• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sverker11
    nihka skrev 2014-10-14 23:21:06 följande:
    Ja, ditt hat måste bara ut - hatet mot alla som inte delar din besatthet för SD, hatet mot kvinnor, hatet mot MP, hatat mot HBTQ -personer, hatet mot antirasister, hatet mot "negrer", hatet mot muslimer, hatet mot personer från MENA-länder och sist med inte minst orsaken till allt detta hat - ditt självhat.
    Hmm, med tanke på den mängd inlägg du skrivit i denna tråd (172 sidor med bara dina inlägg enligt "visa endast") så är du nog inte riktigt rätt person att uttala dig om att vara besatt av SD. Det är inte heller så att dina inlägg svämmar över av någon kärlek till nästan varför du nog även borde vara lite ödmjukare när det gäller uttalanden om andras hat.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-10-15 08:17:13 följande:
    Är det inte så att folk på diverse nätfora, typ Flashback, som kallar andra för "troll" och "strålkärringar", oftast gör det för att dölja det faktum att de själva är det?
    Hm, man kan väl inte precis påstå att du ännu nått upp till gärdsgårdsserien i logiskt tänkande - i konsekvensens namn skulle du ju annars bland annat utnämna dig själv till batikhäxa och psykopat, tillmälen som du flitigt tillskriver andra.

Problemet är väl annars att du inte når upp till en sådan nivå att du förmår känna igen en skribent som återkommer med ständigt nya signaturer efter att lika ständigt blivit bannad från forumet.

Stackars Mia är nu avförd från forumet, vilket förstås kan te sig som en ofattbar skymf och en sanslös konspiration när man är van att som du doppa näsan i nazistiska Metapedia för att söka svar.

Nej, jag hatar inte SD eller SD-kramare, jag kan till och med känna medlidande med de obegåvningar som lockas av SD:s budskap - men det är ett medlidande som definitivt inte saknar inslag av löje och förakt.

Som jag ser det var Sufferings budskap i den här tråden att påstå att ni hatar och fruktar SD för att partiet står för en sanning ni skyggar för - inte alls lika roligt att veta att man är föraktad och att folk skrattar år ens dumheter. Jämför gärna med vissa invandrargäng och deras ältande om respekt, de vill bli hatade och fruktade precis som Suffering.
  • FDFMGA
    sverker11 skrev 2014-10-15 11:00:37 följande:
    Hmm, med tanke på den mängd inlägg du skrivit i denna tråd (172 sidor med bara dina inlägg enligt "visa endast") så är du nog inte riktigt rätt person att uttala dig om att vara besatt av SD. Det är inte heller så att dina inlägg svämmar över av någon kärlek till nästan varför du nog även borde vara lite ödmjukare när det gäller uttalanden om andras hat.
    Så olika man kan se på samma sak. Jag tycker att det är jävligt strongt att inte vika sig när man som Nihka utsatts för hot och hat och ett otal fantasier i tråden där hon blir gruppvåldtagen av invandrare.

Jag tror att dina synpunkter är ett gott exempel på den kulturkrock som finns i tråden, där vanliga pseudoargument kan handla om hur många inlägg man skriver, hur ofta knappen lyser grön eller att ingen tycker om en.

En slags argumentation med blöjan påBaby
  • sverker11
    FDFMGA skrev 2014-10-15 14:38:51 följande:
    Så olika man kan se på samma sak. Jag tycker att det är jävligt strongt att inte vika sig när man som Nihka utsatts för hot och hat och ett otal fantasier i tråden där hon blir gruppvåldtagen av invandrare.

Jag tror att dina synpunkter är ett gott exempel på den kulturkrock som finns i tråden, där vanliga pseudoargument kan handla om hur många inlägg man skriver, hur ofta knappen lyser grön eller att ingen tycker om en.

En slags argumentation med blöjan påBaby
    Att du tycker att tvivelaktigt uppförande och en viss besatthet av SD är helt i sin ordning är föga förvånande.
  • FDFMGA
    sverker11 skrev 2014-10-15 15:16:11 följande:
    Att du tycker att tvivelaktigt uppförande och en viss besatthet av SD är helt i sin ordning är föga förvånande.
    Vad som är tvivelaktigt uppförande och besatthet är ingen objektiv sanning.

Somliga argumenterar efter sitt förstånd genom att räkna inlägg medan andra föredrar att argumentera mer i sak.

