• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Vitrysk hockeyhjälte

Haha. Folket på den av vissa i den här tråden omhuldade skräpbloggen IRM visar åter vad de är gjorda av. Nu sitter de väl och gnuggar händerna av förtjusning över skogsbranden i Västmanland eftersom de kan använda dem för att kasta ytterligare skit på SD.

Ibland verkar det som om vissa på "den" sidan är närmast tacksamma över skogsbränder, breivikar och annat skit. Hur ska man annars tolka den närmast maniska vilja som finns hos dessa att ta upp det så fort de anser sig ha tillfälle?

Nä fan, har sagt det förr och säger det igen - IRM är av samma skrot och korn som Avpixlat et al.

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Digestive
    realist14 skrev 2014-08-06 11:02:01 följande:

Berätta då, du som sitter inne med sanningen, hur agerar sverige i den här frågan och trycker du att det görs bra`?

Tror helt klart på Jan Björklunds analys i fråga, även om fler än vämstern kan ses som delaktiga i stort. Tror det handlar om att försöka förebygga motsättningar i förtid och att det görs mycket anspråk på muslimernas önskan (precis som många här också gör anspråk på dessa). Tycker inte att det har sköts bra på något vis..

Sedan så finns det givetvis islamistiska intressen inom olika grupperingar i Sveeige men ser inte på något vis att dessa är talande för gruppen muslimer i stort.

Muslimer som grupp består av ett antal människor som motsvarar hela Europas och Amerikas befolkning tillsammans - med andra ord så kan precis vad som helst existera inom den här gruppen. Gruppen i stort är dessutom väldigt splittrad - så det går att hitta vilka undergrupper som helst därtill. Söker du flitigt på en muslimsk grupp "för percingar" så lär du finna en och söker du på en grupp muslimer som vill förändra Sverige så lär du finna det också. Det skulle inte förvåna om det så finns en intressegrupp bland muslimer som vill införa svenskt messmör i mellanöstern, så mycker människor handlar det om, i stort.

Det är inget konstigt egentligen, det är bara att blicka ut i Europa och Amerika och se hur allt möjligt - ifrån bu till bä - även finns där.
  • Digestive
    Philipsson skrev 2014-08-06 14:16:53 följande:

Tack för länken. Lika absurt med statliga pengar till religiösa samfund, oavsett religion.

Och tänk så många som betalar skatt till Svenska kyrkan, trots att de är ointresserade och inte alls går i kyrkan, bara för att de är så lata att de inte gitter gå ur!

I den avgiften/skatten så ingår det gravplats och framtida skötsel och lite annat smått, bara så man vet. Tror dock att människor får en sådan möjlighet även om de avsäger sig medlemskapet och inte längre betalar avgiften/skatten, men något behöver ju finansiera sådant överlag (även om Svenska Kyrkan har gott om pengar som så..).
  • Digestive

Har för mig att även bevarandet utav kulturmärkta kyrkor och församlingshem, också finansieras utav den avgiften/skatten i olika mån.

• Philipsson

Sd:s valfilm. En klar vinnare:

Jag tror det blir 15%. Isf blir Sd troligtvis vågmästare igen.

En röd-grön majoritetsregering vore en knock out-förlust för Sverige och svenskarna.

• Jeaninne
    Digestive skrev 2014-08-06 10:58:47 följande:
    I ena stunden så kuvar sig Sverige efter muslimernas önskan och i andra stunden så pekas vänstern ut som frontfigur för samma kuvning av Sverige - bland sverigedemokraterna här.

Det är verkligen vackert - två flugor i en smäll, ett konststycke! Bara ovidkommande saker som sammanhållna resonemang och logik går lidande..
    Det är en växelverkan. Vänsterfolket backar med vår religion och våra traditioner, och anger att det är för muslimernas skull. Muslimerna får på detta sätt veta, att det är de som bestämmer här numera...
  • Jeaninne
    Philipsson skrev 2014-08-06 14:16:53 följande:
    Tack för länken. Lika absurt med statliga pengar till religiösa samfund, oavsett religion.

Och tänk så många som betalar skatt till Svenska kyrkan, trots att de är ointresserade och inte alls går i kyrkan, bara för att de är så lata att de inte gitter gå ur!
    Du tror inte att det kan finnas folk, som fortsätter att vara med av solidariska skäl..? Även människor som inte är troende, kan ju vända sig till kyrkan om de behöver hjälp. Många har fått en matkasse från diakonissan, eller bara ett lyssnande öra... Många går också på de billiga eller rentav gratis konserterna som kyrkorna håller - många ggr människor som inte skulle ha råd att lyssna på levande musik annars. Sedan finns det sådant som konst- och kulturarvet i själva kyrkobyggnaderna och deras inventarier och konstföremål.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?