Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-12-15 22:33:45 följande:
    Fast varför ska hon följa etikettsreglerna om andre vice talman inte gör det?
    Ja, alltså, med Kentas förslag så ska ju hela familjen Bernadotte registreras, då de ju är invandrare eller andra generationens invandrare. Lilla Estelle kanske klarar sig i alla fall.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Rataxes skrev 2014-12-16 14:30:35 följande:
    Du får gärna visa på exempel där han brutit mot etiketten i sitt talmansämbete.
    En talman ska - ironiskt nog - inte tala, i alla fall inte som partipolitisk.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-16 18:50:33 följande:
    Sd-hatarna tycker ju att det är positivt med svenskhatande enklaver i Sverige. Berikande för kulturen. Kulturbidrag!
    Nej, det tycker vi inte. Det är därför vi argumenterar emot SD. För vi gillar inte deras svenskhatande enklaver.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-17 00:43:24 följande:
    Ytterligare ett ord du måste slå upp, lingvisten: Enklav
    Jag vet vad enklav är. Har vetat det sedan jag var tonåring. Dryga dig du, om du tror du har något att vinna på det.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-17 01:33:02 följande:
    Hur skulle Sd kunna vara en enklav då? Om du nu vet vad ordet betyder, varför använder du det på fel sätt då?
    För att de är en kulturell enklav. Som JV, fast med vålds- och nationalromantik istället för gud och jesus.
  • Dorian Ertymexx
    Nenne666 skrev 2014-12-17 03:30:39 följande:
    Detta är superjobbigt för mig som har sagt samma sak om och om igen. Att sd kommer ta mer och mer mark ju mer man mörkar, ljuger, plockar meningar ur ett sammanhang, utesluter och uppför sig som 3 år och mobbar, (mobbar iaf enligt skolinspektionens regler). Frågan liknar ingen vettig debatt, utan det har blivit en fråga om hur man ska utesluta varandra. Vart tog politiken vägen här? Vem har diskuterat pensionärerna, på hur länge? Och på det ska man lära barnen på dagis hur man lyssnar på och respekterar varandra. Det funkar ju fan inte om man inte ens kan uppföra sig i en riksdagsdebatt. Och hur fan lyckas ett parti på knappt 6% få skriva dagordningen öht ? Jag försöker vara politiskt oengagerad och hålla en neutral nivå. Men det går ta mig fan inte.. Den här härvan övergår mitt förstånd .
    Bortsett då från att det är precis tvärtom - det är SD som mobbar, mörkar, larvar sig i debatter och beter sig som en treåring.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-17 12:26:11 följande:
    Nu tilltalas vice talmannen i riksdagen, på samiska!

Plenisalen har förvandlats till skolsal med en massa bråkiga elever!

Men, det är kanske en tanke i tiden, att riksdagen blir mångspråkig. Det är ju förtryck mot dem som inte har svenska som modersmål, att de inte ska uttrycka sig på det språk de önskar. Eller?

Borde inte batikhäxorna driva frågan?

Jag menar; det vore ju perfekt...för Sd!
    Lustigt det där. SD-fansen brukar ju mena att om brottstatistiken sammanfaller i ökning med en ökning av antalet invandrare, så är det en kausalitet där. Så då borde det ju rimligen vara kausalitet mellan att SD kom in i riksdagen och den nu massivt, nästan totalt ökade dagisnivån, eller hur?
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-12-17 21:03:01 följande:
    Inget ger så stor intellektuell tillfredsställelse som när en sverigedemokrat blir tillplattad i debatt :)

www.interasistmen.se/youtube/paula-bieler-bli.../
    Jag vet inte jag... tycker det mest blir sådär plågsam lyteskomik... lite som en bilolycka, man vill verkligen inte se, men man kan inte titta bort...
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-12-17 21:25:03 följande:
    Kommer ändå inte gå. Skrattande
    Nej gud förbjud att du försöker vidga dina vyer och utmana dina tankar lite. Det vore ju nästan som om ett JV skulle låta sig lockas av andra tankar än bibelns...
  • Dorian Ertymexx
    Bejje skrev 2014-12-18 00:53:38 följande:
    Folk ökar till SD av flera anledningar. T.ex. Folk  ser hur sjukvården, skolan, äldrevården, vägarna och mycket mer kolapsar för att resurser inte finns till dessa områden. Anledningen är so vanligt att allt mer och mer resurser för varje år läggs på flykringmottagning.

Men även för att man äntligen ser kopplingen mellan alla sjukt ökande misshandelsbrott, våldtäktsbrott, rån och annat som annars har legat på en mycket lägre nivå.

Statistiken visar också att bland t.ex. dessa brott så är det nästan bara utlandsfödda som utför brotten. Självklart som svensk som förstått det hela så vill man då inte ha hit packet som utför dessa hemska dåd mot vårt samhälle.
    Antalet brott har inte ökat statistiskt sett.

Och om du vill satsa på äldrevård, skola och omsorg så kanske du inte ska stötta ett parti som röstade med Alliansen om att just skära ned på dessa saker, och som nu röstar ned varje förslag till förbättringar.

SD röstade för alla jobbskatteavdrag utom ett - och det var nog också mer valstrategi än övertygelse. SD har röstat för sänkta skatter för banker och storföretag. Knappast heller så givande för statens kassakista, eller hur! SD har dessutom röstat för utförsäljning av offentliga resurser, ofta till rena riskkapitalister som suger t vad de kan och sedan drar. SD har också röstat ned förbättringar för åldringsvård. Och dessa tänker du rösta på för att de ska förbättra Sveriges ekonomi? Det är som att se geten äta morötterna men skulla på snigeln i busken!

Vill du rösta SD så gör det, men låtsas för tusan inte att det handlar om ekonomi. Varje tänkande varelse med IQ över 75 vet att SD blåljuger för att få sympatiröster, men sviker sedan så fort rösträkningen är över.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?