• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-12-30 20:41:31 följande:
    Du har nog missuppfattat vad SD är.
    Japp, det är ett skattesmitarparti.

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Anders2015 skrev 2014-12-30 21:30:31 följande:
    Det är det som är frågan ska vi öppna dörrarna som Miljöpartiet vill som Vänstern vill, hur många ska vi ta in 100000 till 1000000 till 10000000 osv om man öppnar dörrarna så finns det inget stop. Siffrorna är enorma Sverige går emot Norden och övriga Europa, vi är rädda för att säga vad vi tycker. Vi pratar om det hemma, på arbetsplatsen, hos vänner. Det är så annars skulle inte 13% röstat på SD, över 50% av alliansen vill samarbeta med SD, 26% av den röd gröna soppan vill samarbeta. Så visst är det en mörkläggning från Journalister, debatörer, media folk. De sistnämda har orsakat denna fega bubbla, gjort att det blivit fult att tycka till med en egen åsikt, tycker det är ett hemskt klimat vi svenskar skapat. 

Paneler i tv soffa som ex,Miljö och Vänster bjuds in, sossar och moderater sitter redan där. Dem skrattar och håller nästan med varandra i allt.Är det vad tittarna vill se svar NEJ. Man vill se olika åsikter debatteras men det vågar varken Panelen eller journalisterna bjuda upp till då kan dem känna sig obekväma och rädda.

Ja sägare är vad dem är och till viss mån lycko sökare och det är farligt och fel. Att politiker är hala som ålar och rädda för att stå upp och svara ärligt vet vi, men när Journalister är konflikt rädda och JA sägare i vissa frågor är nästan mer skärmmande.

Man behöver inte rösta på SD för att se denna galenskap vi i Sverige har skapat, man behöver bara öppna ögonen sedan våga utrycka sig.
    Rättelse: Man behöver öppna ögonen, läsa och tro på "fakta" från Avpixlat och Affes Blogg, och rent allmänt agera som en naiv, lättlurad hatmånglare. Och sedan våga uttrycka sig anonymt (ack så modigt).
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-12-30 22:36:41 följande:
    Okej. För det första vill inte SD stoppa invandringen. De vill minska invandringen med 90%, till samma nivåer som Danmark och Finland har.

Man kan inte skylla det politiska kaoset enbart på SD. SD vill bara få inflytande eftersom dom är det tredje största partiet. SD vill inte vara isolerade i fyra år, som dom första fyra åren i riksdagen.

Endast 10% av SD:s väljare placerar sig på vänsterkanten.

www.metro.se/nyheter/sa-placerar-sig-sds-valj...!PSiS4tU77W2oA/

Frångå praxis är något som inte bara SD har gjort. Förra hösten frångick S, MP och V praxis när dom lyfte ut frågor från den dåvarande regeringens budget.

Det där med järnrör är bara så tramsigt att det ids jag inte svara på.
    Men vilket tjurskit! Nähä, de vill inte vara isolerade, så de tänker sabotera för hela Sverige då. Moget! Vare sig V, MP eller något annat parti som SD hatar och vill isolera skulle ens drömma om att agera på ett liknande sätt. SD sätter sin status högre än Sveriges väl och ve. Det har de tydligt visat nu.
  • Dorian Ertymexx

MrFahrenheit skrev 2014-12-31 01:20:23 följande:
    Uppenbarligen inte.

NOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-31 12:42:39 följande:
    Rättelse: Man behöver öppna ögonen, läsa och tro på "fakta" från Avpixlat och Affes Blogg, och rent allmänt agera som en naiv, lättlurad hatmånglare. Och sedan våga uttrycka sig anonymt (ack så modigt).
    Tror inte att det är så många av nätspammarna som klarar av ett vanligt jobb.

Så det är nog orättvist att anklaga dem för skattesmitning - soc-bidrag är väl inte skattepliktiga antar jag.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-12-31 12:37:02 följande:
    Nä, SD är inte fascister, dom är bara konservativa.
    Haha, du skämtar va? Roligt i så fall!
  • Dorian Ertymexx
    FDFMGA skrev 2014-12-31 12:53:37 följande:
    Tror inte att det är så många av nätspammarna som klarar av ett vanligt jobb.

Så det är nog orättvist att anklaga dem för skattesmitning - soc-bidrag är väl inte skattepliktiga antar jag.
    Jo, alla inkomster är skattepliktiga.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-31 12:55:21 följande:
    Haha, du skämtar va? Roligt i så fall!
    Vet du vad en fascist är?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert

En majoritet av alliansväljarna vill se SD-samarbete och nästan en tredjedel av de rödgröna väljarna vill se ett SD-samarbete. SD-motståndet blir mindre och mindre. Glad Kanske har det sovande folket börjat vakna nu.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-12-31 12:57:04 följande:
    Vet du vad en fascist är?
    Japp. Vet du?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?