• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FDFMGA
    Centurione skrev 2014-10-20 07:14:44 följande:
    Så for all practical purposes, så brukar det stämma att en person med utländskt utseende inte är svensk. Även om man såklart ska vara öppen för undantagen.
    Hm, är det där en vanlig inställning bland sverigedemokrater?

Själv utgår jag nog snarare från att de jag möter i Sverige är svenskar medan de jag möter om jag befinner mig utomlands inte är svenskar.

Enklast så, tycker jag.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • sjuttiofemman
    lasse400 skrev 2014-10-20 07:17:45 följande:

Ja visst, haha säkert...

Mm du får väl leka sandlåda nån annanstans. Faktum är att både Sd och dess lobbyister duckar för den den här frågan om svenskhet för alla vet att det i grund och botten handlar om rasism. Och rasism vill ingen befatta sig med.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-10-19 12:01:19 följande:
    Visst. Googla på Åkesson Hubinette så hittar du klippet på youtube. Räcker det som källa trots att det inte är sd's propagandasajt avpixlat?
    Varför länkar du inte ist? Det kan inte vara rimligt att andra ska behöva leta efter de källor du påstår dig hämta din info ifrån. Om du anför något är det DIN uppgift att visa varifrån det kommer, inte andras.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-10-17 09:22:11 följande:
    Jadu, det är inte lätt att svara kortfattat på då det finns så otroligt mycket att ta av. Allt från kommunpolitiker som uttalat sig rasistiskt till järnrörsskandaler inom partitoppen med rasistiska och kränkande förtecken. Kent Ekeroth sitter dessutom kvar trots detta och dessutom starka kopplingar till den rasistiska sajten avpixlat. Toppskiktet inom Sd har dessutom för vana att länka till den sajten.

Men bortsett från denna uppenbara rasism så kan vi prata om svenskhet. Partiet (dvs Åkesson mfl) har uttalat att Zlatan inte är svensk. Detta trots att han är född i landet, pratar klockren svenska och är kapten i svenska landslaget. Vad är det som gör att han inte duger som svensk om inte för hudfärgens skull??
    Hur många invandrare tål ett svenskt landslag innan det slutar att vara svenskt? Ingen publik, ingen landslagsidrott.

Mot Liechtenstein var det bara drygt 22 000 i publiken, på Friends, på en stadion som tar 50 000. Ingen vågad gissning att ju fler invandrare i laget, desto mindre folklig uppslutning.

Överhuvudtaget så bygger ju all landslagsidrott på nationalism/patriotism. OS är ju inget annat än ett vältrande i just nationalism/patriotism. Motståndare är motståndare för att de representerar en annan nation.

• FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-10-20 14:38:18 följande:
    Hur många invandrare tål ett svenskt landslag innan det slutar att vara svenskt? Ingen publik, ingen landslagsidrott.

Mot Liechtenstein var det bara drygt 22 000 i publiken, på Friends, på en stadion som tar 50 000. Ingen vågad gissning att ju fler invandrare i laget, desto mindre folklig uppslutning.

Överhuvudtaget så bygger ju all landslagsidrott på nationalism/patriotism. OS är ju inget annat än ett vältrande i just nationalism/patriotism. Motståndare är motståndare för att de representerar en annan nation.
    Hm, för att anknyta till fotbollstermer så är batikhäxeforskningen ett spel mot ett mål - det egna där batikhäxeforskarna tjongar på i den intellektuella gärdsgårdsserien med ständiga självmål.

Och nu har alltså batikhäxeforskningen kommit fram till att den låga publiksiffran mot Liechtenstein var invandrarrelaterad.

Skrattande
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Centurione
    FDFMGA skrev 2014-10-20 08:24:00 följande:
    Hm, är det där en vanlig inställning bland sverigedemokrater?

Själv utgår jag nog snarare från att de jag möter i Sverige är svenskar medan de jag möter om jag befinner mig utomlands inte är svenskar.

Enklast så, tycker jag.
    A simple standpoint for a simple mind...
  • FDFMGA
    Centurione skrev 2014-10-20 16:48:00 följande:
    A simple standpoint for a simple mind...
    Tja, snarare brun starr skulle jag vilja påstå.

En vanlig mental åkomma bland det klientel som lockas av SD:s budskap där man fått för sig att en svensk endast i undantagsfall kan ha ett utländskt utseende.

Det sägs att ledaren för SD har haft ett sådant slit med att dölja symtomen på brun starr bland anhängarna att han alldeles slitit ut sig och drabbats av utmattningssyndrom som en effekt av anhängarnas bruna starrsymtom.

Så kan det gå när inte haspen till skithuset är på, som min gamla mormor brukade sägaRynkar på näsan
  • Centurione
    FDFMGA skrev 2014-10-20 17:46:16 följande:
    Tja, snarare brun starr skulle jag vilja påstå.

En vanlig mental åkomma bland det klientel som lockas av SD:s budskap där man fått för sig att en svensk endast i undantagsfall kan ha ett utländskt utseende.

Det sägs att ledaren för SD har haft ett sådant slit med att dölja symtomen på brun starr bland anhängarna att han alldeles slitit ut sig och drabbats av utmattningssyndrom som en effekt av anhängarnas bruna starrsymtom.

Så kan det gå när inte haspen till skithuset är på, som min gamla mormor brukade sägaRynkar på näsan
    Brukar du ofta skoja om sjuka människor?
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-10-20 14:38:18 följande:

Ja så kan man nog se det med "invandringskritiska" ögon. Eller så är det som så att mot Lichtenstein inte är en match som lockar publik.

Du menar alltså att Zlatan är en invandrare? Vad grundar du det på?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?