• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Centurione
    nihka skrev 2014-10-25 17:31:29 följande:
    Jaha. Så det folk tyckte innan valet för en månad sedan har inget med vad folk tycker efter valet? Intressant.

Jag har tagit med samtligas SENASTE undersökningar, angett spannet 8,7-16,7 och sagt att någonstans däremellan ligger troligtvis sympatierna. Du tar den högsta noteringen när 4 av 24 finns för oktober och påstår att sympatierna ligger där och över den högsta siffran.

God natt!
    Det ÄR faktiskt så, om du kollar runt överallt bland politiska kommentarer i dagspressen, att man slutar räkna opinionsresultaten FÖRE valet, då man fått själva valresultatet. Det är ganska självklart. Då får man ju facit, och efter det kan man mycket väl vilja rösta annorlunda. T.ex. för att skapa ett stabilare parlamentariskt läge, eller för att man är missnöjd med de ministrar som utsetts.
  • nihka
    Gert skrev 2014-10-25 17:25:03 följande:
    Jag har ingen extrem politisk övertygelse som ni SD-motståndare verkar leva efter. Men jag är man och du är antagligen kvinna. Kvinnor brukar var mer extrema än män.
    Min "extrema" politiska övertygelse är att man inte ska slå sig ihop med de vars övertygelse man inte delar.

Du får vara en gnu om du vill, men det finns inget mer "extremt" kön. Shit vad mycket shit du kommer med - som vanligt.

• nihka
    Centurione skrev 2014-10-25 17:25:37 följande:
    Vad har han gjort menar du

Fast frågan är om de gamla spanska familjerna skulle acceptera en måg på den grunden..?
    Precis som alla idrottsmän och kvinnor varit någon som visat vad man kan åstadkomma med ansträngning och målmedvetenhet. Det är alltid ett uppsving för idrotter där det finns framgångsrika utövare.

Det beror på om dessa spanjorer tänker som dig eller mig. Sedan får man ju söka sig till likasinnade och inte kasta sig in bland hajarna. Så gör ju alla de andra riksdagspartierna till SDs stora förtret.
  • nr55
    Rataxes skrev 2014-10-25 17:00:13 följande:
    Något tröttsamt att det ständigt tjatas om SD i opinionsmätningarna, kan ni inte spara detta tills det (förhoppningsvis) blir dags för nyval?

Glädjande att se att siffrorna för den rödgröna röran ständigt sjunker. Förhoppningsvis har väljarna genomskådat denna usla regering vid det nyval jag hoppas på.
    Saker blir inte alltid som man tänker sig. Vem vet vad den rödgröna "soppan" hittar på under de följande 4 åren. De kanske vänder världen tillrätta under lika lång tid som det tog blockkramarna att vända upp och ned på allt...
  • nihka
    Centurione skrev 2014-10-25 17:38:00 följande:
    Det ÄR faktiskt så, om du kollar runt överallt bland politiska kommentarer i dagspressen, att man slutar räkna opinionsresultaten FÖRE valet, då man fått själva valresultatet. Det är ganska självklart. Då får man ju facit, och efter det kan man mycket väl vilja rösta annorlunda. T.ex. för att skapa ett stabilare parlamentariskt läge, eller för att man är missnöjd med de ministrar som utsetts.
    Absolut, men i brist på inga siffror ALLS för innevarande månad för 20 av 24 institut ville jag visa på orimligheten att lägga sig på ett medel över det högsta resultatet. 

Gert fattar lite selektivt men någon gång kanske en överföringsförmåga på lika riggade resonemang infinner sig.
  • nr55

Alla är intresserade utav ett stabilt parlamentariskt läge. Den som tycker annorlunda och strävar efter ett sådant läge är enbart ute efter att jävlas med alla andra, eller har svårigheter att samarbeta med andra...

• sverker11
    sjuttiofemman skrev 2014-10-25 17:21:24 följande:
    Jag hörde samma program och håller inte med. Lyssna igen. P3 dokumentär var det som sände programmet.
    Nej du hörde inte samma program. Jag lyssnar bara på P1 så jag har inte hört någon P3 dokumentär. Jag kan därför inte uttala mig om vad som sagts i någon P3 dokumentär men däremot vet jag att den som avslöjade Sahlins fiffel sade sig vara förvånad över att så många gick på tobleronemyten.

Vidare framkom det att Sahlins fiffel inte var någon engångsföreteelse utan att hon redan hade gjort sig skyldig till upprepat fiffel med statens kontokort. Hon hade även vid flera tillfällen fått påstötningar om att hon inte fick använda sitt tjänstekort till privata inköp.
  • sjuttiofemman

Fortfarande nyfiken på varför Sd vill dela in svenska folket i svenskar och invandrare. Och varför svenskfödda inte duger som svenskar enligt Sd om de har en något mörkare hud eller har en antydan till utländskt utseende.

• Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-10-25 21:29:57 följande:

Ännu en "osaklig" granskning av Sd.

President i Bandidos och som släpptes ut ur fängelset för ett par år sedan. Låter som en sympatisk person..

mobil.dn.se/nyheter/politik/sd-politiker-tidigare-i-bandidos/

Även sverigedemokrater bör väl ha rätt till en andra chans när de avtjänat sina straff? Hade du tyckt samma sak om en vänsterpartist eller feminist med kriminellt förflutet?
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?