• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert

Om man flyr för sina liv borde väl vilken plats som helst vara bra som är långt bort från krigets helvete? Inte längre. Nu vill flyktingarna bo i storstäder som Stockholm. Östersund är inte stort nog, flyktingarna kräver att bo i en storstad.

www.svt.se/nyheter/regionalt/sydnytt/vagrar-ga-av-buss-vid-flyktingboende

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • KillBill
    Gert skrev 2015-01-01 10:50:14 följande:

Hatet mot SD-politiker fortsätter. På nyårsnatten blev William Hahne, fullmäktigeledamot i Stockholms stadshus, oprovocerat misshandlad. Vänstern lyfter inte ett finger för att stoppa det "goda våldet".

twitter.com/William_Hahne/status/550414992714268672/photo/1

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Gert, Sverigedemokrater har vid flera tidigare tillfällen hittat på liknande historier och därför är det inte längre någon som tror på dem.
  • sjuttiofemman

Hatet mot SD-politiker fortsätter. På nyårsnatten blev William Hahne, fullmäktigeledamot i Stockholms stadshus, oprovocerat misshandlad. Vänstern lyfter inte ett finger för att stoppa det "goda våldet".

Var nog bara en Sd-politiker som fejkade igen. Har hänt förr och "det goda våldet" ni pratar om är nog bara påhitt.
  • KillBill

Tittar du närmare på bilden (den första bilden på Twitter är bättre) så ser det faktiskt ut som att han orsakat blodet själv genom att klämma en finne i pannan och låta blodet rinna ner för ansiktet. Så djävla lågt...
  • Philipsson
    Gert skrev 2015-01-01 10:58:35 följande:

Om man flyr för sina liv borde väl vilken plats som helst vara bra som är långt bort från krigets helvete? Inte längre. Nu vill flyktingarna bo i storstäder som Stockholm. Östersund är inte stort nog, flyktingarna kräver att bo i en storstad.

www.svt.se/nyheter/regionalt/sydnytt/vagrar-ga-av-buss-vid-flyktingboende

Just, hur eländigt har man egentligen haft det om man tänker hungerstrejka för att man hamnar i Östersund?
  • KillBill

I Williams första inlägg önskar han alla Gott nytt. I Williams andra inlägg 1 timme senare hävdar han plötsligt att han är utsatt för en hatattack. Trovärdigt...

Jag hoppas media granskar denna händelse.

• sjuttiofemman
    Gert skrev 2015-01-01 10:40:29 följande:

Hur läser du statistik egentligen?

Tycker du att partierna skall samarbeta med SD i frågor där man tycker lika eller tycker du inte det?

Totalt (förra mätningen i parentes)

Skall samarbeta: 47% (39)

Skall inte samarbeta: 33% (47)

En majoritet av väljarna vill alltså att partierna skall samarbeta med SD, medan en minoritet av väljarna vill att partierna inte skall samarbeta med SD. Observera att väljarna har svängt om i frågan från förra mätningen. För att citera Petter: "Vinden har vänt."

www.svt.se/nyheter/sverige/majoritet-bland-alliansvaljare-ar-for-sd-samarbete

Ok läste fel. Ändå så gällde det bara frågor där partierna är överens. Sd hade möjligheten att rösta ja till rödgrönas budget om du minns? De valde att fälla den trots att den innehöll en rad åtgärder som Sd tycker lika om. Varför? Jo därför att:

1. Sd hatar invandrare och det är deras enda fråga de driver hårt vilket också var största orsaken till att de fällde budgeten.

2. Sd hatar mp och vill straffa dem för att de hade fräckheten att ta debatten med Sd.

Om Sd vill samarbeta så är det upp till dem att lägga ner sin rasism och sluta med sitt fascistiska maktspel. De behöver bli ett normalt parti helt enkelt.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2015-01-01 12:07:14 följande:

Just, hur eländigt har man egentligen haft det om man tänker hungerstrejka för att man hamnar i Östersund?

Kanske för att man hamnar mitt ute i ingenstans när de inget annat vill än att lära sig det svenska samhället och bli DN del av det?

Man kanske borde ta och fundera på bakomliggande orsaker istället för att ta till reptilhjärnan varje gång? Du som påstår dig vara universitetsutbildad borde väl fatta det?
  • sjuttiofemman
    KillBill skrev 2015-01-01 12:18:58 följande:

I Williams första inlägg önskar han alla Gott nytt. I Williams andra inlägg 1 timme senare hävdar han plötsligt att han är utsatt för en hatattack. Trovärdigt...

Hur vet han att det var en invandrare? Kollade han passet på förövaren?
  • kenneth768768
    KillBill skrev 2015-01-01 12:18:58 följande:

Du menar att media ska visa hans blodiga ansikte och skriva, kolla vad han ljuger? Nja det är nog bättre att ligga lågt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?