• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • overdose
    KillBill skrev 2015-01-17 16:36:26 följande:

Eftersom jag inte sympatiserar med sverigedemokraterna så tycker jag att de tomma stolarna är bra men de som röstat på sverigedemokraterna måste ju vara upprörda. Varje röst på en tom stol är ju en röst på antingen de rödgröna med FI eller på alliansen (beroende på styret i den aktuella kommunen). Hur ska en tom stol kunna lösa dina problem? Är du anti SD eller? 

Jag är för svensk etnicitet och kultur. Tomma stolar kommer inte att vara tomma för evigt. Det är ett problem i nuet, men inget som inte går att lösa.

Det hela är egentligen ganska enkelt, antingen kan man tala om tomma stolar, eller så kan man tala om etnicitet i Sverige och det självklara att även svenskar måste få leva.

• KillBill
    overdose skrev 2015-01-17 16:50:10 följande:
    Jag är för svensk etnicitet och kultur. Tomma stolar kommer inte att vara tomma för evigt. Det är ett problem i nuet, men inget som inte går att lösa.

Det hela är egentligen ganska enkelt, antingen kan man tala om tomma stolar, eller så kan man tala om etnicitet i Sverige och det självklara att även svenskar måste få leva.

Varför kan du inte leva? Det låter ju förskräckligt. Du kanske har fått för dig att  87% av Sveriges riksdag är  emot svenska traditioner och kultur? I så fall kan det vara bra att känna till att  du har fel. Känns det bättre nu?

• sjuttiofemman
    KillBill skrev 2015-01-17 17:44:22 följande:

Varför kan du inte leva? Det låter ju förskräckligt. Du kanske har fått för dig att  87% av Sveriges riksdag är  emot svenska traditioner och kultur? I så fall kan det vara bra att känna till att  du har fel. Känns det bättre nu?

Mm han kan inte leva med andra kulturer. Tragiskt men sant. Kanske känner han sig så osäker på sig själv att han måste hata?
  • KillBill

Frågan är varför så många Sverigedemokrater är så svaga och utsatta? De känner sig  otrygga och är rädda för att bli undanträngda. Jag antar att de har haft det jobbigt i livet. Människor med normal grundtrygghet är inte sådana offerkoftor.

• MrFahrenheit
    overdose skrev 2015-01-17 15:34:16 följande:
    Ni förstår inte de mest basala resonemang. Av andra grunder är detsamma som, önskan om invandring med förnuft, önskan om folkhem som politiskt mål, önskan om förnuftig hjälp för nödställda, och önskan av överlevnad för svensk etnicitet.

Varför är du emot det? Kan du säga det offentligt, kan du säga att du vill ha kål på svenskar? Jag tror få folkmördare kan det, men försök.
    Ni bench-luvers klarar inte av att hålla er till själva sakfrågan utan att tro att alla som är villiga att respektera andra, även om de inte är svenskar eller ej, går in för att hatar just er!

Att ständigt se sig själv som ett offer istället för att ta tag i saker, fungerar alltid!"
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2015-01-16 22:28:29 följande:
    Ett av många bevis på att sverigedemokrater ljuger om det krävs istället för att ta ansvar.

" target="_blank">

Notera hur tidningen rubricerar händelsen - "Komikern i bråk med SD-toppar" - som om det var Soran som hade börjat, och ens var del i bråket. Han blev angripen, det var inget bråk. SD angrep unilateralt, Soran och den "lilla horan" försvarade sig bara verbalt.

Sedan har SD mage att säga att media är "emot" dem. Fah!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2015-01-17 07:42:57 följande:
    Taktiken att själv hitta på det man argumenterar mot, för femtioelfte gången, är demagogi. Inser du inte hur lättgenomskådad och fånig denna taktik är: När skulle jag ha sagt att alla muslimer är terrorister? Det där har du ju hittat på alldeles själv.
    Ah, så du ser dig själv som demagog då. Du har ju hittat på rätt friskt både här och i tidigare trådar.
  • Dorian Ertymexx
    overdose skrev 2015-01-17 15:34:16 följande:
    Ni förstår inte de mest basala resonemang. Av andra grunder är detsamma som, önskan om invandring med förnuft, önskan om folkhem som politiskt mål, önskan om förnuftig hjälp för nödställda, och önskan av överlevnad för svensk etnicitet.

Varför är du emot det? Kan du säga det offentligt, kan du säga att du vill ha kål på svenskar? Jag tror få folkmördare kan det, men försök.

Och ja, jag vet, inlägget kommer med stor sannolikhet att raderas, men varför? Varför skall det vara ok med viss kritik, men inte med annan?

Men för att svara, folk kommer att fortsätta att strömma till SD ända till det att andra partier förstår att de företräder det svenska folket. Det från vilken all makt utgår.

Jag röstade således på SD för att jag står upp för folkens rätt till sina egna hem, och sitt eget land. Och Sverige och svenskarna är inte annorlunda än andra nationer och länder. Samtidigt röstade jag för dem för att jag inte vill se människor lida i fjärran land.

Tala nu om för oss varför du är emot detta. Jag är säker på att du förstår i vilket fack du redan har hamnat, men du kan ju försöka att överraska oss.

Jag undrar samma sak - varför är DU emot byggandet av ett folkhem, av fungerande trygghetssystem och infrastruktur?

För - kom ihåg - det är SD som röstat mot höjda pensioner, mot höjd A-kassa och för sänkta skatter för rika, banker och storföretag, för pengar som sparats in från skola, vård och omsorg. SD, inte invandrarna.
  • Dorian Ertymexx
    overdose skrev 2015-01-17 15:58:20 följande:
    Eller de som inte tänker till.

Det här är inte en fråga om hur många som lämnat stolar de senaste åren, eller vad tycker du?

Fråga dig själv följande, vad kan lösa problem? Ditt svar är, huruvida man lämnar stolar eller inte.

Jag vet vad som INTE löser problemet: en ideologi och en tanke nära besläktad med 30-talets Tyskland, Spanien och Italien. Det gick som bekant inte så värst bra där.

Vill du verkligen lösa problemet, sluta blänga på invadrarna, utan kolla upp vilka som skär ned på det allmänna för att gynna de rikaste. För du kan sänka invandringen till noll, kicka ut varenda invandrare tills det bara är pursvenskar kvar - det kommer inte bli ett smack bättre eller annorlunda, för det är inte där den politiska skon klämmer. Men visst, jag förstår att det är bekvämare att sparka nedåt än uppåt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?