• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-10-26 12:21:36 följande:

Tillägg:

Jag ser inga problem med att reformerade brottslingar blir politiker men då ska det ske med öppna kort och så verkar inte fallet vara här. Fult mot väljarna av lokala SD att "kuppa" in kandidat efter valet.

Det går ju inte att tillsätta tomma stolar efter valet, hur menar du att de kuppar?

Däremot är det väldigt fel att man ska kunna ha öppna valsedlar så personer kan kryssa in personer som Per Öberg utan att han stod med på listan. Det är enligt mig ett hot mot demokratin.
  • nihka
    oddberg skrev 2014-10-26 10:23:44 följande:

Nej Nihka, så menar jag inte. De värsta extremisterna försvann från SD  vid en partisplittring för drygt tio år sedan, då ultrapartiet Nationaldemokraterna (numera nedlagt) bildades.
    SD har utvecklats i realpolitisk riktning och blivit allt mer likt de missnöjespartier som finns i Norge och Danmark. Alla politiska partier som hamnat i riksdagen utvecklas realpolitiskt på den ursprungliga målsättningarnas bekostnad.
    SD har således slopat sina gamla krav på dödsstraffets återinförande och utvisning av all "utomeuropeiska invandrare" som anlänt till Sverige efter 1975.
    Det kanske blir folk av sverigedemokraterna också med tiden.

Nej, det var jag som menade det. Jag gör inte skillnad på nazister, extremister, judehatare och rasister light och hard core och inte heller på om man bara lyfter fram några eller många.

De partier SD säger sig likna i våra nordiska grannländer är samma partier som vägrar SD tillträde i deras EU-parlamentsgrupper. SD är i stället med EFDD-gruppen. Senaste tillskottet där är högerextremister från Polen så nu är gruppen back in business.

Den nya gruppmedlemmen som SD ska jobba med heter Iwaszkiewicz. Han tillhör det polska nationalistiska Nya högerkongressen vars ledare Janusz Korwin-Mikke tidigare sagt att ?demokrati är dumt?. Partiledaren vill även avskaffa alla skatter, förbjuda rösträtt, abort och homosexuellt partnerskap. Funktionshindrade ska inte heller få vistas på offentliga platser, enligt Korwin-Mikke.

http://www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlamentet
    Iwaszkiewicz tillhör det polska nationalistiska Nya högerkongressen vars ledare Janusz Korwin-Mikke tidigare sagt att ?demokrati är dumt?. Partiledaren vill även avskaffa alla skatter, förbjuda rösträtt, abort och homosexuellt partnerskap. Funktionshindrade ska inte heller få vistas på offentliga platser, enligt Korwin-Mikke. - See more at: www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlamentet
    Iwaszkiewicz tillhör det polska nationalistiska Nya högerkongressen vars ledare Janusz Korwin-Mikke tidigare sagt att ?demokrati är dumt?. Partiledaren vill även avskaffa alla skatter, förbjuda rösträtt, abort och homosexuellt partnerskap. Funktionshindrade ska inte heller få vistas på offentliga platser, enligt Korwin-Mikke. - See more at: www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlamentet
    EFDD-gruppen.
    EFDD-gruppen.
    EFDD-gruppen.
  • nihka
    nihka skrev 2014-10-26 12:29:25 följande:
    Nej, det var jag som menade det. Jag gör inte skillnad på nazister, extremister, judehatare och rasister light och hard core och inte heller på om man bara lyfter fram några eller många.

De partier SD säger sig likna i våra nordiska grannländer är samma partier som vägrar SD tillträde i deras EU-parlamentsgrupper. SD är i stället med EFDD-gruppen. Senaste tillskottet där är högerextremister från Polen så nu är gruppen back in business.

Den nya gruppmedlemmen som SD ska jobba med heter Iwaszkiewicz. Han tillhör det polska nationalistiska Nya högerkongressen vars ledare Janusz Korwin-Mikke tidigare sagt att ?demokrati är dumt?. Partiledaren vill även avskaffa alla skatter, förbjuda rösträtt, abort och homosexuellt partnerskap. Funktionshindrade ska inte heller få vistas på offentliga platser, enligt Korwin-Mikke.

http://www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlamentet
    EFDD-gruppen.
    EFDD-gruppen.
    EFDD-gruppen.
    Något blev fel. Så här skulle det se ut:

• Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-10-26 12:28:56 följande:
    Det går ju inte att tillsätta tomma stolar efter valet, hur menar du att de kuppar?
    Däremot är det väldigt fel att man ska kunna ha öppna valsedlar så personer kan kryssa in personer som Per Öberg utan att han stod med på listan. Det är enligt mig ett hot mot demokratin.
    Du får väl be nån riksdagsman att motionera om en ändring av vallagen...
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-10-26 09:56:22 följande:
    Om man inte badar i pengar så är det sjukt att spela bort en halv miljon på nätspel.
    Så talar moralisten!

Vem f-n är du att tala om vad folk ska göra med sina pengar? Vad tycker du om dem som reser upp hundratusentals kronor per år? Köper dyra bilar? Bygger flotta verandor? Köper prylar till sina barn? Lägger 300 tusen på att bestiga Mount Everest? Plastikopererar sig? Dricker champagne för 5000 spänn/flaskan? Låter sy upp skräddarsytt? Listan kan göras hur lång som helst.

