• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • KillBill
    Gert skrev 2015-01-12 23:43:18 följande:
    Ingen beskyller en hel religion. 

Några dåd? Listan kan göras mycket lång av alla islamiska terrordåd:

www.thereligionofpeace.com/index.html
    Gert, att "ingen beskyller en hel religion" är  tidernas understatement. Du och några till här på politikerforumet beskyller dagligen religionen islam för både det ena och det andra. 

• MrFahrenheit

"I dont hate black cars, I just like to kick em!"
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2015-01-12 23:43:18 följande:

Ingen beskyller en hel religion. 

Några dåd? Listan kan göras mycket lång av alla islamiska terrordåd:

www.thereligionofpeace.com/index.html

Du och ditt Sd gör inget annat än att skuldbelägga muslimerna för allt ont i samhället. Har du nånsin hört talas om att någon riksdagspolitiker från sd uttryckt sig försonande om muslimer? Jag har det inte iallafall, bara att det ska vara ett hot mot samhället och annat trams. Följer man sociala medier så blir det än mer tydligt att Sd hatar muslimer och även judar.

Så snälla Gert, sluta göra som Björn Söder nu. Den taktiken fungerar inte.
  • sverker11
    sjuttiofemman skrev 2015-01-13 09:03:40 följande:
    Du och ditt Sd gör inget annat än att skuldbelägga muslimerna för allt ont i samhället. Har du nånsin hört talas om att någon riksdagspolitiker från sd uttryckt sig försonande om muslimer? Jag har det inte iallafall, bara att det ska vara ett hot mot samhället och annat trams. Följer man sociala medier så blir det än mer tydligt att Sd hatar muslimer och även judar.

Så snälla Gert, sluta göra som Björn Söder nu. Den taktiken fungerar inte.
    Av ren nyfikenhet, har du någonsin uttryckt dig försonande om SD?

Var som sagt bara nyfiken på om du och SD-anhängarna i grund och botten är av samma skrot och korn där det enda som skiljer är vilken grupp som ogillas.
  • Digestive
    Rataxes skrev 2015-01-11 22:35:44 följande:

Låt renarna ströva fritt och låt folk jaga dem som andra hjortdjur. Då slipper vi även rovdjurstjafset.

Nåja, det finns annat vilt som är lika gott. Frysen är full av hjort och vildsvin

Nope, vill jag ha något där sand finns i förstärkningsstegen blir det sannolikt Roksan eller något vintage.

Det såklart, jakt kan väl ses som optimalt men i en kommersiella marknaden så har få någonting på samerna, på dessa punkter då.

Fy fan vad gott, och här sitter man hungrig i skrivande stund. Hade gått Obelix på vildsvinet!!

Haha, Rega:n stod sig dock bra men det saknades lite nivå av hifi rent allmänt - charmigt men inte hifi-nirvana. Dock trött på "rörlivsstilen" som inte passar här allt för bra. Man får nog ha det som du med rör, ett dedikerat lyssningsrum och mindre "multimedia" i anläggningen. Ne, får nog gå tillbaka till rötterna = Bladelius. Svenskt kan aldrig, aldrig + någonsin x2 gå fel, hehe.. Körde med dessa innan rör men då kallade de sig för Advantage.
    Rataxes skrev 2015-01-11 22:36:51 följande:

Nope, närproducerat om jag ska ha nöt eller gris. Annars köper jag kött från traktens jägare.

I helvete heller - du äter barn! Alla vet..
  • Rataxes
    sverker11 skrev 2015-01-13 17:37:22 följande:
    Av ren nyfikenhet, har du någonsin uttryckt dig försonande om SD?

Var som sagt bara nyfiken på om du och SD-anhängarna i grund och botten är av samma skrot och korn där det enda som skiljer är vilken grupp som ogillas.
    Jag tror det är lite grann som hos den omhuldade organisationen/bloggen IRM. Jag läste lite grann på deras FB-sida. Suck...

toklandet.wordpress.com/2015/01/10/inte-hatisk-men/
     Här finns en liten sammanfattning av vad de fina hatarna pysslar med.

Inte ett dugg bättre än kommentarerna på axpixlat oxh exponerat.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Rataxes
    Digestive skrev 2015-01-13 17:46:28 följande:
    Det såklart, jakt kan väl ses som optimalt men i en kommersiella marknaden så har få någonting på samerna, på dessa punkter då.

