• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Speakers Corner
    Jeaninne skrev 2014-08-09 10:40:03 följande:
    Det är EN imam som har välsignat (inte vigt) homosexuella, och han har det inte lätt just nu... Död Skulle inte förvåna mig alls om han hittas mördad.

Hedersmord har aldrig förekommit bland kristna. Det har såklart hänt att en far har slängt ut sin gravida dotter, och att hon har dött av svält och umbäranden till följd av det. Men uppfattningen att en man (eller bror) är tvungen att mörda kvinnan rituellt, för att rentvå familjens heder, har aldrig funnits i Sverige eller inom kristendomen. Det som kommer närmast är väl i så fall häxbränningarna... men det är ett tag sedan nu.

Detta att invandrare skulle anpassa sig till samhället omkring stämmer inte heller. Det är faktiskt precis tvärtom - och detta kunde vi iaktta när det gällde de katolska och grekisk-ortodoxa arbetskraftsinvandrarna som kom hit på 1950-70-talet. Från bland annat Spanien, Italien, det före detta Jugoslavien och Grekland. Jag kände en hel del av dem på 1970- och 80-talet, då jag växte upp i Tensta. De familjerna fortsatte att hålla sina ungdomar lika hårt som de själva hade blivit hållna i hemlandet i sin ungdom. De hade inte fattat, att i hemlandet hade även katolska ungdomar fått börja använda p-medel och bo ihop utan att vara gifta...

Det är för övrigt likadant i svenskbygderna i Minnesota. Där talar folk en gammalsvenska som vi knappt förstår längre, de firar gamla svenska traditioner som vi har glömt bort o.s.v..
    Vad heter den imamen?
  • Jeaninne
    Speakers Corner skrev 2014-08-09 10:57:15 följande:
    Vad heter den imamen?
    Ludovic-Mohamed Zahed
  • Kunigunda
    JTA skrev 2014-08-09 10:28:18 följande:

Givetvis skall individen lastas.

Så då är du med på att flyktingar som tackar för skydd, mat och husrum genom att begå brott skall utvisas?

Utförligt svar, tack.

Nu är du där och skriver tackar igen. De ska inte tacka för. De ska känna sig välkomna.

Personer, som uppehåller sig i Sverige, men som inte är medborgare och som begår grova eller upprepade brott bör kunna riskera att utvisas. Om detta ska ske eller ej beror på brottets art och omständigheter.
  • Kunigunda

Hedersmord har aldrig förekommit bland kristna. Det har såklart hänt att en far har slängt ut sin gravida dotter, och att hon har dött av svält och umbäranden till följd av det. Men uppfattningen att en man (eller bror) är tvungen att mörda kvinnan rituellt, för att rentvå familjens heder, har aldrig funnits i Sverige eller inom kristendomen.

Den gemensamma nämnaren för hedersvåld och -mord i Sverige är ju att de är kurder.
  • Speakers Corner

Här har du några muslimer som släppt sin gamla tro och gamla värderingar och anammat sekulära värderingar istället.
    Kom sen inte och säg att muslimer är statiska och inte kan utvecklas.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article15857977.ab

http://www.exponerat.net/muslim-vill-oppna-moske-for-homosexuella-aktenskap/

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/734829-ardeshir-vill-oppna-homomoske-i-goteborg

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=5512419

• Speakers Corner
    Det är EN imam som har välsignat (inte vigt) homosexuella, och han har det inte lätt just nu... Död Skulle inte förvåna mig alls om han hittas mördad.

Hedersmord har aldrig förekommit bland kristna. Det har såklart hänt att en far har slängt ut sin gravida dotter, och att hon har dött av svält och umbäranden till följd av det. Men uppfattningen att en man (eller bror) är tvungen att mörda kvinnan rituellt, för att rentvå familjens heder, har aldrig funnits i Sverige eller inom kristendomen. Det som kommer närmast är väl i så fall häxbränningarna... men det är ett tag sedan nu.

Detta att invandrare skulle anpassa sig till samhället omkring stämmer inte heller. Det är faktiskt precis tvärtom - och detta kunde vi iaktta när det gällde de katolska och grekisk-ortodoxa arbetskraftsinvandrarna som kom hit på 1950-70-talet. Från bland annat Spanien, Italien, det före detta Jugoslavien och Grekland. Jag kände en hel del av dem på 1970- och 80-talet, då jag växte upp i Tensta. De familjerna fortsatte att hålla sina ungdomar lika hårt som de själva hade blivit hållna i hemlandet i sin ungdom. De hade inte fattat, att i hemlandet hade även katolska ungdomar fått börja använda p-medel och bo ihop utan att vara gifta...

Det är för övrigt likadant i svenskbygderna i Minnesota. Där talar folk en gammalsvenska som vi knappt förstår längre, de firar gamla svenska traditioner som vi har glömt bort o.s.v..
    Fast nu skiftar du fokus, det var inte hedersmord vi talade om, vi pratade om synen på kvinnors sexualitet och att skambelägga den är det mest av allt religiösa som gjort.
    Försök inte blanda bort korten.
  • Speakers Corner
    Kunigunda skrev 2014-08-09 10:56:04 följande:
    Något säger mig att SD och dess anhängare inte betraktar just detta som framsteg...
    Nej jag vet......Skrattande
    Men lik förbannat är det ju det och frankly, vad sd tycker bryr jag mig föga om.
  • Speakers Corner
    Kunigunda skrev 2014-08-09 10:50:29 följande:
    Var det du som anklagade mig för klassförakt? Läs sista stycket igen.

När det är upplopp i Husby är det ungdomarna i Husby som bråkar, inte muslimerna i Husby, det vet du va? Upploppen är ett ungdomsfenomen och är framförallt kopplat till frustrationen över levnadsvillkoren, identitetssökande och uppgivenhet inför framtidsutsikter.

Exakt och man tycker att det borde inte vara så svårt att förstå.
    I synnerhet inte när det var svenska ungdomar som reste dit för att delta.
    Vem vet kanske Jeaninnes son, även om hon naturligtvis inte vill tro det.
  • JTA
    Kunigunda skrev 2014-08-09 10:59:28 följande:
    Nu är du där och skriver tackar igen. De ska inte tacka för. De ska känna sig välkomna.

Personer, som uppehåller sig i Sverige, men som inte är medborgare och som begår grova eller upprepade brott bör kunna riskera att utvisas. Om detta ska ske eller ej beror på brottets art och omständigheter.
    Personer som välkomnas av oss men returnerar välkomnandet genom att råna, våldta och misshandla, skall alltså utvisas. Anser du.

Jag håller med dig, och de flesta gör nog det. Vi har rätten att kasta ut utlänningar. Vi anser alltså naturligt och självklart att våra gränser har betydelse. Den som kommer innanför dem måste respektera oss, annars har denne förbrukat vår gästfrihet och skall kastas ut.

Händelsevis är detta SD-politik.

Men jag klandrar dig inte. Vi har redan lagarna, vad SD vill göra är bara att använda dem mer stringent. Det leder ofelbart till anklagelser för rasism, fascism. Från sådana som du kan tänka?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?