• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman

Fortfarande nyfiken på hur Sd-förespråkarna ska försöka bortförklara Sd´s utspel för att minska demokratin i Sverige.
    Eller är jag svenskfientlig nu? Bäst ni deporterar mig till ett spartanskt fängelse med hög säkerhet nära gränsen så ni kan slänga ut mig sen. Varför inte gå hela vägen och döpa dessa fängelser till koncentrationsläger??

• Centurione
    Velouria skrev 2014-11-14 18:33:40 följande:
    Du anser alltså att islam är djävulens religion och att muslimer är onda människor?
    Nej, så behöver det inte alls vara. Det finns naturligtvis en massa muslimer i världen som bara är lite lagom vardagstroende, och inte tillämpar några av de extrema uttrycken för islam. Men man ska vara medveten om att det FINNS farliga bitar i islamkompotten. Uppfattningen om att islam helst bör ta över hela världen, och att unga män är skyldiga att delta i dessa "heliga krig" och kommer att belönas på olika sätt i Paradiset om de stupar, är en. Uppfattningar av att kvinnor som brutit emot islams sedlighetsregler saknar människovärde, och kan våldtas eller dödas utan att det ses som ett brott, är en annan.

Och problemet är, att det de senaste decennierna inte är de liberala muslimerna (typ de flesta i Nordafrika) eller högutbildade (typ iranierna som flydde när shahen störtats) som har kommit hit i stora skaror. Utan det är just de muslimer med låg utbildning och en extrem och primitiv form av islam - ofta dessutom parad med kulturella sedvänjor (t.ex. kvinnlig omskärelse) som fanns redan före islam, vilket blir ännu farligare när de tas upp i religionsutövningen och görs till ett gudasänt krav - som har kommit hit. 
  • Centurione
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-14 20:49:03 följande:
    Har faktiskt kollat på hus i Spanien. Costa del sol har en hel del billiga fastigheter nu.

Tror inte det blir inbördeskrig dock, men alla sociala förmåner kommer vara gone om 5-10 år.
    Fast Spanien är väldigt dyrt - då måste man få en hög pension om man ska kunna leva där.
  • Centurione
    sjuttiofemman skrev 2014-11-14 22:24:44 följande:

Fortfarande nyfiken på hur Sd-förespråkarna ska försöka bortförklara Sd´s utspel för att minska demokratin i Sverige.
    Eller är jag svenskfientlig nu? Bäst ni deporterar mig till ett spartanskt fängelse med hög säkerhet nära gränsen så ni kan slänga ut mig sen. Varför inte gå hela vägen och döpa dessa fängelser till koncentrationsläger??

Minska demokratin..? Det är ju Sd som har lyckats INFÖRA lite demokrati igen, eftersom de har gett svenska folket ett alternativ att rösta på, som i mångt och mycket stämmer med vad vanligt folk faktiskt tycker. INGET annat parti vågar ju gå ut med att de vill minska invandringen t.ex., och till och med Kd har börjat springa på PRIDE-parader och fjanta...
  • sjuttiofemman
    Centurione skrev 2014-11-14 23:39:39 följande:

Minska demokratin..? Det är ju Sd som har lyckats INFÖRA lite demokrati igen, eftersom de har gett svenska folket ett alternativ att rösta på, som i mångt och mycket stämmer med vad vanligt folk faktiskt tycker. INGET annat parti vågar ju gå ut med att de vill minska invandringen t.ex., och till och med Kd har börjat springa på PRIDE-parader och fjanta...

Sd vill förbjuda svenskfientliga organisationer. Fundera en gång till på detta, ni vill förbjuda organisationer som kan sorteras in under ett begrepp som ni själva hittat på vid den tiden då sverigedemokrater sprang runt med nazi-uniformer på sina möten. Vilka organisationer syftar ni inom sd på? Vänsterpartiet? Expressen? Expo? IRM? SVT?

Om riksdagen beslutar om något ni ogillar (dvs svenskfientligt), vill ni upplösa riksdagen då och införa en enpartistat med Sd som enda parti?

Lägg sedan till inskränkningar för mörkhyade svenskar att få rösta och engagera sig politiskt så inskränker ni demokratin ännu mer. Plus er motion om särlagstiftning för "invandrare".

