följande:
    Ja det är ju minst sagt pinsamt för dem.

Men i princip då: Vi tar emot flyktingar och står för deras uppehälle tills de kan försörja sig (vilket tar många år). Om de då tackar för solidariteten och generositeten vi visat dem med att begå brott, har de då inte förverkat vårt förtroende för dem? Vad tycker du?
  • Kunigunda
    JTA skrev 2014-08-07 23:07:14 följande:

Kunigunda:

Har det någon gång stått klart för dig att en asylsökandes berättelse är osann?

Ett par gånger. Ytterst sällan. Vad har det med saken att göra?
  • johannessssss

Det ironiska med det hela att hela vänstern och feministmaffians tid är slut när muslimerna blir tillräckligt många inom 100-200 år.

• Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-07 18:37:05 följande:
    Jag pratade om de högutbildade psykologer, kuratorer och lärare som träffar och samtalar med asylsökande inom utbildningens ram utifrån utarbetad metod och sedan återrapporterar inom yrkets ram till rektor, rimligen ger ett bredare, sannare underlag än det lösa skvaller som dåliga anställda (för det är man om man far med illasint skvaller om brukare) sprider till obehöriga.

Om det vidare är klassförakt att anse att högutbildade med yrkesexamen är mer kvalificerade att utreda någons behov och bakgrund än någon helt utan adekvat utbildning och uppdrag, så må jag anklagas för detta. Det förklarar kanske varför kriminella är överrepresenterade bland SD:s folkvalda.
    Nä, jag tror tvärtom att det som kommer fram under så kontrollerade former är de politiskt korrekta versionerna. Flyktingarna skulle inte berätta att de tycker att de har rätt att bli uppassade hand and foot på asylboendet, och OM det mot all förmodan skulle komma fram något sådant, skulle den som tog emot det inte våga skriva ner det och föra det vidare. För att han eller hon skulle kunna bli kallad rasist och avförd från utbildningen/arbetet i så fall.

Samma sak som med den uppsats om gruppvåldtäkter som du (eller om det var någon annan) la ut här för några dagar sedan. Studenterna skulle aldrig ha vågat vidröra hederskulturen som en orsak. Det har blivit så nu i Sverige.  
  • Jeaninne
    johannessssss skrev 2014-08-08 02:22:30 följande:

Det ironiska med det hela att hela vänstern och feministmaffians tid är slut när muslimerna blir tillräckligt många inom 100-200 år.

Jo. Men de förstår det inte själva. PRIDE-paraderna, daghemmen, de kvinnliga cheferna och pappamånaderna lär vara ett minne blott, när ISS tar över här... Tur för Schyman och Sahlin att de är för gamla för att tvångsomskäras. (Det är kvinnor mellan 11 och 46 som ska tvångsomskäras, enligt ISS.)
  • realist14
    Jeaninne skrev 2014-08-08 04:46:35 följande:
    Jo, det där är ju det ALLRA värsta. Att de inte visar någon tacksamhet. Så skulle man ju inte göra själv, om man blev tvungen att fly Sverige av någon orsak och blev mottagen och omhändertagen i något annat land. Fick en fullt utrustad modern lägenhet, bidrag som räckte till både god mat och hyfsade kläder och fritidsaktiviteter... Om man inte behövde göra annat i flera år än att sitta på skolbänken och lära sig språket, alldeles gratis... Då skulle man ju inte löna det, genom att gå ut och misshandla och förgripa sig på landets invånare... Helt sinnessjukt. 
    Nej, och var det enstaka i en grupp, om vi nu var flera,  som gjorde det så så skulle vi stoppat dem, Sagt åt, blivit oroade dels för det egna ryktet och dels förbannade för att vänligheten vi bemötts av får det tillbaka.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?