• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    nihka skrev 2014-10-25 16:26:14 följande:
    Det finns inga "felberäkningrar". Folk svarar som de svarar. Alla de senaste mätningarna de olika opinionsundersökningsinstituten har gjort visar att i väljaropinionen har SD 8,7-16,7 % för tillfället.

http://status.st/

Du är ju värre än affepaffe, alla SDares statistikguru med sin privatblogg med sina "kalibreringar" där han räknar upp efter siffror som inte finns, men som han tycker borde ligga där han lägger dem. Sedan kallar han det statistik och källhänvisar till SCB. Vilket skämt!

Om du visste något om statistik skulle du veta att man inte kan jämföra ett medelvärde på 4 mätningar en månad med ett på 24 mätningar en annan månad.
    I vilken opinionsmätning efter valet har SD fått 8,7%?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    nihka skrev 2014-10-25 16:35:30 följande:
    Nej det är att agera efter en princip om att ta avstånd från det man ogillar och som är oförenligt med ens värderingar.

Gert du får jättegärna öppna en affärsrörelse tillsammans med en nazist där ni bakar cupcakes ihop men jag skulle aldrig ha något med nazisten att göra överhuvudtaget hur än goda hens bakverk är.

That's the way the cookie crumbles!
    Nu vet jag att den principen som du målar upp inte stämmer med verkligheten hos partierna. Hur som helst kommer den falska principen straffa sig i slutändan för dem andra partierna.

Jag kan gärna vara med i ett band om nazisten eller kommunisten visar sig vara ett musikaliskt geni. Musik förenar människor.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • nihka
    Centurione skrev 2014-10-25 10:35:40 följande:
    Vi fick 15 i en opinionsundersökning nyligen.
    I den allra senaste fick "ni" 12,4%, men det spelar heller ingen roll: SD har 12,9% i riksdagen.
  • nihka
    Gert skrev 2014-10-25 16:41:28 följande:
    Nu vet jag att den principen som du målar upp inte stämmer med verkligheten hos partierna. Hur som helst kommer den falska principen straffa sig i slutändan för dem andra partierna.

Jag kan gärna vara med i ett band om nazisten eller kommunisten visar sig vara ett musikaliskt geni. Musik förenar människor.
    Det är upp till dig om du vill fortsätta sälja ut dig till vänster och höger. Alla kan ju inte leva efter en moralisk kompass fast det kommer att straffa dem i slutändan.
  • nihka
    Gert skrev 2014-10-25 16:37:00 följande:
    I vilken opinionsmätning efter valet har SD fått 8,7%?
    Om du har frågor om mitt källhänvisade inlägg klicka på länken till källhänvisningen. Jag la in fyra likadana länkar särskilt så du inte kunde missa det.
  • Gert
    nihka skrev 2014-10-25 16:50:16 följande:
    Om du har frågor om mitt källhänvisade inlägg klicka på länken till källhänvisningen. Jag la in fyra likadana länkar särskilt så du inte kunde missa det.
    Och SD har inte fått 8,7% i någon opinionsmätning som har varit efter valet. Det sämsta resultat de har fått är 12,4% av Sifo.
  • Gert
    nihka skrev 2014-10-25 16:46:36 följande:
    Det är upp till dig om du vill fortsätta sälja ut dig till vänster och höger. Alla kan ju inte leva efter en moralisk kompass fast det kommer att straffa dem i slutändan.
    Jag säljer inte ut mig till någon. Du låter som en religös fanatiker när du skriver att alla kan inte leva efter en moralisk kompass fast det kommer straffa dem i slutändan.
  • Rataxes
    Gert skrev 2014-10-25 16:56:18 följande:
    Och SD har inte fått 8,7% i någon opinionsmätning som har varit efter valet. Det sämsta resultat de har fått är 12,4% av Sifo.
    Något tröttsamt att det ständigt tjatas om SD i opinionsmätningarna, kan ni inte spara detta tills det (förhoppningsvis) blir dags för nyval?

Glädjande att se att siffrorna för den rödgröna röran ständigt sjunker. Förhoppningsvis har väljarna genomskådat denna usla regering vid det nyval jag hoppas på.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • nihka
    Gert skrev 2014-10-25 16:56:18 följande:
    Varför berättar du detta?
  • Gert
    nihka skrev 2014-10-25 17:07:36 följande:
    Varför berättar du detta?
    För att du inte verkar förstå att en opinionsmätning som skedde innan valet inte har med opinionsmätningarna efter valet att göra.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?