• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    StackarsMia skrev 2014-10-11 22:02:47 följande:
    Så återigen kan vi inte hålla oss till den relevanta tråden? Hatet måste bara ut?
    Ja, ditt hat måste bara ut - hatet mot alla som inte delar din besatthet för SD, hatet mot kvinnor, hatet mot MP, hatat mot HBTQ -personer, hatet mot antirasister, hatet mot "negrer", hatet mot muslimer, hatet mot personer från MENA-länder och sist med inte minst orsaken till allt detta hat - ditt självhat.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-10-14 21:10:54 följande:
    Ja, ditt hat måste bara ut - hatet mot alla som inte delar din besatthet för SD, hatet mot kvinnor, hatet mot MP, hatat mot HBTQ -personer, hatet mot antirasister, hatet mot "negrer", hatet mot muslimer, hatet mot personer från MENA-länder och sist med inte minst orsaken till allt detta hat - ditt självhat.
    Fast notera att hen har börjat använda hen.

Förr togs ju mycket tid i anspråk när hen ville glänsa med sina kunskaper i engelska genom att påpeka att hen betyder höna.

Ett mycket åskådligt exempel på att även en blind SD-höna kan finna ett språkkorn.

Eller "Neeej", skrek mitt lilla hjärta." - som hen skriver i den här trådens inledande inlägg där hen ska föreställa hon och inte hanSkrattande
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-10-14 21:40:45 följande:

Förr togs ju mycket tid i anspråk när hen ville glänsa med sina kunskaper i engelska genom att påpeka att hen betyder höna.

Ett mycket åskådligt exempel på att även en blind SD-höna kan finna ett språkkorn.

Eller "Neeej", skrek mitt lilla hjärta." - som hen skriver i den här trådens inledande inlägg där hen ska föreställa hon och inte hanSkrattande
    Ja, det är inte mycket som stämmer där.
  • StackarsMia
    FDFMGA skrev 2014-10-14 21:40:45 följande:

Nej du, det har du fantiserat ihop. Det har jag aldrig sagt.
  • nihka
    StackarsMia skrev 2014-10-14 23:11:57 följande:
    Ojdå. Slog det slint nu? Förlåt, jag ska försöka att inte skapa din nästa diagnos.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-10-14 23:21:06 följande:
    Fast det är iallafall ett tag sen nu Suffering var igång nattetid med sina fantasier om hur du blev gruppvåldtagen av "negrer" och araber.

På den punkten har hen iallafall lugnat ner sig väsentligt, kanske för att den där SD-politikern som var aktiv då och berömde hens författarskap tycks ha försvunnit från FL - men hon brukar iofs vara borta i omgångar så hon lär väl snart vara tillbaka.

Fenomenet att somliga anhängare till SD tillämpar ställföreträdande bestraffning genom våldtäkt är psykologiskt intressant och kanske det åtminstone delvis bottnar i en kombination av kvinnoskräck och impotens.

Jag tror att SD-sektens spegelbilder bland islamister inte skulle fantisera på samma sätt - utan där skulle förmodligen fanatikern själv tänka sig att utföra bestraffningen.

Jag gissar att sverigedemokraters även i fantasin känner sig snöpt av feminismen och i brist på egen förmåga måste lägga ut bestraffningen på "entreprenad".
  • Philipsson

Undrar om de är medvetna om att avskaffandet av nationalstaten per automatik skulle innebära ett avskaffande av välfärdsstaten.
    Demonstranterna har samlats utanför Migrationsverkets lokaler i Märsta.  BILD: Jessica Zhang

• Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-10-14 00:28:47 följande:
    Visst, utifrån ditt perspektiv ja - tråden heter ju "Varför hatar folk SD" och då är ju saken klar om man är batikhäxespanare.

Men hur många paraboler du än fäller upp för att ta emot den strålning som enligt dig avgör om folk är psykopater eller batikhäxor och hur mycket du än citerar nazistiska Metapedia så kommer jag inte att hata dig.

Jag känner löje och förakt när du ränner omkring i tråden till synes helt oförmögen att kunna skilja dina fantasier från verkligheten.

För mig är ditt uppträdande i mångt och mycket en parodi på vad som kännetecknar många sverigedemokrater: gnälligheten, kvinnoskräcken, vidskepligheten, okunnigheten och så det inbilska prålandet - som när du förklarade att du skulle lämna tråden och sedan strax var tillbaka igen.

Hata, nä du Philipsson - du får nog finna dig i att jag skrattar åt dina diagnoser - en strålkärring som batikhäxespanare, det är ju alldeles obertalbart.

Du har inga nya diagnoser på gång, doktor KvackSolig
    Nähä, så du hatar alltså INTE Sd och Sd-röstarna då!? Jag måste ha missat nåt då. Jag menar, dina utfall - som ju nu har pågått under ganska lång tid -, mot Sd och mot dem som tar ställning för partiet i invandringsfrågan, kan ju lätt tolkas som hat. Och eftersom tråden heter som den heter, ja då ger det ytterligare vatten på kvarn´.

• FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-10-15 06:44:08 följande:
    Nähä, så du hatar alltså INTE Sd och Sd-röstarna då!? Jag måste ha missat nåt då. Jag menar, dina utfall - som ju nu har pågått under ganska lång tid -, mot Sd och mot dem som tar ställning för partiet i invandringsfrågan, kan ju lätt tolkas som hat. Och eftersom tråden heter som den heter, ja då ger det ytterligare vatten på kvarn´.

Jag gillar din förmåga till logiskt tänkande - om någon startade en tråd med rubriken "Därför är Philipsson en strålkärring" och du argumenterade emot och påstod att det är på goda grunder du kan avgöra om folk är batikhäxor, psykopater eller liknande, då skulle alltså det faktum att du svarar i tråden innebära att du är en strålkärring.

För mig är det väsentliga dina diagnoser, det vill säga innehållet eller snarare bristen på innehåll, det som får mig att klassa dig som batikhäxespanande strålkärring - var du däremot placerar dina diagnoser är egalt.

Den här tråden startades av ett av FL:s mest frekventa SD-troll - det ska till ett Philipssonskt intellekt för att tolka svaren i tråden som ett bevis för Sufferings tes.
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-10-15 07:53:12 följande:
    Jag gillar din förmåga till logiskt tänkande - om någon startade en tråd med rubriken "Därför är Philipsson en strålkärring" och du argumenterade emot och påstod att det är på goda grunder du kan avgöra om folk är batikhäxor, psykopater eller liknande, då skulle alltså det faktum att du svarar i tråden innebära att du är en strålkärring.

För mig är det väsentliga dina diagnoser, det vill säga innehållet eller snarare bristen på innehåll, det som får mig att klassa dig som batikhäxespanande strålkärring - var du däremot placerar dina diagnoser är egalt.

Den här tråden startades av ett av FL:s mest frekventa SD-troll - det ska till ett Philipssonskt intellekt för att tolka svaren i tråden som ett bevis för Sufferings tes.
    Är det inte så att folk på diverse nätfora, typ Flashback, som kallar andra för "troll" och "strålkärringar", oftast gör det för att dölja det faktum att de själva är det?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?