Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-12-21 11:18:43 följande:
    Jag behöver inte läsa vad Arnstad skriver eftersom jag har hört hans lögner i radion dom senaste veckorna. Sammanfattningsvis kan jag konstatera det inte finns någon statsvetare eller historiker som anser att SD är ett nyfascistiskt parti.
    Så praktiskt. Alla som säger att SD är fascister är lögnare, alltså är SD inte fascister. *himlar med ögonen*
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-12-21 11:29:15 följande:
    10-20 år är för kort tid.
    Alltså har Socialdemokraterna rasistiska rötter. Tack för klargörandet!

Om en lögnare säger att SD är fascister så är det en lögn. Hur svårt ska det vara? Henrik Arnstad är en lögnare, han har ljugit om det mesta, till och med om sin utbildning.
    Wow, har Sverige bara varit en enad stat sedan nittio- tvåtusentalet? Det var som fan!

Ingen har förnekat att S har haft rasistiska perioder. Skillnaden är att de insåg att det var fel och tog sig ur det. SD myser varmt med sin rasism och har inga tankar på att släppa den.

Arnstedt är långtifrån den enda som konstaterat att SD är fascister, dock. Så även om du kan rata honom så är det bara en i mängden.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-12-21 11:37:14 följande:
    Visa mig en enda statsvetare eller historiker som påstår att SD är nyfascister. Du kan inte hitta det.
    Jag KÄNNER en statsvetare som tydligt anser att SD är fascister. Så visst fasen kan jag hitta!
  • Dorian Ertymexx
    Rataxes skrev 2014-12-21 20:06:49 följande:
    Min kommentar var uppenbarligen mitt i prick.

Helröret förnekar sig inte smile2.gif
    Bättre helrör än metallrör... fast SD verkar ju vurma för båda iofs...
  • Dorian Ertymexx
    FiaMedFunkk skrev 2014-12-21 21:31:01 följande:
    Det goda hatet har en helt egen gengre.
    Exakt. SD verkar vilja göra hatet till något gott. Och många nappar på det.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-22 22:16:02 följande:
    Men varför då denna upprördhet bland pekåisterna, för att Söder konstaterar att samerna inte är svenskar, vilket samerna ju själva säger att de heller inte är.

Anledningen till att samerna har ett eget parlament är ju att de inte är eller vill vara svenskar.

Nej, då påstår pekåisterna att samerna visst är svenskar! Morsning!
    För att Söder inte ska komma och tala om för folk vad de är eller inte är. Samerna säger väldigt olika saker vet du - vissa samer ser sig som samer, vissa ser sig som svenskar och de flesta skulle jag tro ser sig som både och. Oavsett är det inte en ignorant låtsaspolitikers sak att försöka bestämma det. Lika lite som jag kan eller bör försöka bestämma vad du är, eller hur!
  • Dorian Ertymexx
    Centurione skrev 2014-12-23 16:13:15 följande:
    Jag ser faktiskt inte heller eye to eye med Söder när det gäller just samerna. Jag förstår inte riktigt varför han drar upp dem hela tiden, de är ju inte på något sätt intressanta för Sd:s politiska arbete. Samerna sköter sig själva och gör det bra, och de problem som finns mellan samer och svenskar (om man överhuvudtaget kan dela upp folkslagen så, eftersom de är så oerhört uppblandade med varandra i hela Norrlandsregionen) hör inte hemma på riksnivå, utan på lokal nivå. Det är rennäringen, betesmarkerna, jakträtterna, vargens existens, och lite sådant där de bråkar om.
    Då har du missförstått SDs politiska arbete.
  • Dorian Ertymexx
    FiaMedFunkk skrev 2014-12-23 18:50:33 följande:
    Jag förstår verkligen inte hur offentliga personer fortfarande tror att de ska komma undan med sina dagliga lögner. Det är nästan dagligen som de exponeras. Ändå fortsätter de.
    Japp, att SD kommer undan är mycket märkligt.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-23 23:42:42 följande:
    Sametinget får 14,5 miljoner från staten varje år, som detta Sameting sedan förmedlar ut  för att stärka "samisk kultur". Man får förmoda att alla de som s.a.s. får ta del av pengarna, har samisk identitet, ty annars vore det en motsättning i termer, eller hur?

F.ö. gäller det att man aldrig kan bli same som vuxen och med få rätten att rösta i Sametinget, utan man måste antingen ha samiskt blod i sina ådror och/eller växa upp med samiska som modersmål.

Du som tycks anse att vem som helst, oberoende av var människan föds, talar för språk, har för kulturell bakgrund etc., ska kunna välja sin identitet, borde väl gå i taket av dessa "regler". Eller?
    Varför skulle jag det? Det är inte konstigare än att bara svenska medborgare får rösta i riksdagsvalet. Det har inget med identitet att göra.
  • Dorian Ertymexx
    Centurione skrev 2014-12-25 14:00:32 följande:
    Flickvännen till en av mina närstående (tyvärr...) känner sig som en indiankvinna! Hon klär sig därför ofta i fransigt hjortskinn, mockasiner, indianpärlor, fjädrar i flätan o.s.v.. Hon tror även att hon har ett totemdjur, som är en varg, och därför har hon fullt av vargar på posters på väggarna, som smycken o.s.v.. Hon samlar på indianslöjd som krukor, fjäderarrangemang och snidade totempålar.

Släktforskning som hennes syster gjort visar att det kanske - mycket kanske - kan finnas lite - mycket lite - indianblod i dem. Det skulle i så fall ha varit en nordamerikansk indian på 1700-talet, som tagits till Stockholm som kuriosa, som de skulle härstamma ifrån... Det syns i all fall inte det minsta på dem.

ÄR denna kvinna indian..?
    Definiera "är". Känner hon sig indiansk så får hon känna sig indiansk. Om andra håller med är liksom inte det relevanta.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?