• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    KillBill skrev 2015-01-05 21:07:55 följande:

Hat och rädsla finns hos alla folk/hudfärger. Jag förstår bara inte varför du med fler är fyllda av så mycket hat och rädsla.

Menar du mig? Då kan jag informera dig att jag varken är fylld av hat eller rädsla.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • nihka
    Gert skrev 2015-01-05 21:04:44 följande:
    Korrekt. 
    Källa på det, tack.
  • Rataxes
    nihka skrev 2015-01-05 21:09:33 följande:
    Ja. Det och mordbrand.
    Man upphör aldrig att förvånas...

Mordbrand, javisst. Hur i hela friden får du det till rasism? Har du inte urvattnat rasistordet tillräckligt?
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • KillBill
    Gert skrev 2015-01-05 21:09:45 följande:
    Menar du mig? Då kan jag informera dig att jag varken är fylld av hat eller rädsla.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Jag uppfattar dig som rädd och hatisk mot islam.
  • nihka

Gert skrev 2015-01-05 21:07:01 följande:

Bra att antidemokraterna blir åtalade.

www.svt.se/nyheter/sverige/annu-ett-atal-for-protest-mot-sd

Jepp en 17-åring förde oväsen när Jimmie Åkesson skulle tala på ett torgmöte. Så får man inte göra, men ungdomar som känner starkt mot främlingsfientliga kan ha svårt att besinna sig.

Inför nästa valrörelse är personen 21, ställer sig med hörselskydd och ryggen mot och får förstås rösta.

• Gert
    KillBill skrev 2015-01-05 21:15:17 följande:
    Jag uppfattar dig som rädd och hatisk mot islam.
    Bara för att jag inte vill att Sverige ska bli ett muslimskt land med böneutrop innebär det inte att jag är rädd eller hatisk.
  • nihka
    Rataxes skrev 2015-01-05 21:12:35 följande:
    Man upphör aldrig att förvånas...

Mordbrand, javisst. Hur i hela friden får du det till rasism? Har du inte urvattnat rasistordet tillräckligt?
    Begreppet har utvecklat sedan Darwins dagar. Det gäller att hänga med:

Rasism definieras i allmänhet som system av föreställningar, tro och förfaranden som baseras på en världsbild eller ideologi där människan är uppdelad i separata och exklusiva biologiska enheter som kallas raser. Rasism har dock aldrig handlat om enbart genetik och biologi utan även om kultur och religion.[1][2][3]

http://sv.wikipedia.org/wiki/Rasism

• Gert
    nihka skrev 2015-01-05 21:18:17 följande:

Jepp en 17-åring förde oväsen när Jimmie Åkesson skulle tala på ett torgmöte. Så får man inte göra, men ungdomar som känner starkt mot främlingsfientliga kan ha svårt att besinna sig.

Inför nästa valrörelse är personen 21, ställer sig med hörselskydd och ryggen mot och får förstås rösta.

17-åringen skrek antagligen kristna ord som "jävla horunge" och "din fitta". Den här människan är även åtalad för ohörsamhet mot ordningsmakten. Det är troligt att hen kommer rösta på Vänsterpartiet i nästa val.
  • kenneth768768
    nihka skrev 2015-01-05 21:20:31 följande:

Begreppet har utvecklat sedan Darwins dagar. Det gäller att hänga med:Rasism definieras i allmänhet som system av föreställningar, tro och förfaranden som baseras på en världsbild eller ideologi där människan är uppdelad i separata och exklusiva biologiska enheter som kallas raser. Rasism har dock aldrig handlat om enbart genetik och biologi utan även om kultur och religion.[1][2][3]

sv.wikipedia.org/wiki/Rasism

Kanske skulle man börja med utrycken "religions-rasism", "ras-rasism" och "kultur-rasism" i de fall där det är tvetydigt. Och kanske som en början i att folkbilda ang de olika typerna av rasism.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?