• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Kunigunda
    nihka skrev 2014-08-12 00:55:16 följande:

Ja, det kan bli dyrt att spara.

Tur att Grind står för de ekonomiska besluten i hemmet.
  • grind
    Kunigunda skrev 2014-08-12 00:53:10 följande:
    ...som man bekostar själv, då, eller hur tänkte du nu?
    Nej, men då kan du minska personaltätheten rejält då undervisningen anpassas efter deras koncentrationsstörning. Kostnaderna skulle minska radikalt och det skulle bli mycket lugnare i den svenska skolan då bråkstakarna inte får gå kvar i ordinarie klass. Givetvis skulle resultaten öka då studiero är en förutsättning för lärande.
  • Kunigunda
    grind skrev 2014-08-12 00:58:12 följande:

Nej, men då kan du minska personaltätheten rejält då undervisningen anpassas efter deras koncentrationsstörning. Kostnaderna skulle minska radikalt och det skulle bli mycket lugnare i den svenska skolan då bråkstakarna inte får gå kvar i ordinarie klass. Givetvis skulle resultaten öka då studiero är en förutsättning för lärande.

Men dagens "obs-klasser" heter SUG:ar och är dyra och ineffektiva. Vilken anpassning i undervisningen är det du tänker på som inte gårcatt genomföra i vanlig skola, men som med färre lärare och fler elever med koncentrationsproblem, går att genomföra i din "obs-klass"?
  • grind
    Kunigunda skrev 2014-08-12 01:02:53 följande:
    Men dagens "obs-klasser" heter SUG:ar och är dyra och ineffektiva. Vilken anpassning i undervisningen är det du tänker på som inte gårcatt genomföra i vanlig skola, men som med färre lärare och fler elever med koncentrationsproblem, går att genomföra i din "obs-klass"?
    Fokus är att ge de vanliga eleverna och lärarna studiero. Sedan får de som missköter sig försöka på annat håll utan att det skadar andra elever. Det är bara i svensk skola du kan leva rövare utan att bli förflyttad.
  • Bejje
    grind skrev 2014-08-12 01:12:04 följande:
    Fokus är att ge de vanliga eleverna och lärarna studiero. Sedan får de som missköter sig försöka på annat håll utan att det skadar andra elever. Det är bara i svensk skola du kan leva rövare utan att bli förflyttad.
    Håller med. Har inte läst era tidigare diskussioner i ämnet, men en väldigt viktig del i att våra skolresultat återigen ska ta oss till toppnivåer i Europa jämfört med dagens bottennivåer är att folk ska kunna arbeta i lugn i ro i skolan. Om vissa elever inte kan respektera det utan orsakar skrik, bråk, kastar saker och trots varningar stör alla andra elever så ska de tvångsförflyttas.

Finns ingen vits alls med att några få ska dra ner skolbetygen för alla andra.
  • realist14
    nihka skrev 2014-08-11 17:57:57 följande:
    Jepp. Man bör se till att rösta på det parti som vill utvisa alla människor med penis - för det är väl det som förenar alla våldtäksmän.
    Varför raljera om det???
    Det är ett problem som kan drabba vem som helst. Antingen är du beredd på det med en axelryckning eller så har du huvudet rejält nerstoppat i sanden för att det har gått så långt att n´¨man inte ens får visa oro utan att känna sig rasistisk eller utpekande av en grupp....trms trams och åter trams. Och sorgligt mitt i allt.

• realist14
    Kunigunda skrev 2014-08-11 19:28:39 följande:
    Men det finns ju stödinsatser med exv kuratorer i flyktingmottagningen. Vad vill du ha?

En politiker skulle få tänka igenom det där ett par veckor för att komma på ett bra sätt, så att hosta upp något här på en minut är lite knepigt.

Men jag drar till med inledande samtal med psykologer, som förhoppningsvis har komptetens nog att kunna se igenom och urskilja.

Samt rejält med personal på asylboenden som har koll, dvs inte bara de som servar.
    Tror inte samhället har koll på alla små enskilda entrepenörers boenden och att slänga in folk och sedan låta dem härja fritt i det lilla samhället de placerats i, utan att någon har koll och utan att någon har talat om reglerna, skapar bara onödiga motsättningar i samhället när något händer, vilket det såklart gör.

