• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • KillBill

Jag hittade en vädigt bra sammanställning i Anne Rambergs blogg till varför  jag inte sympatiserar med SD:

?Om man besvärar sig med att läsa bara ett axplock av de motioner till Sveriges riksdag som SDs främsta företrädare står bakom blir man förskräckt. Det gäller såväl förslagen som motiven.
    Motionerna handlar om allt från införandet av spartanska fängelser för utländska medborgare, förbud mot böneutrop, åldersbestämning av immigranter, invandringssystem enligt ett poängsystem, avskaffandet av tolkservice för invandrare vid myndighetskontakter, förbjudande av religiösa attribut inom polisen, registrering av intagnas ursprungsnationalitet och invandrarbakgrund, förbud för polisen att verka för ökad rekrytering av minoriteter eller visst kön, till förbud mot dubbelt medborgarskap. För att beviljas svenskt medborgarskap ska den sökande vidare bedömas bli en tillgång för Sverige. Vidare förekommer ett antal mer eller mindre vildsinta förslag om ökade krav på icke europeiska asylsökande. En annan motion vill förbjuda fyrverkerier på andra nationers helgdagar. Bara vid vissa svenska högtider och särskilda tillfällen ska fyrverkeri kunna godtas. En motionär önskar stoppa den etniska diskrimineringen av svenska medborgare på arbetsmarknaden. Av partiprogrammet kan vidare bland annat utläsas att samkönade par inte ska få adoptera
    ?

https://annerambergs.wordpress.com/2014/12/30/decemberoverenskommelsen-och-rattssamhallet/

• Rataxes
    KillBill skrev 2014-12-31 11:15:05 följande:

Jag hittade en vädigt bra sammanställning i Anne Rambergs blogg till varför  jag inte sympatiserar med SD:

?Om man besvärar sig med att läsa bara ett axplock av de motioner till Sveriges riksdag som SDs främsta företrädare står bakom blir man förskräckt. Det gäller såväl förslagen som motiven.
    Motionerna handlar om allt från införandet av spartanska fängelser för utländska medborgare, förbud mot böneutrop, åldersbestämning av immigranter, invandringssystem enligt ett poängsystem, avskaffandet av tolkservice för invandrare vid myndighetskontakter, förbjudande av religiösa attribut inom polisen, registrering av intagnas ursprungsnationalitet och invandrarbakgrund, förbud för polisen att verka för ökad rekrytering av minoriteter eller visst kön, till förbud mot dubbelt medborgarskap. För att beviljas svenskt medborgarskap ska den sökande vidare bedömas bli en tillgång för Sverige. Vidare förekommer ett antal mer eller mindre vildsinta förslag om ökade krav på icke europeiska asylsökande. En annan motion vill förbjuda fyrverkerier på andra nationers helgdagar. Bara vid vissa svenska högtider och särskilda tillfällen ska fyrverkeri kunna godtas. En motionär önskar stoppa den etniska diskrimineringen av svenska medborgare på arbetsmarknaden. Av partiprogrammet kan vidare bland annat utläsas att samkönade par inte ska få adoptera?

https://annerambergs.wordpress.com/2014/12/30/decemberoverenskommelsen-och-rattssamhallet/

Ett levande bevis för att högre utbildning inte gör en människa klokare.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Gert
    KillBill skrev 2014-12-31 11:15:05 följande:

Motionerna handlar om allt från införandet av spartanska fängelser för utländska medborgare, förbud mot böneutrop, åldersbestämning av immigranter, invandringssystem enligt ett poängsystem, avskaffandet av tolkservice för invandrare vid myndighetskontakter, förbjudande av religiösa attribut inom polisen, registrering av intagnas ursprungsnationalitet och invandrarbakgrund, förbud för polisen att verka för ökad rekrytering av minoriteter eller visst kön, till förbud mot dubbelt medborgarskap. För att beviljas svenskt medborgarskap ska den sökande vidare bedömas bli en tillgång för Sverige. Vidare förekommer ett antal mer eller mindre vildsinta förslag om ökade krav på icke europeiska asylsökande. En annan motion vill förbjuda fyrverkerier på andra nationers helgdagar. Bara vid vissa svenska högtider och särskilda tillfällen ska fyrverkeri kunna godtas. En motionär önskar stoppa den etniska diskrimineringen av svenska medborgare på arbetsmarknaden. Av partiprogrammet kan vidare bland annat utläsas att samkönade par inte ska få adoptera?

Sverige skulle bli ett fantastiskt land om alla dessa motioner blev till verklighet!
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Rataxes
    Gert skrev 2014-12-31 11:38:17 följande:
    Sverige skulle bli ett fantastiskt land om alla dessa motioner blev till verklighet!
    En del av de där motionerna har någon substans i dig, andra är genomkorkade.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-12-31 11:38:17 följande:

Och rasistiskt. Och odemokratiskt.

Men vad bryr du och Sd er om det?
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-12-29 08:50:23 följande:
    Men du applåderar ju samarbetet mellan regeringen och Alliansen, så vad har du att invända mot Alliansen?

Att å enda sidan mena att regeringen och Alliansen ska samarbeta, och sen klandra Alliansen, är ju riktigt inkoherent. Men vad annat att vänta?
    Det är inkoherent om man har en svartvit syn på världen. Det har inte jag. Att jag inte gillar Alliansens politik betyder inte att jag menar att de inte kan göra rätt, eller att jag hyser något slags gränslöst hat mot dem. Jag tycker deras politik är skit, men alliansen kan ju göra rätt ibland.

Din kommentar säger faktiskt mer om dig än om mig.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • MrFahrenheit
    kenneth768768 skrev 2014-12-31 11:07:05 följande:
    Vilka problem har du identifierat och vilka lösningar har du att presentera?

Redogör gärna för om regerande politiker har identifierat samma problem och är i full färd med att införa ditto lösningar.
    Jag har identifierat många problem som du med flera kan läsa om i klartext tidigare i tråden.

Poängen är den att jag kan säga precis vad som helst utan att vissa ens gör sig besväret att sätta sig in i den egentliga problematiken och enbart ställer motfrågor som svar. En diskussion utan några svar blir snabbt rörig och osamanhängande.

Men jag ger alla en chans. Jag vet att du är en ganska cool kille...

• Gert
    KillBill skrev 2014-12-31 11:46:36 följande:

Gert, det är  SD motioner som ovan som gör att folk kallar dem för fascister...

Nä, SD är inte fascister, dom är bara konservativa.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
Svar på tråden Varför hatar folk SD?