Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-12-09 13:11:37 följande:
    Det där är uppenbar lögn. Sd röstade ju på regeringen ungefär i samma utsträckning som Socialdemokraterna gjorde det.
    Dels är det inte sant, och dels spelar det egentligen ingen roll - poängen är att SD röstade MOT sådant som skulle gynnat de som de säger sig värna om. Det är hyckleri på massiv nivå!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Helhet skrev 2014-12-09 23:13:04 följande:
    Tack för att du iaf tänker till! Du är väldigt fördomsfull och är inte objektiv någonstans . Tja svenskar har hatat finnar och juggar, några av mina bästa vänner är det. Men pga det kommer jag aldrig att hålla med några imbecilla , och tja kommunister, vet faktiskt inte vad ni är. För mig är ni sjuktnaiva och lever i en fantasivärld.
    Tack, detsamma!
  • Dorian Ertymexx
    FiaMedFunkk skrev 2014-12-10 00:30:08 följande:
    Och ändå är ni hatare de största hycklarna på forumet.
    Fair enough - förklara för mig hur vi är hycklare.
  • Dorian Ertymexx
    Rataxes skrev 2014-12-11 19:27:58 följande:
    3. Instämmer, vi behöver inte mer religiös nedsmutsning i samhället. Var finns rasismen?

Lustigt då att samma parti vill tvinga på skolan och samhället mer kristendom. Fastän de själva sällan är vidare aktiva kristna. Vilket leder till slutsatsen att "religiös nedsmutsning" är okey om den är kristen, mer specifikt svensk protestantisk, medan andra religioner icke göre sig besvär. Det bryter mot religionsfriheten att favorisera en religion och försöka förbjuda andra, om än indirekt. Klart, sådant som mänskliga rättigheter är väl bara "PK-trams" för SD.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-12-12 11:44:22 följande:
    Du vet väl att det inte är en ideologi..?
    För SD-fans är det en ideologi. De tror att medmänsklighet och empati är något slags ond ideologi.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-12 15:39:33 följande:
    Medmänsklighet och empati är inte kausala begrepp. Det där har du missförstått.

Om man t.ex. har den empatiska förmågan att sätta sig in en pedofils bevekelsegrunder och psyke, så innebär ju inte det att man förordar vare sig kortare eller längre fängelsestraff för det.

Likadant med invandrare/flyktingar. För att man kan sätta sig in i deras psyke, så innebär ju inte det att man måste förorda den hägsta invandringen i Europa för det.

Vad du säger är ju att bara de som hyser samma politiska uppfattning som du, är empatiska och hyser medmänsklighet, och att alla andra inte gör det. Höjden av självgodhet således.

Däremot är det ju så att många som vill framstå som "goda", lägger sig till med somliga åsikter som de uppfattar som att samhället betraktar som "goda", för att vinna fördelar av det. Opportunism, således.
    Nej nej, inte alls! Jag är övertygad om att många som inte delar min syn på politik har empati och medmänsklighet. Vet det till och med! Det är just SD som jag menar saknar dessa egenskaper. Något som de glatt visar prov på gång på gång. De saknar till och med vanlig, hederlig skam och skuldkänsla.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-13 07:48:30 följande:
    F.ö. finns det absolut ingenting som säger att du skulle vara empatisk och hysa medmänsklighet, för att du förespråkar massinvandring.

Däremot tyder ditt Sd-hat på att du just saknar empati, ett ord du verkar ha missförstått helt och hållet.
    Tvärtom, min avsky för SD är faktiskt ett starkt tecken på min empati. Jag bryr mig om mina medmänniskor, därför vill jag inte att de ska behöva uppleva en fascistisk diktatur. Och ja, du kan förneka det för dig själv eller för andra, men det är dit SDs resa är på väg, om de får makt.
  • Dorian Ertymexx
    Velouria skrev 2014-12-13 12:45:58 följande:
    Nu kommer SDs rasism fram.

mobil.dn.se/val/nyval-2015/sd-vill-registrera.../

Det intressanta är att det är en jude som uttalar sig om "raser". Oh well, han behöver inte leta länge för att hitta kriminella med annan ras än den "vita rasen". Hans egen mor är ju en dömd kriminell och av en "annan ras" än den "vita rasen". Och själv är Ekeroth ett fan av att hota folk med järnrör. Tydligen, enligt hans logik, går kriminalitet i arv. Dessutom skall det också appliceras på hela rasen för att förstå samhällsutvecklingen och värderingarna (som uppenbarligen finns i blodet) Och Ekeroth är jude....Vad kan man dra för slutsatser om "raser, om man skulle använda familjen Ekeroth som exempel?

Kent är ju så korkad och vilse att jag tycker synd om honom...Dock skulle han göra jobbet ännu lättare för Hitler om Hitler levde idag.
    Här kommer det riktigt roliga - SD-fansen kommer försvara och värna om den här idén som om det var ett nyvärpt guldägg.

Men föreslå att SD-are ska registreras på precis samma vis, och offerkoftans klagosång kommer ljuda mot högan sky!

Hyckleria hycklera.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-12-13 14:36:43 följande:
    Och här kommer något ännu roligare - i USA, Norge och Danmark är denna motion verklighet.
    Att man ska registrera sverigedemokrater? Ja det förstår jag...
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-13 16:23:48 följande:
    Jag säger ju det, du har inte begripit vad ordet empati betyder. Slå upp!
    Det är lika korkat att mucka språkgräl med en språkvetare som att mucka bråk med en kampkonstnär.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?