• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Centurione skrev 2014-12-25 14:00:32 följande:
    Flickvännen till en av mina närstående (tyvärr...) känner sig som en indiankvinna! Hon klär sig därför ofta i fransigt hjortskinn, mockasiner, indianpärlor, fjädrar i flätan o.s.v.. Hon tror även att hon har ett totemdjur, som är en varg, och därför har hon fullt av vargar på posters på väggarna, som smycken o.s.v.. Hon samlar på indianslöjd som krukor, fjäderarrangemang och snidade totempålar.

Släktforskning som hennes syster gjort visar att det kanske - mycket kanske - kan finnas lite - mycket lite - indianblod i dem. Det skulle i så fall ha varit en nordamerikansk indian på 1700-talet, som tagits till Stockholm som kuriosa, som de skulle härstamma ifrån... Det syns i all fall inte det minsta på dem.

ÄR denna kvinna indian..?
    Definiera "är". Känner hon sig indiansk så får hon känna sig indiansk. Om andra håller med är liksom inte det relevanta.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-12-25 16:00:26 följande:
    Jaha nu har rassepacket tänt eld på en moské igen. Idioter!
    Nu drar du för snabba slutsatser igen. När det brann i en moske i Norrköping visade det sig att det var interna motsättningar som låg bakom. Då tvärdog medieintresset.
    Eftersom det är medias runkfantasi No. 1 blåses detta automatiskt upp i kvällstidningarna och hos twittervänstern.

Givetvis är mordbrand alltid avskyvärt. Hoppas man får tag i mordbrännaren och dömer personen/rna till lååånga fängelsestraff.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-12-25 18:34:49 följande:

Givetvis är mordbrand alltid avskyvärt. Hoppas man får tag i mordbrännaren och dömer personen/rna till lååånga fängelsestraff.

Det håller jag med om.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-12-26 10:03:09 följande:

"Hatet mot muslimer har insifierats".

www.svt.se/nyheter/sverige/islamiska-forbundet-har-gatt-fran-ord-till-handling

Tja, det är väl inte så konstigt med tanke på att civila människor halshuggs i islams namn.

Tror du också att det är sverigedemokrater som har bombat Malmö under julhelgen?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-12-26 11:33:58 följande:

Tja, det är väl inte så konstigt med tanke på att civila människor halshuggs i islams namn.

Tror du också att det är sverigedemokrater som har bombat Malmö under julhelgen?

Fast hatet mot islam pågick långt innan isis började terrorisera omvärlden. Sd är inte sena att underblåsa detta hat med sin retorik.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-12-26 11:37:16 följande:
    Fast hatet mot islam pågick långt innan isis började terrorisera omvärlden. Sd är inte sena att underblåsa detta hat med sin retorik.
    Hatet mot islam började väl intensifieras när muslimska terrorister flög in i World Trade Center och mördade tusentals civila människor. Allt i islams namn.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Centurione
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-25 16:34:10 följande:
    Definiera "är". Känner hon sig indiansk så får hon känna sig indiansk. Om andra håller med är liksom inte det relevanta.
    Det skulle vara relevant, om hon t.ex. försökte få arbetstillstånd, uppehållstillstånd och medborgarskap i USA, på grunden att hon är Native American. Det skulle även vara relevant, om hon väl där sökte bidrag och stipendier som endast är avsedda för Native Americans - typ för att få hålla på med indianskt hantverk, som inte är självbärande utan till stor del finansieras genom skatterna. Eller om hon begärde att få sitta med i någon lokal styrelse i ett indianreservat. Eller vara representant för indianerna i kongressen.
  • nihka
    Centurione skrev 2014-12-25 14:00:32 följande:
    Flickvännen till en av mina närstående (tyvärr...) känner sig som en indiankvinna! Hon klär sig därför ofta i fransigt hjortskinn, mockasiner, indianpärlor, fjädrar i flätan o.s.v.. Hon tror även att hon har ett totemdjur, som är en varg, och därför har hon fullt av vargar på posters på väggarna, som smycken o.s.v.. Hon samlar på indianslöjd som krukor, fjäderarrangemang och snidade totempålar.

Släktforskning som hennes syster gjort visar att det kanske - mycket kanske - kan finnas lite - mycket lite - indianblod i dem. Det skulle i så fall ha varit en nordamerikansk indian på 1700-talet, som tagits till Stockholm som kuriosa, som de skulle härstamma ifrån... Det syns i all fall inte det minsta på dem.

ÄR denna kvinna indian..?
    Det är väl inte helt ovanligt att svenska rasister hävdar sitt nordiska ursprung på liknande haltande grunder med samma grad av att det mycket kanske - kan finnas lite - mycket lite - vikingablod i dem.

Fortfarande, det avgör varken du eller jag.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?