• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • KillBill
    Rataxes skrev 2015-01-11 14:36:34 följande:
    Nu skiter jag högaktningsfullt i SD´s partistöd. Du får gärna verka för att partistödet tas bort, inte mig emot, dessa pengar kan användas bättre.. Dessutom ljuger du, inte ens såssarna kommer upp i 200 miljoner denna mandatperiod. Kolla dina siffror och återkom sedan.
    Återkom gärna med dina siffror så att vi får reda ut vad som gäller.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-01-11 15:03:37 följande:

Jag hittade denna faktaruta i Dagens Nyheter och slog ihop SDs tidigare partistöd med deras nya. Ljuger tabellen?

Nästa mandatperiod kommer SD få ytterligare 100 miljoner plus och M kommer fortsätta tappa många miljoner.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Rataxes
    KillBill skrev 2015-01-11 15:03:37 följande:

Jag hittade denna faktaruta i Dagens Nyheter och slog ihop SDs tidigare partistöd med deras nya. Ljuger tabellen?

http://www.dn.se/ekonomi/sa-fordelas-partistodet/

Jaha, du lägger ihop förra mandatperioden med denna och får det till 200 mille för denna mandatperioden, Seriöst?

En fråga, vill du ha andra regler för partistöd för SD än för andra partier? Ser ingen annan koppling till ditt gnäll än det.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • KillBill
    Rataxes skrev 2015-01-11 15:11:27 följande:

Jaha, du lägger ihop förra mandatperioden med denna och får det till 200 mille för denna mandatperioden, Seriöst?

En fråga, vill du ha andra regler för partistöd för SD än för andra partier? Ser ingen annan koppling till ditt gnäll än det.
    Nej jag lägger ihop förra periodens ersättning med den ökning som de kommer få denna mandatperiod för att få en uppfattning om ersättningen för den innevarande mandatperioden. 
  • Rataxes
    KillBill skrev 2015-01-11 15:17:54 följande:
    Nej jag lägger ihop förra periodens ersättning med den ökning som de kommer få denna mandatperiod för att få en uppfattning om ersättningen för den innevarande mandatperioden. 
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • KillBill
    Rataxes skrev 2015-01-11 15:11:27 följande:

Jag har inga synpunkter på bidrag till partierna i riksdagen, det är det du som har.

Att jag överhuvudtaget kommit in på denna diskussion beror på att du verkade missnöjd med att Sveriges samer får ekonomiska bidrag  för att hantera rennäringen (något som du kallar för deras hobby).

Jag ville då uppmärksamma dig på att Sverigedemokraternas hobby inte heller är gratis för oss skattebetalare. Det är dock inte något som jag personligen har några synpunkter på.

• Rataxes
    KillBill skrev 2015-01-11 15:24:39 följande:

Jag har inga synpunkter på bidrag till partierna i riksdagen, det är det du som har.

Att jag överhuvudtaget kommit in på denna diskussion beror på att du verkade missnöjd med att Sveriges samer får ekonomiska bidrag  för att hantera rennäringen (något som du kallar för deras hobby).

Jag ville då uppmärksamma dig på att Sverigedemokraternas hobby inte heller är gratis för oss skattebetalare. Det är dock inte något som jag personligen har några synpunkter på.

Stödet till renskötsel är i princip bortkastade pengar då det krävs 5 kronor i stöd för varje intjänad krona.

Anser du att övriga partier också utövar en hobby?
  • KillBill
    Rataxes skrev 2015-01-11 15:28:46 följande:
    Stödet till renskötsel är i princip bortkastade pengar då det krävs 5 kronor i stöd för varje intjänad krona.

Nej jag anser varken att renskötsel är samernas hobby eller att andra partier utövar en hobby i riksdagen. 
  • Rataxes
    KillBill skrev 2015-01-11 15:33:09 följande:
    Nej jag anser varken att renskötsel är samernas hobby eller att andra partier utövar en hobby i riksdagen. 
    Bara SD utövar en hobby således?
  • KillBill
    Rataxes skrev 2015-01-11 15:28:46 följande:

Om du är känslig med andra använder ordet hobby i en diskussion kanske du ska sluta upp med att begagna dig av ordet själv i diskussioner där det inte hör hemma? Det var ju faktiskt du som startade med att slänga in ordet i debatten.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?