• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • MsFry
    Bejje skrev 2014-09-21 00:00:49 följande:

Snygg misshandel av kommatering i svenska språket.
  • realist14
    Zenitha skrev 2014-09-20 19:25:08 följande:
    Ensamkommande? Menar du barn? Vi hade ju en flicka som numera misstänks ha mördats. Men visst kan ju jag också undra om t.ex. självmordsbombaren i Stockholm 2010 hör till gruppen invandrare som kommit hit av humanitära skäl? Och som dessutom lånade 750 000 kr av csn?
    Ja barn, men ibland "barn"...då samhället som med allt annat är lite godtroget och går på vad personen säger och bedömer dem som barn trots att de är allt annat än barn. Unga män oftast.

Där har de sannolikt problem på asylboendena eftersom det inte ör problem att klumpa ihop barn killar och tjejer, undrar hur de gör. I den mån de nu finns tjejer där dvs.
    Men det är en strid ström av unga män som kommer in iallafall, vore intressant att se en fördelnng i procent där.
  • Zenitha
    realist14 skrev 2014-09-21 09:03:49 följande:
    Ja barn, men ibland "barn"...då samhället som med allt annat är lite godtroget och går på vad personen säger och bedömer dem som barn trots att de är allt annat än barn. Unga män oftast.

Där har de sannolikt problem på asylboendena eftersom det inte ör problem att klumpa ihop barn killar och tjejer, undrar hur de gör. I den mån de nu finns tjejer där dvs.
    Men det är en strid ström av unga män som kommer in iallafall, vore intressant att se en fördelnng i procent där.
    Ja, det skulle vara intressant- och vi har fruktansvärda fall med kvinnor och barn som skickas tillbaka till livsfarliga förhållanden, Och kvinnor som blivit misshandlade av sina svenska pojkvänner och män och som sedan ska skickas tillbaka till länder de förlorat alla kontakter med. Kanske har vår migrationsminister inte den bästa kvinnosynen...enligt honom är tydligen FI lika illa som SD.

Billström: Fi en destruktiv kraft

Publicerad 2014-09-16 21:11
    www.dn.se/valet-2014/billstrom-fi-en-destruktiv-kraft/ 
  • FDFMGA
    MsFry skrev 2014-09-21 08:42:26 följande:
    Tror budskapet både krympte och blev felsorterat i tvättstugan.

Ska nog vara: Vi gillar olika åsikter, men vi ogillar pk-maffians åsiktsmonopol samt att vi inte tillåts förkunna sanningen - som att ebola, aids och vägglöss är invandringspolitikens konsekvenser.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Bejje
    MsFry skrev 2014-09-21 08:42:26 följande:
    Inte jag som har gjort den, men jag tror inte att det är ett fel som du ser det.
    För antingen kan man säga "Vi gillar olika Åsiker" eller så kan man säga "Vi gillar olika, åsikter" just för att få den där pausen som säger typ, vi gillar också olika.... olika åsikter.
  • Bejje
    Bejje skrev 2014-09-21 14:58:55 följande:
    Inte jag som har gjort den, men jag tror inte att det är ett fel som du ser det.
    För antingen kan man säga "Vi gillar olika Åsiker" eller så kan man säga "Vi gillar olika, åsikter" just för att få den där pausen som säger typ, vi gillar också olika.... olika åsikter.
    Ja mina felstavningar får ni leva med då Familjeliv än idag inte tillåter redigering av inlägg som nästan alla andra forum på nätet.
  • MsFry
    Bejje skrev 2014-09-21 14:58:55 följande:
    Nej man kan inte skriva så där för att få fram det du är ute, som det står nu är det felaktig svenska.
  • Zenitha
    MsFry skrev 2014-09-21 17:48:47 följande:
    Nej man kan inte skriva så där för att få fram det du är ute, som det står nu är det felaktig svenska.
    Håller med- som det är skrivet anser jag att det implicerar att "åsikter" skulle kunna vara en person; "vi gillar olika, kalle (berit, bertil, ali...)- med liten bokstav dessutom.
  • Bejje

Hade det varit jag som gjort den hade jag nog antingen skrivit utan komma eller i stil med "Vi gillar olika...åsikter." Men tanken är i alla fall god, att påvisa att vi är ett gäng som gillar olika, men då olika åsikter. Vi tycker att man ska få ha olika åsikter i ett land som Sverige där olika åsikter idag är en slags sjukdom, något som inte tolereras.

• FDFMGA
    Bejje skrev 2014-09-22 07:23:46 följande:

Hade det varit jag som gjort den hade jag nog antingen skrivit utan komma eller i stil med "Vi gillar olika...åsikter." Men tanken är i alla fall god, att påvisa att vi är ett gäng som gillar olika, men då olika åsikter. Vi tycker att man ska få ha olika åsikter i ett land som Sverige där olika åsikter idag är en slags sjukdom, något som inte tolereras.

Du menar att man ska kvotera så kallade pk-åsikter så att det inte blir för många som inte tycker som du. Det borde alltså finnas till exempel en maxgräns för hur många som anser att sjuklövern inte ska samarbeta med SD eller för hur många som får anse att SD är ett rasistiskt eller främlingsfientligt parti.

Själv uppfattar jag det som att de åsikter du framför här är dina egna - och det är helt ok att du också har åsikten att dina åsikter är illa sedda för att det finns en åsiktskorridor du hamnat utanför.

Jag tycker liksom att det är lite kul med den åsikten - eftersom det bekräftar min egen åsikt om sverigedemokraters syn på andra.

SD partiet vars anhängare tycks vilja inrätta ett åsiktsministeriumSkrattande
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?