• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    nihka skrev 2014-10-25 17:39:48 följande:
    Min "extrema" politiska övertygelse är att man inte ska slå sig ihop med de vars övertygelse man inte delar.

Du får vara en gnu om du vill, men det finns inget mer "extremt" kön. Shit vad mycket shit du kommer med - som vanligt.
    Vad menar du med slå sig ihop med? Det var ett väldigt luddigt begrepp. Enligt dig ska man inte få baka en sockerkaka tillsammans med en person som inte delar samma uppfattningar. Ja, du är extrem.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • nr55

Suck, suck....

Varför ens besvära sig inom en tråd som denna? Som enbart går ut på slagsmål mellan puckon.

• nihka
    Gert skrev 2014-10-25 22:28:34 följande:
    Vad menar du med slå sig ihop med? Det var ett väldigt luddigt begrepp. Enligt dig ska man inte få baka en sockerkaka tillsammans med en person som inte delar samma uppfattningar. Ja, du är extrem.
    Jag har inte sagt att man inte får. Varsågod att baka så det står härliga till med alla nazister du hittar. Det är ett fritt land.
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-10-25 21:53:50 följande:

Även sverigedemokrater bör väl ha rätt till en andra chans när de avtjänat sina straff? Hade du tyckt samma sak om en vänsterpartist eller feminist med kriminellt förflutet?

Självklart ska man ha en andra chans. Men en gängledare inom organiserad brottslighet? Som dessutom frigavs för ett par år sedan. Han kanske skulle ha prövats lite mer innan man satte in honom i kommunpolitiken..

Politiken är ingen rehabilitering för tungt kriminella! Men detta är symtomatiskt för Sd. I Dalarna är det 10% som har ett kriminellt förflutet.

Men jag antar att du har samma syn på grabbar från tex Rosengård som hoppar in i politiken?
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-10-25 17:19:48 följande:
    Så du menar att man inte kan se en koppling mellan att bränna två vanliga medborgares årslöner på spel och ansvarslöshet med pengar? Ska en med såna problem få styra landet? Låter inte som en pålitlig person.
    Mona Sahlin handlade på allmänhetens bekostnad (hon fick förvisso ersätta allmänheten genom att betala pengarna sedan det hade uppmärksamats) Rosengren betalade på bordell med regeringskortet, Bildt ägnade sig åt oljeaffärer i Sudan, inom Lundin Oil/Petroleum, Gjeijer etc pippade med mindeåriga luder på en bordell i STHLM, och dessutom med luder som var från Östeuropa, vilka sannolikt var spioner, etc.

Att Åkesson ägnar sig åt spel & dobbel med sina egna pengar är i motsats till ovanstående, hans privatsak. Att fulmedia och Sd-hatare på diverse nätfora vill diskutera Åkessons privatliv, är försteiligt men icke desto mindre mycket lågt, en konsekvens av Facebook-kulturen: det gäller att lajka rätt sak, för om du inte uttryckligen är EMOT, så är du naturligtvis FÖR.

Många gillar denna utveckling. Den rimmar med deras intellektuella nivå.
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-10-25 16:26:14 följande:
    Det finns inga "felberäkningrar". Folk svarar som de svarar. Alla de senaste mätningarna de olika opinionsundersökningsinstituten har gjort visar att i väljaropinionen har SD 8,7-16,7 % för tillfället.

http://status.st/

Du är ju värre än affepaffe, alla SDares statistikguru med sin privatblogg med sina "kalibreringar" där han räknar upp efter siffror som inte finns, men som han tycker borde ligga där han lägger dem. Sedan kallar han det statistik och källhänvisar till SCB. Vilket skämt!

Om du visste något om statistik skulle du veta att man inte kan jämföra ett medelvärde på 4 mätningar en månad med ett på 24 mätningar en annan månad.
    Det är ett vetenskapligt faktum att opinionsinstituten underskattar väljarsympatierna för Sd. Har det undgått dig? Eller spelar du bara dummare än vad du är?

Se t.ex. Henrik Ekengren Oscarsson: "? Det är alltid en stor utmaning att få SD rätt. De ligger alltid lite lägre i opinionsmätningar än det faktiska resultatet. Det har aldrig hänt att man överskattat stödet för SD. Det är ett systematiskt fel som vi inte riktigt vet vad det beror på."
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19532228.ab#
  • oddberg

Att väldigt många väljare inte gillar SD är inte så konstigt. När partiet bildades påminde det i mångt och mycket om ett nazistpartil På den tiden kallade sig SD för Sverigepartiet och använda ett "solkors" eller "solhjul" som partimärke. Det var exakt samma tecken som det öppet nazistiska Nordiska Rikspartiet hade som symbol. Exakt samma tecken använde även Vidkun Quislings norska nazistparti under den tyska ockupationen.
    SD:s partiledning har sedan dess successivt röjt upp inom organisationen och kastat ut de värsta nazisterna, extremisterna, judehatarna och rasisterna.
    Det tar tid för alla nybildade partier att vinna väljarnas förtroende. Så var det för Kristdemokraterna, som vid starten hade många överspända religiösa stollar som aktiva medlemmar. I Miljöpartiet fanns från början många extrema "miljötalibaner" som inte begrep sig på vanlig politik.
    För SD, med sitt närmast nazistiska förflutna, tog det extra lång tid att vinna folks förtroende. Det är inget konstigt med det. Det ska inte vara alltför lätt för nya partier att vinna väljarnas förtroende.

• sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2014-10-26 01:28:05 följande:

Självklart ska man ha en andra chans. Men en gängledare inom organiserad brottslighet? Som dessutom frigavs för ett par år sedan. Han kanske skulle ha prövats lite mer innan man satte in honom i kommunpolitiken..

Politiken är ingen rehabilitering för tungt kriminella! Men detta är symtomatiskt för Sd. I Dalarna är det 10% som har ett kriminellt förflutet.

Men jag antar att du har samma syn på grabbar från tex Rosengård som hoppar in i politiken?

Med grabbar från Rosengård menar jag den lilla klick som hängett sig åt kriminalitet.

Börjar bli trött tydligen.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?