• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    sjuttiofemman skrev 2014-10-22 16:27:28 följande:

Låt oss säga att en rörelsehindrad får barn, ska barnen också kallas rörelsehindrade även fast de springer runt på gården och leker?

Andra generationens rörelseförhindrad.
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-10-22 18:38:16 följande:
    Men om du jobbat på Malta så lär du ju ha noterat att du inte befann dig i Sverige.

Eventuella olagliga sekretessläckor omfattas ju av maltesisk lag, inte svensk. Mig veterligt har det inte läckt något om Åkessons spelande från Svenska Spel som ju måste följa svensk lagstiftning.
    Nej, jag trodde jag var i Polen. Och där råder peruansk lag.

Vad har detta med svensk lag att göra? Poängen är att det var en olaglig handling som utfördes. Och att media mörkat affären.
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-24 17:46:24 följande:
    Nej, jag trodde jag var i Polen. Och där råder peruansk lag.

Vad har detta med svensk lag att göra? Poängen är att det var en olaglig handling som utfördes. Och att media mörkat affären.
    Poängen var att Philipsson tog upp läckan på Malta som ett exempel på att Åkesson måste åka utomlands för att undvika att hans psykiska tillkortakommanden blir allmängods - till Malta kanskeSkrattande.

Tyvärr spillde det väl över på dig också - jag gissar att du är känner till att Malta och Sverige är två skilda länder.

Beklagar, men det var så obetalbart komiskt och jag är barnsligt förtjust i att få skratta åt den monumentala enfald som följer i SD:s spår.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FiaMedFunkk
    Nerfherder skrev 2014-10-24 22:41:48 följande:

ohh vad fiamedfunkk är bra på att argumentera!

Känner du dig stolt över din egen prestation?Skrattande
  • Nerfherder
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-24 22:43:07 följande:

Känner du dig stolt över din egen prestation?

Med tanke på att du inte svarar i den andra tråden så, ja.
  • FiaMedFunkk
    Nerfherder skrev 2014-10-24 22:48:14 följande:
    Med tanke på att du inte svarar i den andra tråden så, ja.
    Okej, så en annan tråd har med denna att göra? Vad vill du ha svar på? Jag har säkert missat ditt inlägg, så återkom med tråd samt inläggsnummer.
  • Nerfherder
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-24 22:50:36 följande:

Okej, så en annan tråd har med denna att göra? Vad vill du ha svar på? Jag har säkert missat ditt inlägg, så återkom med tråd samt inläggsnummer.

Du kan även kolla i dina favoriter
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-24 22:36:45 följande:
    Symptomen är ganska avslöjande. En förvuxen bebis som inte kan argumentera som normala människor. Antar din sociala krets består av de fyraåringar du dagligen leker med.
    SymptomenSkrattande

Man kan ju tycka att Åkessons spelmissbruk borde vara ett varnande exempel - men i stället tycks han fungera som inspirationskälla.

Det funkar inte, tro mig. Oavsett om det handlar om information som säger vilket nummer roulettebordets kula ska hamna på. eller var batikhäxorna har sin gång eller vad som avslöjar en fyraåring, så är det ju exakt detsamma - info som inte har någon verklighetsförankring.,

Trist, egentligen., Tror du att pk-samhället så småningom kan få Åkesson att besinna sig och inse att han är en given förlorare vid roulettbordet. Jag menar det är ju synd om stackarn, han har ju inte ens någon hjälp av svärmor som väl annars är familjens matematiska begåvning. Hon jobbar väl fortfarande på den gigantiska uppgiften att tydliggöra sambandet mellan euro och svenska kronor.

Vore det inte för att Nobelstiftelsen så orättfärdigt  diskriminerar SD skulle hon ju sedan länge redan ha haft Nobelpriset i ekonomi som i en liten ask. Och självklart borde det instiftas ett nytt nobelpris i roulettspel som borde vara vikt till Åkesson. Jag menar, att han förlorat är ju bara en del av konspirationen - rouletteborden ärsäkert riggade, annars skulle ku Åkesson ha vunnit storkovan.

Bifogar Åkessons svärmors ekvilibristiska matematik.

"Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Centurione
    FDFMGA skrev 2014-10-24 23:17:29 följande:
    SymptomenSkrattande

Man kan ju tycka att Åkessons spelmissbruk borde vara ett varnande exempel - men i stället tycks han fungera som inspirationskälla.

Det funkar inte, tro mig. Oavsett om det handlar om information som säger vilket nummer roulettebordets kula ska hamna på. eller var batikhäxorna har sin gång eller vad som avslöjar en fyraåring, så är det ju exakt detsamma - info som inte har någon verklighetsförankring.,

Trist, egentligen., Tror du att pk-samhället så småningom kan få Åkesson att besinna sig och inse att han är en given förlorare vid roulettbordet. Jag menar det är ju synd om stackarn, han har ju inte ens någon hjälp av svärmor som väl annars är familjens matematiska begåvning. Hon jobbar väl fortfarande på den gigantiska uppgiften att tydliggöra sambandet mellan euro och svenska kronor.

Vore det inte för att Nobelstiftelsen så orättfärdigt  diskriminerar SD skulle hon ju sedan länge redan ha haft Nobelpriset i ekonomi som i en liten ask. Och självklart borde det instiftas ett nytt nobelpris i roulettspel som borde vara vikt till Åkesson. Jag menar, att han förlorat är ju bara en del av konspirationen - rouletteborden ärsäkert riggade, annars skulle ku Åkesson ha vunnit storkovan.

Bifogar Åkessons svärmors ekvilibristiska matematik.
    Det där är bara tarvliga personangrepp.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?