• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Tom Araya
    Zenitha skrev 2014-09-18 08:08:02 följande:
    Jag tror personligen inte att just invandring är den stora kostnaden, utan alla tjänstemän och myndigheter som staten håller sig med. 
    Du tror inte att stor invandring bidrar till det?
  • Digestive

Jag garvar så jag knappt kan skriva, haha.. En gång till, måste se klippet en gång till, det är bara för skönt..

• Tom Araya
    Digestive skrev 2014-09-14 21:03:36 följande:
    Första två meningar talar inte emot någonting om du tänker efter och faktiskt har inblick i ämnet. Den sista anbelangar en faktor som inte ens har tagits upp och som inte ens behöver tas upp för att beskriva vad jag ämnade att beskriva.

Du får ursäkta om jag inte har med allt som tänkas kan i mina inlägg, av praktisk omöjlighet, utan mest håller mig till det som behövs för att beskriva någonting.
    Motivera gärna vilka faktorer du tycker är onödiga att ta med i beräkning av kostnader.
  • Digestive

Och här har vi låten som beskriver Sverigedemokraternas och gräsrötternas förmåga att härleda allt (negativt) till invandringen;

• Zenitha
    Tom Araya skrev 2014-09-18 14:26:08 följande:
    Du tror inte att stor invandring bidrar till det?
    Det jag menar är att man kanske vill ha stor invandring för att skapa arbetstillfällen- för dönickarna som sitter på olika myndigheter, och att det kanske är det ena syftet,

Jag är inte så förbannat övertygad om att alla vill komma till Sverige.

Självklart är Sverige ett bättre alternativ än att bli söndersprängd,men det flesta vill ju hem igen. Jag noterar att Sverige inte har något emot att skicka tillbaka ensamstående mödrar till hemländer de riskerar att mördas i- det är ju en god tradition även i Sverige. 

Jag menar att problemet inte lika mycket handlar om att invandrare ens vill komma hit, som det handar om att skapa nya vuxendagis åt invandrare. Som kommer hit intet ont anandes... 
  • Digestive
    Tom Araya skrev 2014-09-18 14:29:56 följande:

Motivera gärna vilka faktorer du tycker är onödiga att ta med i beräkning av kostnader.

Hmm, eller så kan det vara så enkelt att kostnader för det offentliga och kostnader för hushållen/företagen - inte är nationalekonomiska motsatser, där något drenerar nationens ekonomi extra mycket, utan är exakt samma ting och enbart en fråga om varifrån pengarna kommer.

Vi skulle kunna lösa alla era problem med att invandringen kostar oss (allmänheten) pengar, genom att göra hela alltet till en privat sektor. Fråga Bert Karlsson!
  • Tom Araya
    Digestive skrev 2014-09-18 14:37:08 följande:

Och här har vi låten som beskriver Sverigedemokraternas och gräsrötternas förmåga att härleda allt (negativt) till invandringen;

Håller med.

Ungefär samma beskrivning kan användas för partier som C, M, FP, KD, S och V i hur de härleder förluster av röster till partier som MP, SD, FI (även NYD på sin tid) till något annat än dem själva.
  • Tom Araya
    Zenitha skrev 2014-09-18 14:43:57 följande:
    Det jag menar är att man kanske vill ha stor invandring för att skapa arbetstillfällen- för dönickarna som sitter på olika myndigheter, och att det kanske är det ena syftet,

Jag är inte så förbannat övertygad om att alla vill komma till Sverige.

Självklart är Sverige ett bättre alternativ än att bli söndersprängd,men det flesta vill ju hem igen. Jag noterar att Sverige inte har något emot att skicka tillbaka ensamstående mödrar till hemländer de riskerar att mördas i- det är ju en god tradition även i Sverige. 

Jag menar att problemet inte lika mycket handlar om att invandrare ens vill komma hit, som det handar om att skapa nya vuxendagis åt invandrare. Som kommer hit intet ont anandes... 
    Det kan ligga något i det.

Jag tror att den invandringspolitik som bedrivits inte är bra för invandrare som vill stanna och bygga upp en hållbar tillvaro här.
  • Digestive
    Tom Araya skrev 2014-09-18 15:20:28 följande:

Håller med.

Ungefär samma beskrivning kan användas för partier som C, M, FP, KD, S och V i hur de härleder förluster av röster till partier som MP, SD, FI (även NYD på sin tid) till något annat än dem själva.

Mja? Ena skojsigheten slår inte ut den andra, i sådant fall hade vi haft en väldigt tråkig värld. Skillnaden ligger väl i partier som vägrar ställa upp på en negativ syn på dem själva, och förklarar motgångar med allt annat än att de skulle anses vara ett sämre alternativ bland väljarna - medan Sverigedemokraterna och gräsrötterna helt enkelt har fel i samhällsorienteringen på fantastiskt många håll.

Du jämför ett halvfullt glas med att ha fel. Håller dock med om att bådadera är komiska och envisa fenomen.
  • Zenitha
    Tom Araya skrev 2014-09-18 15:26:16 följande:
    Det kan ligga något i det.

Jag tror att den invandringspolitik som bedrivits inte är bra för invandrare som vill stanna och bygga upp en hållbar tillvaro här.
    Ja, frågan är om de kan det. Det tar tydligen 7 år (minst) att komma in i svenska samhället- men generationen efter kanske afktiskt inte ens gör det.

Invandrare är ju tacksamma p.s.s. att det förväntas vara just förbannat tacksamma.

Jag tror inte att vi har invandring för att staten drivs av "människokärlek" - det är nog ett av de största självbedrägerierna någonsin. Staten själv medverkar ju till det "vi-och- dom- tänkande" de sedan bespottar.

När jag växte upp, umgick jag med mina vänner- det spelade ingen roll var folk kom ifrån eller vilken j*vla hudfärg de hade- man kunde vara grön eller blå också... men nu har jag lärt mig att skillnaden ligger i nationalitet och etnisk bakgrund. Inte hur folk är och beter sig. Det är sant att jag idag inte känner samma samhörighet med dem som kom från andra länder- för de har alienerats från oss vanliga svenskar de växte upp med, Helt plötsligt har de fått lära hur synd det är om dem och att de behöver hjälp med det ena och det andra. Och de får inte säga vad de tycker om sina egna landsmän som ibland föraktar svenskar med samma glöd som rasister visar dem.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?