• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sverker11
    Digestive skrev 2015-01-11 17:32:43 följande:
    En liten slant för att få behålla den enda värdiga, genuint hälsosamma fast ändå kommersiella djuruppfödningen som finns - i troligen hela den moderna västvärlden.

Känn igen kvalité och uppskatta den! Inte direkt Eldorados antibiotikafyllda skinka från grisar uppfödda på hormoner och skräp i renskaven.
    Kanske dags att införa ett rejält stöd till grisbönderna och köra över skogsintressena så att vi även får tillbaka den genuina grisuppfödningen och slipper oroa oss över hur grisarna levt och vad de fått i sig.
  • Digestive
    Rataxes skrev 2015-01-11 15:39:06 följande:

Jag bryr mig inte om vad du anser om SD, däremot anser jag att en verksamhet som kräver 5 kr för varje intjänad krona är idiotisk och i bästa fall bör betraktas som en hobby.

Vilken "pengar über alles"-inställning. Bara skräp i ett skräpigt system, skapat för att förslava och aldrig skingra den minsta lilla rättvisa.

Att hylla skiten kan jämföras med att hylla millenniumbuggen.

Köp mer renskav istället! Så kanske bidrag för genuint vettiga köttprodukter i Sverige kan göras överflödiga.

Men med den här mentaliteten så lär väl Belgien Blue föredras på tallriken - en skitbra affär liksom, lönsamt och marknadsbejakande till max. Mums, mums.. massa kött, som en billig mur utav det.
  • Digestive
    sverker11 skrev 2015-01-11 17:43:12 följande:

Kanske dags att införa ett rejält stöd till grisbönderna och köra över skogsintressena så att vi även får tillbaka den genuina grisuppfödningen och slipper oroa oss över hur grisarna levt och vad de fått i sig.

Eller helt enkelt bejaka det lilla som marknaden inte har fått förstöra än. Sedan så har jag svårt med att finna en viktigare faktor än kvalitén på det som man stoppar i sig - produkterna utgör i sista ledet aminosyrorna åt ens egen kropp. Lite svårt att väga det mot en marknads intressen, när varken en ferrari, jättevilla eller Sveriges tillväxtssaga gör ett förkortat liv speciellt lyckligt i praktiken.

Varför tror du att vi har cancer som en ren och skär folksjukdom? Inte riktigt för att marknaden styr oss åt något vettigt håll direkt. Och pyramidsspelets vinnare sitter knappast själva och slänger i sig helfabrikat efter helfabrikat.

Tycker att bidrag för personlig djurhållning och odling kan få komma före precis allting annat, om vi ändå ska tala i extremer. Utan extremer så kan samernas renverksamhet ses som förbannat nyttig. Helt bisarrt underskattat men då ser ju McDonalds-reklamen och den billigaste matkassen pampigare ut, villet fantastiskt nog vinner även för de som har råd med essentiellt bättre näring.

Man kan även dra ner på kött i ren allmänhet, även det kan utan problem få gå ut över marknadens intressen. Inte direkt nyttigt med animaliska fetter i någon form (mjölk och smör medräknat) då de förstör den naturliga ytan i blodkärlen så att saker fastnar istället för att flöda fritt och därmed banar för både blodproppar och cancer.

Ta Kina som det bästa av exempel, där världens största studie kring hälsa och matkultur har gjorts - som visade att de fattiga bönderna, som levde på traditionell kost (mycket och blandade grönsaker, färska och oftast lokalt småodlat utan kommersiella intressetillägg som massiv besprutning och modifiering) och som hade en skrämmande, faktiskt skrämmande, låg cancer-ratio, jämfört med kineserna i storstäderna som har hamnat i den västerländska matkulturens träskmarken (och i högsta grad just skrämmande låg cancer-ratio jämfört med oss).