Ni moralister är så förutsägbara. Vad det handlar om är att ni anser att alla som inte värderar världen och dess innehåll just som ni, är "sjuka". Och ofta - det är iaf min erfarenhet -, så är moralister mediokra, osäkra individer. Ni står inte för ERT beteende och bevekelsegrunder, utan har ett behov av att utdefiniera dem som inte är som ni, att märka dem som avvikare. Ni moralister är per definition mobbare: Mob rules.

"Break the circle and stop the movement, the wheel is thrown to the ground
    Just remember it might start rolling and take you right back around

You're all fools!
    The Mob Rules!"
  • Philipsson

Snygg och kolk sågning Leif GW gör av SVT:s programserie om Kärrtorp:

"Det är också detta som programmet i allt väsentligt handlar om. Om rättegången, domen och mest av allt om Irene själv. Om "vänsteraktivisten Irene", hennes livslånga kamp mot fascism och nazism och hennes strävan att bygga ett bättre samhälle för våra barn"

"Den Irene jag känner är nämligen en annan som inte har ett Pillekvitt gemensamt med hennes egen beskrivning. En notorisk kåkfarare som bara under de senaste dryga tjugo åren dömts till ett tiotal fängelsestraff på allt ifrån några år till någon månad och hos polisen finns noterad för hundratals brott; narkotika, våld mot tjänsteman, olaga vapeninnehav, rattfylleri, grova olovliga körningar och allt det där andra som följer naturligt av att man lever ett helt igenom kriminellt liv och ger fullkomligt Faderulingen i de lagar och förordningar som skall gälla oss alla."

www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/leif-gw-persson-en-fraga-om-trovardighet-1/

Och denna Irene utmålar alltså SVT som nån slags "hjälte". Är det inte dags att avskaffa s.k. public service? Dessa kanaler ägnar sig ju uppenbarligen åt medveten förfalskning av verkligheten, för licenspengar!

• Centurione
    sjuttiofemman skrev 2014-10-26 15:22:37 följande:

Sd gör nytta i riksdagen..

slutpixlat.blogspot.se/2013/10/svar-en-ed-for-kung-stat-och-fosterland.html

De har noll koll som vanligt men visar sin rasism genom att göra det så svårt som möjligt att bli medborgare i vårt land.

Fast jag ser inget konstigt med de kraven. Möjligen kunde man utesluta det där med kungen, för det är inte alla infödda svenskar heller som skulle vilja svära honom någon trohetsed..
  • Centurione
    Philipsson skrev 2014-10-26 14:25:23 följande:

Snygg och kolk sågning Leif GW gör av SVT:s programserie om Kärrtorp:

"Det är också detta som programmet i allt väsentligt handlar om. Om rättegången, domen och mest av allt om Irene själv. Om "vänsteraktivisten Irene", hennes livslånga kamp mot fascism och nazism och hennes strävan att bygga ett bättre samhälle för våra barn"

"Den Irene jag känner är nämligen en annan som inte har ett Pillekvitt gemensamt med hennes egen beskrivning. En notorisk kåkfarare som bara under de senaste dryga tjugo åren dömts till ett tiotal fängelsestraff på allt ifrån några år till någon månad och hos polisen finns noterad för hundratals brott; narkotika, våld mot tjänsteman, olaga vapeninnehav, rattfylleri, grova olovliga körningar och allt det där andra som följer naturligt av att man lever ett helt igenom kriminellt liv och ger fullkomligt Faderulingen i de lagar och förordningar som skall gälla oss alla."

www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/leif-gw-persson-en-fraga-om-trovardighet-1/

Och denna Irene utmålar alltså SVT som nån slags "hjälte". Är det inte dags att avskaffa s.k. public service? Dessa kanaler ägnar sig ju uppenbarligen åt medveten förfalskning av verkligheten, för licenspengar!

Jo, och jag uppmärksammade detta redan i morse. Det syns för övrigt på hennes ögon, att hon är spritt språngande galen. Otäckt att sådana går lösa.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-10-26 14:00:04 följande:

Så talar moralisten!

Vem f-n är du att tala om vad folk ska göra med sina pengar? Vad tycker du om dem som reser upp hundratusentals kronor per år? Köper dyra bilar? Bygger flotta verandor? Köper prylar till sina barn? Lägger 300 tusen på att bestiga Mount Everest? Plastikopererar sig? Dricker champagne för 5000 spänn/flaskan? Låter sy upp skräddarsytt? Listan kan göras hur lång som helst.

Ni moralister är så förutsägbara. Vad det handlar om är att ni anser att alla som inte värderar världen och dess innehåll just som ni, är "sjuka". Och ofta - det är iaf min erfarenhet -, så är moralister mediokra, osäkra individer. Ni står inte för ERT beteende och bevekelsegrunder, utan har ett behov av att utdefiniera dem som inte är som ni, att märka dem som avvikare. Ni moralister är per definition mobbare: Mob rules.

"Break the circle and stop the movement, the wheel is thrown to the ground

Just remember it might start rolling and take you right back around

You're all fools!

The Mob Rules!"

Har inget emot att folk slösar bort sina pengar. Men det här är en partiledare som ska ha hand om fördelningen av Sveriges skattemedel. Hade han spelat bort 5000kr eller det dubbla (vilket ändå är mycket pengar) så hade jag inte sagt något. Men en halv miljon är sjukt mycket och visar på att man inte har begrepp om pengars värde. En sån person vill inte jag ska leda landet, oavsett partifärg. Men Åkesson blir så sjukt och onormalt dyrkad inom de egna leden att han är immun mot precis allt.

Det är inte underligt att vissa gör paralleller till en viss diktator som regerade för 80 år sedan.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?