• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-10-20 13:58:41 följande:

Varför länkar du inte ist? Det kan inte vara rimligt att andra ska behöva leta efter de källor du påstår dig hämta din info ifrån. Om du anför något är det DIN uppgift att visa varifrån det kommer, inte andras.

Självklart ;)

• FDFMGA
    Centurione skrev 2014-10-20 17:50:00 följande:
    Brukar du ofta skoja om sjuka människor?
    Ja, rätt ofta - jag tror att det viktiga är att man tar ställning till graden av sjukdom samt att man aldrig ska trampa på folk som har det för jävligt.

Ta till exempel gänget som lider av brun starr och deras skämt om skäggbarn, simulerande apatiska flyktingbarn, bidragsturister eller folk med somaliskt ursprung - det är inte ok enligt mina mått mätt, men sverigedemokraten har ju en sådan läggning att hen gärna sparkar nedåt.

Det finns någon gammal tråd här på FL där Suffering har hittat ett klipp med två kvinnor av somaliskt ursprung som tvekar inför att åka rulltrappa - stora delar av gänget med brun starr här på FL samlas i tråden för att få bröla tillsammans med Suffering. Det är vid sådana tillfällen jag känner att det kan vara bra att sätta på haspen till skithuset.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • lasse400
    sjuttiofemman skrev 2014-10-19 23:41:18 följande:

Är fortfarande väldigt fundersam på varför Sd så ofta tjatar om svenskhet och varför de som har ett utländskt yttre inte anses vara svenskar. Kan man helt enkelt inte låta folk definiera sig själva?

Korkat resonemang, jag kan aldrig bli en somalier hur mycket jag än vill, jag kommer aldrig att ses som en somalier av somalier oavsett vad jag gör, och givetvis tvärtom.
  • lasse400
    FDFMGA skrev 2014-10-20 08:24:00 följande:
    Hm, är det där en vanlig inställning bland sverigedemokrater?

Själv utgår jag nog snarare från att de jag möter i Sverige är svenskar medan de jag möter om jag befinner mig utomlands inte är svenskar.

Enklast så, tycker jag.
    Speciellt om dom åkt tunnelbana antar jag.
  • lasse400
    sjuttiofemman skrev 2014-10-20 09:17:59 följande:
    Mm du får väl leka sandlåda nån annanstans. Faktum är att både Sd och dess lobbyister duckar för den den här frågan om svenskhet för alla vet att det i grund och botten handlar om rasism. Och rasism vill ingen befatta sig med.
    Rasism, har du inget bättre att komma med, är väl ingen som bryr sig om det uttjatade ordet längre.. Glad
  • lasse400
    sjuttiofemman skrev 2014-10-20 18:04:27 följande:
    Ja så kan man nog se det med "invandringskritiska" ögon. Eller så är det som så att mot Lichtenstein inte är en match som lockar publik.

Du menar alltså att Zlatan är en invandrare? Vad grundar du det på?
    Han är en andra generationens invandrare...
  • Gert
    lasse400 skrev 2014-10-20 19:09:25 följande:
    Han är en andra generationens invandrare...
    Zlatan är väl inte ens en svensk medborgare längre? Hon bor i alla fall inte i Sverige.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • lasse400
    FDFMGA skrev 2014-10-20 18:51:12 följande:
    Ja, rätt ofta - jag tror att det viktiga är att man tar ställning till graden av sjukdom samt att man aldrig ska trampa på folk som har det för jävligt.

Ta till exempel gänget som lider av brun starr och deras skämt om skäggbarn, simulerande apatiska flyktingbarn, bidragsturister eller folk med somaliskt ursprung - det är inte ok enligt mina mått mätt, men sverigedemokraten har ju en sådan läggning att hen gärna sparkar nedåt.

Det finns någon gammal tråd här på FL där Suffering har hittat ett klipp med två kvinnor av somaliskt ursprung som tvekar inför att åka rulltrappa - stora delar av gänget med brun starr här på FL samlas i tråden för att få bröla tillsammans med Suffering. Det är vid sådana tillfällen jag känner att det kan vara bra att sätta på haspen till skithuset.
    Vad är det för konstigt med det klippet, det är ju varken roligt, rasistiskt, förnedrande eller uppseendeväckande ?

• lasse400
    Gert skrev 2014-10-20 19:11:46 följande:
    Zlatan är väl inte ens en svensk medborgare längre? Hon bor i alla fall inte i Sverige.
    Han har dubbla medborgarskap, men han är tydligen bara svensk inte bosnier...
  • realist14
    lasse400 skrev 2014-10-20 18:56:37 följande:
    Korkat resonemang, jag kan aldrig bli en somalier hur mycket jag än vill, jag kommer aldrig att ses som en somalier av somalier oavsett vad jag gör, och givetvis tvärtom.
    Det handlar om självkänsla i en nation. Vi ska ju tuktas dygnet runt att vi inget är värda, aldrig får klaga, är bortskämda med allt vi har, att vår kultur inget är värd osv osv
    Klart vi säljer ut vår nationalitet, ALLA kan få bli svenskar, djur och människor. Det hänger ihop allt.
    En stolt somalier tex skulle aldrig se mig som somalier hur jag än betedde mig.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?