• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-08-13 00:14:49 följande:
    Du talar om dig själv, märker jag.
    Nej, Staffan Heimerson.

Inte vet jag bakgrunden till hans sinnesförvirring men skriver man som nedan efter att hört en kvinnlig sommarpratare ge uttryck för sin personliga uppfattning så måste man vara påverkad av något. Bitterhet, kanske?

Men jag är kränkt på den goda smakens vägnar. Jag tar bestämt avstånd från att en hel generation välutbildade kvinnor i det hyggliga Sverige talar om sina pojkvänner och pappor, sina söner och arbetskamrater i ett infamt ordval och i den ton Hitler använde, när han talade om judar.
  • Philipsson
    Kunigunda skrev 2014-08-13 00:23:38 följande:
    Vilket slagkraftigt sakargument som respons på sågningen av artikeln.
    Goddag yxskaft!

Ja, för att sågningen av artikeln inte var saklig (att den bara skulle vara "en massa overifierbart tyckande").  Det finns liksom inget att säga då.
  • Philipsson
    Kunigunda skrev 2014-08-13 00:21:16 följande:
    Nej. Studien visade att effekten var tvetydig och tillskrev detta att man inDanmark, som i Sverige, pga rekryterings- och organisationssvårigheter har svårt att genomföra modersmålsundervisning med kvalitet för alla elever.
    Nej, studien visade att effekten var noll. Ingen effekt av modersmålsundervisningen kunde märkas, i de andra ämnena (vilket ju ideologer som framhärdar modersmålsundervisningens viktighet, ju hävdar).
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-08-13 08:38:17 följande:
    Nej, Staffan Heimerson.

Inte vet jag bakgrunden till hans sinnesförvirring men skriver man som nedan efter att hört en kvinnlig sommarpratare ge uttryck för sin personliga uppfattning så måste man vara påverkad av något. Bitterhet, kanske?
    Att istället för att debattera i sak, attackera debattören för dennes bevelsegrunder, är typiskt för demagoger.

Vad tycker du om att feminister som t.ex. Romson ständigt och jämt attackerar "vita heterosexuella män" och "patriarkatet". Snacka om "vi mot dom", svartmålning av en grupp. Som nassarna mot judarna.

Och i Sverige av idag och sen många år, så finns det ju inget patriarkat; ändå framhärdar feministerna, med detta falska argument.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-08-13 14:25:44 följande:
    Att istället för att debattera i sak, attackera debattören för dennes bevelsegrunder, är typiskt för demagoger.

Vad tycker du om att feminister som t.ex. Romson ständigt och jämt attackerar "vita heterosexuella män" och "patriarkatet". Snacka om "vi mot dom", svartmålning av en grupp. Som nassarna mot judarna.

Och i Sverige av idag och sen många år, så finns det ju inget patriarkat; ändå framhärdar feministerna, med detta falska argument.
    Utan att ha för avsikt att vara ett uns sarkastisk eller försmädlig så är min bedömning mot bakgrund av dina inlägg att du inte har de resurser som krävs för att  kunna förstå vad Romson avser att säga.

Det gäller inte bara dig - utan de flesta SD-kramare kan eller vill inte förstå innehållet i det de attackerar och då blir det tokigt såtillvida att ingen utanför sekten känner igen beskrivningen av det attackerade fenomenet.

Det är nästan bättre att begränsa sig till pk-andet som många gör - då undviker de åtminstone att explicit visa sin okunnighet.

Jag har inga problem med att förstå vad Romson säger - och jag känner mig inte ett dugg hotad eller kränkt i egenskap av vit, heterosexuell medelålders man
  • Kunigunda
    realist14 skrev 2014-08-13 08:09:16 följande:

Ja och när du skriver här så är det ditt enskilda debattinlägg och inte en tillförlitlig källa.

Och?

Jag ville dela med mig av den för att den som skrev det iallafall har hyfsat mer på fötterna än de flesta av oss med tanke på den bakgrund han hade, samt att det granskas rätt kritiskt i DN innan det publiceras så det är inte riktigt som att länka till ett oberoende blogginlägg av vem som helst.

Det var läsvärt kort sagt, och informativt.

Förstår att du inte gillade det dock, för att det går emot din stånfpunkt sannolikt, men det är ju en annan sak

Den bygger på statistik från 1986-2006. De färskaste siffrorna är alltså 8 år gamla. Knappast aktuellt.

DN sakgranskar dessutom inte debattinlägg som publiceras under opinion med tydligt angiven författare, så, ja, det är som om du länkat till författarens blogg.
  • Kunigunda
    realist14 skrev 2014-08-13 08:16:25 följande:

Duktig Kunnigunda.

Kul att du tagit på dig uppgiften att lära upp folk i tråden.

Det ena hindrar inte det andra.....om jag BARA lade upp länjkar på löpande band skulle din text varit lite relevant men jag gör både ock vilket du vet.

Men inte jag? Om du aldrig bekantat dig med funktionen 'visa endast' kan du väl göra det innan du svarar på detta inlägg.
  • nihka
    hezekiel skrev 2014-08-12 22:33:58 följande:
    Menade som du nog förstår att dom flyr till en säker zon och därefter reser till det land som är mest fördelaktigt för personen.(vilket jag tror dom flesta skulle ha gjort i samma situation)
    Vilket ofta är ett land där man redan har familj/släkt/vänner.
  • nihka
    realist14 skrev 2014-08-13 08:02:34 följande:
    Visst men det där lät ju mer generellt, ett uttalande man kan klippa in i alla diskussioner.

Nu handlade det ju om att vi tar in människor i landet som är kapabla till vidriga saker, handlingar som inte ens kan tänka oss , inget som vi någonsin behövt uppleva, och det finns inte en tanke hos samhället att skydda svenska kvinnor i samband med det hela.  ILLA. Vill jag påstå.
    Då är det mer illa att människor föreställer sig att vad människor är kapabla till för vidrigheter har med härkomst att göra.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?