Kött bör hanteras som en ren lyxvana - för såväl djurens och människans bästa.
  • de Robespierre
    Rataxes skrev 2015-01-11 15:22:39 följande:
    En fråga, vill du ha andra regler för partistöd för SD än för andra partier? Ser ingen annan koppling till ditt gnäll än det.
    Ett argument är den gamla devisen: Ersättning utgår bara om man har arbetet för ersättningen. Dvs i detta fall har närvarar på möten och har en utsedd person på plats. Så har inte fallet varit i en del kommuner där SD har fått mandat men aldrig närvarat på ett enda möte. Trots det vill SD har ersättning för ett arbete som inte har utförts. SD har ju gjort sig kända för att klanka ned på politiker men drar sig inte för att sko sig när det gäller dem själva. Känns sådär övertygande. Nu har några kommuner sagt stopp efter denna artikel publicerades. No show - no money.
    www.svt.se/nyheter/regionalt/vastmanlandsnytt/sd-kraver-partistod-for-tomma-stolar
  • Digestive
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-11 17:17:09 följande:

Visa på var NÅGON av oss försvarat blodsbördsgrejen tack. Det är du som tagit upp den, vi har inte ens diskuterat den frågan.

Vad, eh, förvånande.
  • Rataxes
    Digestive skrev 2015-01-11 17:32:43 följande:
    En liten slant för att få behålla den enda värdiga, genuint hälsosamma fast ändå kommersiella djuruppfödningen som finns - i troligen hela den moderna västvärlden.

Känn igen kvalité och uppskatta den! Inte direkt Eldorados antibiotikafyllda skinka från grisar uppfödda på hormoner och skräp i renskaven.

Mm, renskav. <3 Att man faktiskt äter annat kött övergår ändå ens förstånd. Troligen mer essentiell och upptagsduglig näring i en alpbetande ren än i något på apotekshyllan.

Bla, bla..

Lyssnat något på Rega Elicit-R? Den verkar söt.
    Låt renarna ströva fritt och låt folk jaga dem som andra hjortdjur. Då slipper vi även rovdjurstjafset.

Nåja, det finns annat vilt som är lika gott. Frysen är full av hjort och vildsvin

Nope, vill jag ha något där sand finns i förstärkningsstegen blir det sannolikt Roksan eller något vintage.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Rataxes
    Digestive skrev 2015-01-11 17:54:57 följande:
    Vilken "pengar über alles"-inställning. Bara skräp i ett skräpigt system, skapat för att förslava och aldrig skingra den minsta lilla rättvisa.

Att hylla skiten kan jämföras med att hylla millenniumbuggen.

Köp mer renskav istället! Så kanske bidrag för genuint vettiga köttprodukter i Sverige kan göras överflödiga.

Men med den här mentaliteten så lär väl Belgien Blue föredras på tallriken - en skitbra affär liksom, lönsamt och marknadsbejakande till max. Mums, mums.. massa kött, som en billig mur utav det.
    Nope, närproducerat om jag ska ha nöt eller gris. Annars köper jag kött från traktens jägare.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Rataxes
    de Robespierre skrev 2015-01-11 21:25:46 följande:
    Ett argument är den gamla devisen: Ersättning utgår bara om man har arbetet för ersättningen. Dvs i detta fall har närvarar på möten och har en utsedd person på plats. Så har inte fallet varit i en del kommuner där SD har fått mandat men aldrig närvarat på ett enda möte. Trots det vill SD har ersättning för ett arbete som inte har utförts. SD har ju gjort sig kända för att klanka ned på politiker men drar sig inte för att sko sig när det gäller dem själva. Känns sådär övertygande. Nu har några kommuner sagt stopp efter denna artikel publicerades. No show - no money.
    www.svt.se/nyheter/regionalt/vastmanlandsnytt...
    Låter rimligt. No show, no pay. 
  • Ogenomtänkt

Finns TS kvar?

Hur som helst, till TS då;

Ja, du, som världen ser ut idag kommer flyktingströmmarna att öka. Och snart kommer det även att bli klimatflyktingar.

Dessa väldiga strömmar människor kan nog bara stoppas av vapenmakt. Människor som inte har vatten att dricka kan bli rätt desperata... Ska vi skjuta dem då?

Tror helt enkelt inte att det ens är möjligt med färre invandrare i framtiden. Vare sig man är "för" eller "emot".

• VPK

Folk hatar inte SD, de ökar enormt mycket i popularitet. I senaste mätningen var de större än KD, FP, C tillsammans..

Svar på tråden Varför hatar folk SD?