Fy fan vad gott, och här sitter man hungrig i skrivande stund. Hade gått Obelix på vildsvinet!!

Haha, Rega:n stod sig dock bra men det saknades lite nivå av hifi rent allmänt - charmigt men inte hifi-nirvana. Dock trött på "rörlivsstilen" som inte passar här allt för bra. Man får nog ha det som du med rör, ett dedikerat lyssningsrum och mindre "multimedia" i anläggningen. Ne, får nog gå tillbaka till rötterna = Bladelius. Svenskt kan aldrig, aldrig + någonsin x2 gå fel, hehe.. Körde med dessa innan rör men då kallade de sig för Advantage.
    Rataxes skrev 2015-01-11 22:36:51 följande:

Nope, närproducerat om jag ska ha nöt eller gris. Annars köper jag kött från traktens jägare.

I helvete heller - du äter barn! Alla vet..
    Hehe. köpte ett halvt vildsvin före jul. Julskinka på vildsvin är sagolikt.

Jag har inte rktigt fastnat för Bladelius, visst, det jag hört låter givetvis bra, men det där som väcker den riktiga köplusten saknades. Det är svårt att lyssna hos en handlare också, när man inte riktigt kan få ihop någon referens till hemmaljudet. Det hänger så mycket på öronens dagsform. Huvudsaken är att man slipper Klass D i hemmet. Var inne i en av HiFiKlubbens butiker och lyssnade på den så omhuldade Lyngdorf som bara gav mig huvudvärk. Då var Cambridges teknik mer öronvänlig.

Då borde ju Hesselvalls "the Dream" passa Hörde den kopplad till TAD reference one. Det var nära nirvana

Jo, jag gör ju det, och dricker jungfrublod till.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Digestive

Kan tänkas! Låter minst sagt lyckat.

Ne, fy, inte Lyngdorf. Har jobbat på Hifiklubben och Lyngdorf levererar ett fantastiskt nöje, i typ 10-20 min, men sedan så vill öronen smaka på något analogt istället. Wadia (och Meridian inom parentes) gör trevligare produkter i klass-D, i sådant fall. Så essentiellt det där, att anläggningen inte ska trötta ut öronen. Bladelius kan låta lite kliniskt (det lutar ju åt den typen av ljud, analytiskt, nästan motsatsen till rör - kvalité men en helt annan historia) men förstärkarna levererar tillräckligt med välbalanserad kraft för att högtalarna ska kunna jobba väldigt felfritt och kontrollerat = en bra högtalare skapar inga lyssningspåfrestande artifakter.

Ja, hemma låter det "som det ska"! Hifi-grottan gör ändå mest för ljudet. Jävlar vad många timmar man har lagt ner på pill där..

Vilken fin förstärkare! Har missat detta märke helt. Dock rör i den och jag försöker sluta, haha..

Haha..

• Rataxes
    Digestive skrev 2015-01-13 18:36:44 följande:

Kan tänkas! Låter minst sagt lyckat.

Ne, fy, inte Lyngdorf. Har jobbat på Hifiklubben och Lyngdorf levererar ett fantastiskt nöje, i typ 10-20 min, men sedan så vill öronen smaka på något analogt istället. Wadia (och Meridian inom parentes) gör trevligare produkter i klass-D, i sådant fall. Så essentiellt det där, att anläggningen inte ska trötta ut öronen. Bladelius kan låta lite kliniskt (det lutar ju åt den typen av ljud, analytiskt, nästan motsatsen till rör - kvalité men en helt annan historia) men förstärkarna levererar tillräckligt med välbalanserad kraft för att högtalarna ska kunna jobba väldigt felfritt och kontrollerat = en bra högtalare skapar inga lyssningspåfrestande artifakter.

Ja, hemma låter det "som det ska"! Hifi-grottan gör ändå mest för ljudet. Jävlar vad många timmar man har lagt ner på pill där..

Vilken fin förstärkare! Har missat detta märke helt. Dock rör i den och jag försöker sluta, haha..

Haha..

Jag har ju förmånen att bo i ett gammalt timrat hus där innerväggarna är klädda med tretexskivor. Bra för akustiken, 3 m högt i tak också så musikrummet har i princip ideala mått.

Enda nackdelen är att det blir varmt i rummet med 8 KT88:or, skönt på vintern iofs.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?