• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • kenneth768768
    Digestive skrev 2014-09-19 16:28:20 följande:

Diskutera den biten med någon som argumenterar emot istället. Jag hade dock, i Sverigedemokraternas skor - som påstår att de kommer spara in en bra bit över 100 miljarder via deras invandringspolitik - avsatt betydligt mer av dessa pengar i bistånd, än vad de tänker göra.

Du argumenterar inte emot, och då förklarar inte. Då tycker du kanske exakt som jag? Dvs:

"att vi kallar oss humanitär stormakt är pinsamt. Det vi gör är att vara förvånade då nån flykting lyckas ta sig hit, och ger då under rätt omständigheter Put. Detta är kärnverksamheten i vår s.k humanism. Sänka bistånd och ge pisspengar till flyktingläger gör vi utan att tveka, åsså kallar vi oss humanitär stormakt en gång till".

Nej, inlägget är inget argument mot dig, Digestive, det är mest en allmän reflektion.
  • kenneth768768
    Anghammarad skrev 2014-09-19 16:18:39 följande:

Oops, inte bara fel tråd utan tom fel forum

Hehe! Var tänkte du skriva?
  • Zenitha
    Anghammarad skrev 2014-09-19 16:58:32 följande:

På ett F1 forum.

Fett forum=bantning?
  • Digestive
    kenneth768768 skrev 2014-09-19 16:50:43 följande:

Du argumenterar inte emot, och då förklarar inte. Då tycker du kanske exakt som jag? Dvs:

"att vi kallar oss humanitär stormakt är pinsamt. Det vi gör är att vara förvånade då nån flykting lyckas ta sig hit, och ger då under rätt omständigheter Put. Detta är kärnverksamheten i vår s.k humanism. Sänka bistånd och ge pisspengar till flyktingläger gör vi utan att tveka, åsså kallar vi oss humanitär stormakt en gång till".

Nej, inlägget är inget argument mot dig, Digestive, det är mest en allmän reflektion.

Ok, förstår.

Alltså, vi gör och har gjort båda saker i Sverige. Det är mest nu det senaste som trycket med flyktingar som kommer hit har gått ut/börjar gå ut över biståndet anmärkningsvärt. Det är ju rätt svårt att förutspå humanitära katastrofer och det tar tid att lägga om budget därefter, det får göras i efterhand om man nu önskar det.

Håller dock med Sverigedemokraterna angående fokus på hjälp i närområden, av flera humanitära skäl. Vi gör och har dock gjort bådadera, men visst borde det ligga betydligt mer fokus på hjälp i närområdena. Att exempelvis dra ner på flyktingmottagandet med 20 000, frigör säkerligen resurer om 10 miljarder på några år och som kan placeras för hjälp närområdet och med 10 miljarder så kan verklig skillnad i förutsättningar skapas.

För att lägga till en annan sak så får även Sverige - som tar emot väldigt många flyktingar - meddela effektivt om en eventuell reglering av större slag, så att folk stannar kvar där de kan och där resurserna sedan hamnar - så att de inte söker sig hit i lika stor utsträckning av ren olycka. Vi tar ju emot så många att en tvär reglering utan ordentlig notis, kan innebära en smärre humanitär katastrof i sig, om det sköts dåligt.
  • Bejje
    kenneth768768 skrev 2014-09-19 16:50:43 följande:

Hela idén med SD's politik är ju att via dessa åtstramningar kunna reparera många av de hål i välfärden som de tidigare regeringarna förstört. Visst ska vi hjälpa andra, men då måste vi komma ihåg att även om SD tar det mesta i sina besparingar till att fixa den trasiga välfärden så hjälper man samtidigt otroligt många fler flyktingar än vad tidigare regeringar har gjort.

Alltså Win-Win 
  • realist14
    Digestive skrev 2014-09-19 17:21:28 följande:
    Ok, förstår.

Alltså, vi gör och har gjort båda saker i Sverige. Det är mest nu det senaste som trycket med flyktingar som kommer hit har gått ut/börjar gå ut över biståndet anmärkningsvärt. Det är ju rätt svårt att förutspå humanitära katastrofer och det tar tid att lägga om budget därefter, det får göras i efterhand om man nu önskar det.

Håller dock med Sverigedemokraterna angående fokus på hjälp i närområden, av flera humanitära skäl. Vi gör och har dock gjort bådadera, men visst borde det ligga betydligt mer fokus på hjälp i närområdena. Att exempelvis dra ner på flyktingmottagandet med 20 000, frigör säkerligen resurer om 10 miljarder på några år och som kan placeras för hjälp närområdet och med 10 miljarder så kan verklig skillnad i förutsättningar skapas.

För att lägga till en annan sak så får även Sverige - som tar emot väldigt många flyktingar - meddela effektivt om en eventuell reglering av större slag, så att folk stannar kvar där de kan och där resurserna sedan hamnar - så att de inte söker sig hit i lika stor utsträckning av ren olycka. Vi tar ju emot så många att en tvär reglering utan ordentlig notis, kan innebära en smärre humanitär katastrof i sig, om det sköts dåligt.
    De flesta som kommit hit har inga skyddsbehov och kommer inte från krigsdrabbade länder, det kanske man ska hålla i minnet också. Blir knappast någon katastrof om det skärs ner på den gruppen.
  • Zenitha
    realist14 skrev 2014-09-20 08:27:23 följande:
    De flesta som kommit hit har inga skyddsbehov och kommer inte från krigsdrabbade länder, det kanske man ska hålla i minnet också. Blir knappast någon katastrof om det skärs ner på den gruppen.
    ???? Var får du detta ifrån- utveckla..
  • realist14
    Zenitha skrev 2014-09-20 08:58:57 följande:
    ???? Var får du detta ifrån- utveckla..
    Inget som handlar om en enstaka artikel eller utredning som jag kan hänvisa till just nu men det är så jag uppfattat läget de senare åren. Politikerna själva är ju hyfsat öppna med det också, kallar dem de som vill ha ett "bättre liv", och inte flyktingar.
    Läs vad denna person från migrationsverket skriver tex.
    "

"Vad artikelförfattarna inte verkar låtsas om är att långt ifrån alla som söker asyl har några som helst asylskäl. Anställda vid Migrationsverket bekräftar att nedanstående lista stämmer. Den gäller olika typer av invandring som migrationsministern kanske har i åtanke, och som han bör se till att hans underlydande myndighet Migrationsverket hanterar så att dessa kategorier inte tar upp plats i asylsystemet under någon längre tid:

bättrelivinvandring

skenäktenskapsinvandring

sjukdomsinvandring

ålderdomsinvandring till barn i Sverige

bedräglig arbetskraftsinvandring

falsk konvertitinvandring

hushållsbarnsinvandring

ogrundad asylinvandring från EU-länder och länder på Balkan

kriminalitetsinvandring; dvs människor som begått brott i sina hemländer och vill undkomma straff

falskahandlingarinvandring"

meritwager.wordpress.com/2013/02/12/sverige-ska-ta-emot-flyktingar-och-skyddsbehovande/
  • Anghammarad

Om jag föstått det rätt så baserar Merit Wager rätt många av sina uttalanden på vad hon påstår vara hemlig information från någon hon säger sig känna på Migrationsverket. Om man nu ondgör sig över Expos agenda och säger att informationen därifrån är tveksam så kanske man inte skall framföra Merit Wagers blog som motvikt?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?