• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • JTA
    Kunigunda skrev 2014-08-07 23:26:57 följande:
    Ett par gånger. Ytterst sällan. Vad har det med saken att göra?
    Jag försöker förstå vad med SD du inte tycker om.

Vad tycker du är det rätt att göra med dessa personer?
  • JTA
    KUNIGUNDA:

Kan du titta på mitt inläg nr 15802?

Jag är intresserad av din åsikt om en fråga där.
  • johannessssss
    Jeaninne skrev 2014-08-08 04:49:33 följande:
    Jo. Men de förstår det inte själva. PRIDE-paraderna, daghemmen, de kvinnliga cheferna och pappamånaderna lär vara ett minne blott, när ISS tar över här... Tur för Schyman och Sahlin att de är för gamla för att tvångsomskäras. (Det är kvinnor mellan 11 och 46 som ska tvångsomskäras, enligt ISS.)
    IS (före detta ISIS/ISIL) inte ISS.

• Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-08-08 04:42:57 följande:

Nä, jag tror tvärtom att det som kommer fram under så kontrollerade former är de politiskt korrekta versionerna. Flyktingarna skulle inte berätta att de tycker att de har rätt att bli uppassade hand and foot på asylboendet, och OM det mot all förmodan skulle komma fram något sådant, skulle den som tog emot det inte våga skriva ner det och föra det vidare. För att han eller hon skulle kunna bli kallad rasist och avförd från utbildningen/arbetet i så fall.

Samma sak som med den uppsats om gruppvåldtäkter som du (eller om det var någon annan) la ut här för några dagar sedan. Studenterna skulle aldrig ha vågat vidröra hederskulturen som en orsak. Det har blivit så nu i Sverige.  

Jag tycker att ditt resonemang har paranoida inslag, och undrar hur mycket erfarenhet av verkligheten du har.
  • Kunigunda
    JTA skrev 2014-08-08 09:26:04 följande:

Jag försöker förstå vad med SD du inte tycker om.

Vad tycker du är det rätt att göra med dessa personer?

Utreda vad den riktiga anledningen är, så klart.
  • Jeaninne
    johannessssss skrev 2014-08-08 15:00:34 följande:
    IS (före detta ISIS/ISIL) inte ISS.
    Förlåt. ISS var visst en del av NASA!
  • JTA
    Kunigunda skrev 2014-08-08 18:25:35 följande:
    Utreda vad den riktiga anledningen är, så klart.
    Ahh, så det gör detsamma för dig om man bedrägligen försöker ta sig in i landet. Det blir ändå vårt ansvar att undersöka om det kanske finns något annat sätt för den som ljuger att få uppehållstillstånd. Var det så du menade?

• JTA

Kunigunda, kan du titta på den här:

Kunigunda skrev 2014-08-07 20:43:08 följande:
    Det finns dömda brottslingar i alla partier. Dock är det SD som grundar sin politik på att man ska ta krafttag mot brottslighet och genom att peka ut invandrare som mer kriminella än andra. Ändå har partiet tvingats aktivt rensa ut kriminella ur partiet, för att gå från 24 % till 10 % förtroendevalda med tidigare domar. Det är ju journalister (för SR, AB, Expressen etc) som sammanställt dessa undersökningar och SD brukar försvara sig med en blandning av att "det där tror jag inte på" och "det är inte Jimmies bord". Om jag lägger upp något här kommer du bara ropa pk-media.
    Ja det är ju minst sagt pinsamt för dem.

Men i princip då: Vi tar emot flyktingar och står för deras uppehälle tills de kan försörja sig (vilket tar många år). Om de då tackar för den solidaritet och generositet vi visat dem genom att begå brott, har de då inte förverkat vårt förtroende för dem? Vad tycker du?
  • Digestive
    realist14 skrev 2014-08-07 09:03:53 följande:

Ja men vad sker om förhållandevis små grupperingar har stor makt då, det kanske du inte kalkylerade med.

Om de tex påverkar unga killar till en negativ syn på oss, umgås inte med svenskar, bli inte som dem, osv, och våra värderingar är fel och våra tjejer är för lättklädda, hur tror du deras syn på befolningen i landet blir då och vilka vi.och dem, skapas inte då. Och framför all vilken respekt får de.

DÄR har du en rejäl källa till problem.

Ja, lite som att fotbollsklubbarna skulle ta över makten för att de, visserligen är splittrade men har vissa gemensamma intressen. Tänk om fotbollspel börjar tillåtas överalllt!?!? Tänk traffikproblemen och läktarkaoset när hela Sverige blir en fotbollsplan!! För det måste ju fotbollsklubbarna vilja och supportrarna, de är ju helt frälsta och minst sagt fundamentalister som viger sitt liv åt fotboll och dess kulgu, klart de unisont vill sprida detta, kanske via revolutipn. Jag kan inte rå för din och andras misantropi och misstänksamhet..

Det är såklart en sak som skapar motsättningar men att utgå ifrån att det är så, som en slags standard som knappt har undantag - det formuleras gärna så här - det ser jag gärna solida bevis på.
  • Speakers Corner
    Jeaninne skrev 2014-08-08 04:49:33 följande:
    Jo. Men de förstår det inte själva. PRIDE-paraderna, daghemmen, de kvinnliga cheferna och pappamånaderna lär vara ett minne blott, när ISS tar över här... Tur för Schyman och Sahlin att de är för gamla för att tvångsomskäras. (Det är kvinnor mellan 11 och 46 som ska tvångsomskäras, enligt ISS.)
    Vilken paranoia.
    ISS kommer aldrig ta över här.
    Du målar skräckscenarion som det inte finns nån grund för, utom möjligen i din hjärna.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?