Men jag är tacksam att ni börjar visa ert rätta jag nu, det gör det lättare för oss meningsmotståndare.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-11-15 00:49:59 följande:
    Sd vill förbjuda svenskfientliga organisationer.
    Oj, herregud! Vill dom?! Vilka nazister! 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anghammarad
    Gert skrev 2014-11-15 08:32:09 följande:
    Oj, herregud! Vill dom?! Vilka nazister! 
    Bra där Gert. Känns tryggt att veta att det iaf finns någon som man till 100% vet var  man har och vad man kan förvänta sig.
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-11-15 00:49:59 följande:
    Sd vill förbjuda svenskfientliga organisationer. Fundera en gång till på detta, ni vill förbjuda organisationer som kan sorteras in under ett begrepp som ni själva hittat på vid den tiden då sverigedemokrater sprang runt med nazi-uniformer på sina möten. Vilka organisationer syftar ni inom sd på? Vänsterpartiet? Expressen? Expo? IRM? SVT?

Om riksdagen beslutar om något ni ogillar (dvs svenskfientligt), vill ni upplösa riksdagen då och införa en enpartistat med Sd som enda parti?

Lägg sedan till inskränkningar för mörkhyade svenskar att få rösta och engagera sig politiskt så inskränker ni demokratin ännu mer. Plus er motion om särlagstiftning för "invandrare".

Men jag är tacksam att ni börjar visa ert rätta jag nu, det gör det lättare för oss meningsmotståndare.
    Tänk om vi istället förbjöd antidemokratiska organisationer och organisationer som inte lever upp till FNs deklaration av de mänskliga rättigheterna. Då skulle SD och broderpartiet SvP ligga pyrt till enligt mångas definitioner, förutom deras egna definitioner så klart Oskyldig

Motioner? Någon? Baby
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-11-15 12:48:29 följande:

Tänk om vi istället förbjöd antidemokratiska organisationer och organisationer som inte lever upp till FNs deklaration av de mänskliga rättigheterna. Då skulle SD och broderpartiet SvP ligga pyrt till enligt mångas definitioner, förutom deras egna definitioner så klart 

Motioner? Någon?

Oj vad tyst det blev från Sd-lobbyn. Tar det som ett bifall :)
  • Digestive
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-14 20:37:08 följande:

Det vore ganska kul om Alliansen fick köra landet i botten. Jag hade flyttat till ett bättre land och aldrig sett mig om.Sen kunde ni betala för eländet.

Som hitintills alltså - stabilast ekonomi i hela Europa, ekonomiska bedrifter som hamnar ända bort på New York Times omslag, europeisk utklassning angående återhämtning efter finanskris och det enda Europeiska landet som har kunnat betala på sin statsskuld överhuvudtaget det senaste? Ja, jämmer och elände på den punkten alltså!! Tror nog att folk överlever 4 år till med en sådan, heh, finansmisshandel..

Så, Sverige gynnas alltså bättre av att just storreformera om hela landet fundamentalt, när en ny finanskris stundar om 2-4 år?

"- Sådär, nu har vi fått till landet så som vi vill ha det på pappret, det kostade bara några tiotals miljarder samt tog 2 år att ens gå igenom men nu behöver bara Sverige ställa om sig i ytterligare några år så att reformerna börjar ge plus överhuvudtaget efter omställningen. Skulle vice statsminister kunna hjälpa Stefan Löfven med att skrapa trisslotterna som Sverige ska leva på så länge, medan finansministern ringer upp den där oförskämda finanskrisen och ber hen vänta i minst 3 år till?"

Gillar den där fantastiskt komiska bilden av främst moderater men om högerpolitik överlag; att det hela ses som girigt och fyllt upp till bredden med finanshajar utan minsta hänsyn, men som samtidigt inte skulle kunna ett dyft om finanser och gör heltokiga ekonomiska beslut stud i kvarten. Även typiskt tre medlemmar i Bilderberggruppen, att inte ha koll på ekonomisk politik.

Sverige har inte en chans att bygga upp ordentliga skyddsvallar och ordna gedigna besparningar via ett regeringsskifte till röd politik - I TID till nästa finanskris. Hur lång tid tog det inte för Alliansen för att överhuvudtaget driva igenom alla sina primärreformer, 6 år?

Ett regeringsskifte till rött bör ha MINST 5 års reformutrymme sett i tid och med hänsyn till kommande finanskris. Det vill säga att regeringsskiftet istället borde uppstå 2018 som tidigast.

Förstår dock de som resonerar med hjärtat rent ideologiskt i denna fråga, dock inte läge för blott ideologisk lyx och ren förnöjdsamhet nu. Att folk har "tröttnat på det här" betyder inte att det ligger något förnuftigt eller pragmatiskt bakom drivet, utan det handlar om något helt annat, om känsla och ideologi.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?