• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2015-01-14 20:36:51 följande:
    Så du menar att Jimmie Åkesson inte sagt:

"Allt detta är i dag en del av den svenska verkligheten. Frågan är hur det ser det ut om ytterligare några decennier, när den muslimska befolkningen, om nuvarande takt håller i sig, har flerdubblats i storlek och många av Europas större städer, inklusive Malmö, med största sannolikhet har en muslimsk majoritet. Den mångkulturella samhällseliten ser kanske denna framtid som en färgglad intressant förändring av ett Sverige och Europa som man allt som oftast förnekar ens någonsin har varit "svenskt" eller "europeiskt". Som sverigedemokrat ser jag detta som vårt största utländska hot sedan andra världskriget"

Och att det inte skulle innebära att han ser muslimer och deras förehavanden som "vårt största utländska hot sedan andra världskriget"?

Vem var det som sa så då och vad menade denna person? Enligt din uppfattning då.

Du ser liksom många SDare här en massa allianser som inte finns. Tagga ner. Hela världen är inte emot dig och vän med varandra. Det bara känns så.
    Så sjuk diskussion... "Jag håller faktiskt med om det där som Jimmy Åkesson aldrig sagt!!!!!!" Låter ju trovärdigt och logiskt...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2015-01-15 09:07:08 följande:
    Han kör Björn Söder-retorik, oavsett vad BS hävdar så är det en lögn när han blir konfronterad. På så vis kan BS komma undan med vilka rasistiska och homofoba utspel som helst. Inklusive först bryta mot praxis och sen yla i högan sky när andra motvilligt följer praxis.

Allt är naturligtvis "vänsterextremisternas" fel.
    Hm, ska vi kanske börja köra med samma stil? "Vaddå, vare sig Löfven eller Reinfeldt har sagt att SD ska isoleras, det är bara rassemedias propaganda, de har blivit falskeligen felciterade minsann!!!!"
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2015-01-15 14:40:17 följande:
    Fast satirbilder av Breivik vågar ju svensk press publicera.

Vem, exakt, dyrkar Breivik och ser honom som sin gud och frälsare?
  • MrFahrenheit
    Philipsson skrev 2015-01-15 14:22:59 följande:
    Trodde det var "rasism" att registerföra resande muslimer. Tycker du helt plötsligt att det är helt okej nu?
    Du och övriga SD-Beleibers märker enbart orden andra säger för att stärka eran egen tro. Tron på att verige är en invandrar-magnet, tron på att Svea rike är hotat, tron på att det är möjligt att se ifall en person är smutsig ända in till benmärgen genom att enbart betrakta ytan, tron på att allt blir bättre om vi fortsätter att ej respektera varandra, tron på att bench-luvers kommer att erövra världen.

Ledsen att behöva säga det, men eran tro (oavsett religös eller ej) är lika farlig som jihadisterna är, som ni använder som argument för att andra ska hålla med er. Ni är tyvärr enbart olika sidor utav samma mynt...

"I Beleibe they are bench-luvers. Woooooohhhh!!!!"
  • MrFahrenheit

Den som enbart säger att man tycker illa om ett alternativ, utan att ens försöka sätta sig in i och förstå de övriga alternativen som ges, den personen är heller inte rationell...

• MrFahrenheit
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-16 04:00:42 följande:

Lite fler skäl till att folk hatar SD - de ljuger och slingrar sig hela tiden. Så mycket för att "hjälpa på plats" alltså:

https://www.interasistmen.se/granskning/sds-hjalporganisation-visst-finns-det-muslimer-som-lider-men-vi-hjalper-bara-kristna/

"Hjälp på plats" är enbart den rädde personens argument.

För det går ej att förneka att SD-Beleibers är rädda innerst inne...
  • MrFahrenheit

Ifall vissa undrar, så är jag på en annan del utav planeten och först nu säger jag god natt!

• MrFahrenheit

My true bench-luvers!!!!

"I can totally fly! I CAN fly!"

• sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-16 04:00:42 följande:

Lite fler skäl till att folk hatar SD - de ljuger och slingrar sig hela tiden. Så mycket för att "hjälpa på plats" alltså:

www.interasistmen.se/granskning/sds-hjalporganisation-visst-finns-det-muslimer-som-lider-men-vi-hjalper-bara-kristna/

Ljuger är bara förnamnet. De vill kasta konstnärer i fängelse också, Sd hyllar yttrandefriheten men bara när det gynnar dem själva:

www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/ett-hot-mot-kulturen-sd-politiker-vill-kasta-konstnar-i-fangelse

Och så en sammanfattning (med källhänvisningar) om vad Sd anser när någon gör satir på sd:

www.expressen.se/omtalat/8-tillfallen-som-visar-sverigedemokraternas-hyckleri-kring-yttrandefriheten/
Svar på tråden Varför hatar folk SD?