Jag minns en tråd där jag genomgående fick momentana svar på alla inlägg jag skrev från två filurer - svaren gick ut på att jag skulle skaffa ett liv i stället för att hata SD. Jag tror att den komiska effekten av att svaren var omedelbara gick de här filurerna helt förbi. Bägge är förresten fortfarande aktiva på FL, även om en precis idag tycks ha blivit bannad, men hen kommer nog snart igen.

Kanske du kan ansluta till deras lilla förening för tyckmyckenhet och utarbeta en norm för hur många inlägg som är maxgränsen innan er lilla grupp säger stopp och beläggTomte
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-10-15 14:27:30 följande:
    Hm, man kan väl inte precis påstå att du ännu nått upp till gärdsgårdsserien i logiskt tänkande - i konsekvensens namn skulle du ju annars bland annat utnämna dig själv till batikhäxa och psykopat, tillmälen som du flitigt tillskriver andra.

Problemet är väl annars att du inte når upp till en sådan nivå att du förmår känna igen en skribent som återkommer med ständigt nya signaturer efter att lika ständigt blivit bannad från forumet.

Stackars Mia är nu avförd från forumet, vilket förstås kan te sig som en ofattbar skymf och en sanslös konspiration när man är van att som du doppa näsan i nazistiska Metapedia för att söka svar.

Nej, jag hatar inte SD eller SD-kramare, jag kan till och med känna medlidande med de obegåvningar som lockas av SD:s budskap - men det är ett medlidande som definitivt inte saknar inslag av löje och förakt.

Som jag ser det var Sufferings budskap i den här tråden att påstå att ni hatar och fruktar SD för att partiet står för en sanning ni skyggar för - inte alls lika roligt att veta att man är föraktad och att folk skrattar år ens dumheter. Jämför gärna med vissa invandrargäng och deras ältande om respekt, de vill bli hatade och fruktade precis som Suffering.
    Nu extrapolerar du på ett högst ologiskt vis. Alla språkliga uttryck fungerar nämligen inte på samma vis: Det är föga troligt att en batikhäxa skulle kalla andra personer 'batikhäxor': Varför skulle hon göra det, menar du?

Däremot är det mycket troligt att ett nättroll försöker få andra att framstå som "nättroll". Anledningen? Jo, naturligtvis för att försöka minska den andra personens trovärdighet. Ungefär som "psykopat" således. Skillnaden är väl att "psykopat" inte är nåt modeord på nätet.

Du borde kontemplera dina inlägg innan du postar...
  • Gert

SD har ökat i väljaropinionen med 30% sedan valet. 

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • sjuttiofemman

Jösses orkar ni hålla på fortfarande trots att det är ställt utom rimligt tvivel att Sd är en hög rasister plus några stackars förvirrade själar som krampaktigt håller i offerkoftan som en snuttefilt?

Blir riktigt imponerad :)

• nihka
    Philipsson skrev 2014-10-15 06:34:39 följande:

Undrar om de är medvetna om att avskaffandet av nationalstaten per automatik skulle innebära ett avskaffande av välfärdsstaten.

Undrar om du är medveten om att det inte har något som helst att göra med trådens ämne.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-10-14 23:59:32 följande:
    Fast det är iallafall ett tag sen nu Suffering var igång nattetid med sina fantasier om hur du blev gruppvåldtagen av "negrer" och araber.

På den punkten har hen iallafall lugnat ner sig väsentligt, kanske för att den där SD-politikern som var aktiv då och berömde hens författarskap tycks ha försvunnit från FL - men hon brukar iofs vara borta i omgångar så hon lär väl snart vara tillbaka.

Fenomenet att somliga anhängare till SD tillämpar ställföreträdande bestraffning genom våldtäkt är psykologiskt intressant och kanske det åtminstone delvis bottnar i en kombination av kvinnoskräck och impotens.

Jag tror att SD-sektens spegelbilder bland islamister inte skulle fantisera på samma sätt - utan där skulle förmodligen fanatikern själv tänka sig att utföra bestraffningen.

Jag gissar att sverigedemokraters även i fantasin känner sig snöpt av feminismen och i brist på egen förmåga måste lägga ut bestraffningen på "entreprenad".
    Det är något högst sjukt med någon som fantiserar ihop våldtäktsnoveller om meningsmotståndare, men det är iofs inte SDs fel att de sjukaste fantasierna som uttrycks här kommer från fanatiska SDare.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?