Hörde ett skräckexempel senast i veckan där det inte tagit mer än någon vecka innan allt gått över styr och boende i staden fått nog. Vilket såklart debatterades i pressen, av de som inte bodde nära som vanligt, och bekrevs som...ja vad tror du...rasiiiism.

Blir så trött.

• realist14
    nihka skrev 2014-08-11 19:56:30 följande:
    Om du upplever mig som bättre än dig och somliga andra för de värderingar jag ger uttryck för i mina resonemang så får det inte mig att känna mig på något särskilt sätt. Jag tycker som jag gör oberoende av vad du tycker om det.
    Problemet generellt, alltså det var inte bara riktat till dig givetvis, är inte åt det hållet utan det motsatta.

Det är pk-ligan som anser sig själva så goda och lever lite med motståndarsidan som värddjur...där de klamarar sig fast och skriker- seee vad bra JAAAG är.

Och jag är hyfsat övertygad om att hade vi haft samma problem och samma antal invandrare, men från de nordiska länderna. SÅ hade de som är irriterade fortsatt varit irriterade- samma problem som sagt, men motståndarsidan som så maniskt ska försvara allt utan undantag, hade inte kunna behålla sina argument.

DET är väldigt intressant.

• Bejje
    realist14 skrev 2014-08-12 09:07:51 följande:

En politiker skulle få tänka igenom det där ett par veckor för att komma på ett bra sätt, så att hosta upp något här på en minut är lite knepigt.

Men jag drar till med inledande samtal med psykologer, som förhoppningsvis har komptetens nog att kunna se igenom och urskilja.

Samt rejält med personal på asylboenden som har koll, dvs inte bara de som servar.
    Tror inte samhället har koll på alla små enskilda entrepenörers boenden och att slänga in folk och sedan låta dem härja fritt i det lilla samhället de placerats i, utan att någon har koll och utan att någon har talat om reglerna, skapar bara onödiga motsättningar i samhället när något händer, vilket det såklart gör.

Hörde ett skräckexempel senast i veckan där det inte tagit mer än någon vecka innan allt gått över styr och boende i staden fått nog. Vilket såklart debatterades i pressen, av de som inte bodde nära som vanligt, och bekrevs som...ja vad tror du...rasiiiism.

Blir så trött.

Ja det är sjukt hur illa migrationsverket hanterar det hela. De har med hjälp av regeringen skapat en lag som tvingar kommuner att ta emot flyktingar oavsett om dom är beredda eller inte och, men hjälper inte till att lösa de problem som kommunerna ha för att kunna ta emot så många som de tvingas till.

T.ex. finns det exempel på små orter med några få hundra invånare där orten över en dag har fördubblat antal invånare. Det har inneburit att den skola som finns inte räcker och en ny måste byggas. Det innebär att den vårdmottagning som räckt till inte räcker och man måste bygga ut eller bygga en ny osv osv. Tyvärr går inte det lösa över en natt utan kan ta månader eller troligen år att lösa och innan det är löst så är situationen ohållbar för orterna.

Migrationsverket och regeringen måste börja ta sitt ansvar och inte bara hej vilt tvångsplacera folk i kommuner som inte är redo utan först hjälpa kommunerna att lösa de problem dom har för att kunna ta emot massor av flyktingar och sedan placera ut dom.

När jag vart liten fick jag lära mig att tänka innan man handlar. Migrationsverket och regeringen lärde sig tydligen något annat - att handla först, skita i konsekvenserna och när allt går åt helvete så låter man någon annan ta hand om problemet. D.v.s. precis raka motsatsen till vad många unga lärde sig av sina förändrar.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Bejje skrev 2014-08-12 09:54:20 följande:
    T.ex. finns det exempel på små orter med några få hundra invånare där orten över en dag har fördubblat antal invånare. Det har inneburit att den skola som finns inte räcker och en ny måste byggas. Det innebär att den vårdmottagning som räckt till inte räcker och man måste bygga ut eller bygga en ny osv osv. Tyvärr går inte det lösa över en natt utan kan ta månader eller troligen år att lösa och innan det är löst så är situationen ohållbar för orterna.
    Äsch, det är olika kassor! Det säger alla förståsigpåare när de ställs inför dylika argument. Tydligen finns en kassa, för flyktingmottagning, som alltid är full med pengar medan kassan för sådant som skolor och liknande allt som oftast är betydligt tommare. Det går av någon anledning inte heller att flytta pengar mellan dem båda.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?